Nowa Dacia Duster – Przeprojektowane i komfortowe wnętrze wysokiej jakości

Ponieważ już w styczniu pojawi się w ofercie handlowej Nowa Dacia Duster warto przybliżyć nieco ten model. Samochody będą dostarczane od początku lutego…

Optymalne ergonomicznie miejsce kierowcy Przy wsiadaniu do auta uwagę zwraca całkowicie przeprojektowane miejsce kierowcy, które zapewnia komfortowe użytkowanie auta na co dzień.

Pozycja za kierownicą zapewnia optymalny komfort i wiele możliwości regulacji ustawienia.

 Kierownica ma regulację ustawienia w pionie 40 mm i w poziomie 50 mm.

 Fotel kierowcy wyposażono w podłokietnik, regulację podparcia lędźwiowego oraz nowy mechanizm regulacji w pionie w zakresie 60 mm (+20 mm w porównaniu do poprzedniej generacji).

 Dla zapewnienia lepszego podparcia siedzenia foteli zostały wydłużone o 20 mm.

 Przeprojektowane, obszerniejsze siedzenia zapewniają lepsze podparcie boczne przy pokonywaniu zakrętów. Zastosowana w nich pianka o większej gęstości zapewnia większą trwałość i wyższy komfort.

 Trzy tylne, wsuwane w oparcie zagłówki zapewniają kierowcy lepszą widoczność do tyłu, gdy nie ma pasażerów na tylnej kanapie.

 Trzy pokrętła automatycznej klimatyzacji nawiązują do trzech nawiewów umieszczonych w górnej części deski rozdzielczej.

 Nowe, ergonomiczne, klawiszowe przełączniki na środkowym panelu wprowadzają dodatkowy element nowoczesności.

 Nowa, środkowa konsola z odsuniętą dźwignią hamulca ręcznego mieści dodatkowo wbudowane schowki oraz idealnie leżący pod ręką przełącznik trybu 4×4.

 Nowa, powiększona deska rozdzielcza z proporcjami charakterystycznymi dla SUV-a.

 Środkowy panel z wyżej umieszczonym (o 74 mm) i zwróconym w stronę kierowcy ekranem MediaNav Evolution. Dzięki temu jest łatwiej dostępny i bardziej czytelny. To jedna z najmniejszych oferowanych na rynku odległości między kierowcą a ekranem.

Szczególnie staranny dobór materiałów

Nowy Duster może pochwalić się bardziej dopracowanym wnętrzem dzięki starannie dobranym materiałom i precyzji wykończenia.

 Kabina oferuje wyższą jakość:

 drobniejsza faktura groszkowanie i bardziej matowe wykończenie deski rozdzielczej nadają bardziej prestiżowego wyglądu.

 W płatach drzwi zamontowano solidniejsze uchwyty oraz wypełnione pianką podłokietniki z przyjemniejszą w dotyku powłoką.

 Nowe rodzaje tapicerki z tkaniny, z motywem 3D i podkreślone przeszyciami są połączeniem komfortu i nowoczesności.

 Krótsza dźwignia hamulca ręcznego ma wstawki wykończone na matowy chrom.

 W wybranych wersjach, kierownica jest pokryta wysokiej jakości materiałem Soft Feel, który jest bardziej przyjemny w dotyku. Ponadto znacząco zwiększono dokładność spasowania elementów.

Praktyczne w codziennym użytkowaniu wnętrze Nowy Duster dysponuje 27,2 litrami schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym nową szufladą o pojemności 2,8 l umieszczoną pod fotelem pasażera z przodu. Objętość bagażnika liczona do wysokości tylnej półki wynosi: 445 dm3 VDA (478 l) w wersji 4×2 i 411 dm3 VDA (467 l) w wersji 4×4. Maksymalna objętość bagażnika po złożeniu tylnej kanapy wynosi 1 478 dm³ VDA (1 623 l).

Szczególnie wiele uwagi poświęcono izolacji akustycznej. Poziom hałasu w kabinie został zmniejszony o połowę, w szczególności dzięki zredukowaniu hałasów z układu jezdnego i zastosowaniu bardziej skutecznych materiałów wygłuszających.

Izolację akustyczną samochodu wzmocniono poprzez: – zwiększenie powierzchni paneli wygłuszających w kabinie i w komorze silnika z 20 do 50%, – redukcję punktów przenoszenia hałasu poprzez nakładanie masy dźwiękochłonnej bądź zaślepek, – zwiększenie grubości przednich szyb o 0,35 mm.

 Hałas pracy silnika i układu jezdnego został zmniejszony dzięki usztywnieniu przedniej części samochodu (ramy podsilnikowej, podłużnic i przedniej przegrody). Pozwoliło to na zmniejszenie wibracji przenoszonych przez nadwozie do wnętrza kabiny. W kabinie poprawiono również jakość dźwięku systemu nagłośnienia poprzez zastosowanie dwustożkowych głośników o średnicy sięgającej teraz 165 mm. Są one ponadto lepiej zabudowane w płatach drzwi – lepiej zamocowanie i bardziej szczelne. Wyższe wersje są również wyposażone w dwa głośniki wysokotonowe, umieszczone w górnej części deski rozdzielczej. Umożliwiają one uzyskanie bardziej przestrzennej sceny dźwiękowej.

MOTOMI Magazyn

Platforma TNGA również dla terenówek

Podczas spotkania z amerykańskimi dziennikarzami szefowie Toyoty zapowiedzieli dalszy rozwój nowatorskiej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), która nie tylko z czasem stanie się fundamentem wszystkich samochodów koncernu z nadwoziem samonośnym, ale i doczeka się wariantu przeznaczonego dla samochodów terenowych na ramie.   Jim Lentz, szef Toyota Motor North America powiedział dziennikarzom, że prace studyjne i rozwojowe nad skalowalną platformą TNGA wciąż trwają i jednym z jej wariantów będzie platforma umożliwiająca konstruowanie dużych samochodów […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?