Nowa Dacia Duster – Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren

Ponieważ już w styczniu pojawi się w ofercie handlowej Nowa Dacia Duster warto przybliżyć nieco ten model. Samochody będą dostarczane od początku lutego…

Nowy Duster zyskał wyposażenie, które ułatwia mu poruszanie się zarówno w mieście, jak i z dala od przetartych szlaków.

Nowy Duster zachowuje doskonałą zdolność do pokonywania przeszkód terenowych, która przyczyniła się do sukcesu poprzedniej generacji dzięki swoim wymiarom:

 długości do 4,34 m,

 szerokości 1,80 m,

 dużemu prześwitowi (210 mm),

 kątowi natarcia 30° i kątowi zejścia 33° w wersji 4×4 oraz 34° w wersji 4×2,

 kątowi natarcia 21°.

Zapewniający bezstresową jazdę
 Nowy Duster jest wyposażony w nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy. Dzięki temu potrzeba o 35% siły mniej do manewrowania kierownicą, zwłaszcza podczas parkowania z niewielką prędkością. Mniejsze o 6% przełożenie zapewnia lepsze wyczucie drogi oraz większą zwrotność w mieście i przy pokonywaniu krętych dróg z dużą prędkością. Układ kierowniczy jest wyposażony w system, który dostosowuje siłę wspomagania do prędkości jazdy i ułatwia utrzymanie kierunku jazdy na autostradzie. Umożliwia również tłumienie drgań kierownicy podczas jazdy w terenie.

 System Multiview Camera obejmuje cztery kamery: czołową, dwie boczne i tylną i pozwala kierowcy lepiej ocenić to, co dzieje się wokół samochodu. System jest szczególnie przydatny podczas parkowania. Włącza się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu. Przy włączeniu biegu do jazdy do przodu system zmienia ujęcie na widok z przodu.

 Można go również uruchomić ręcznie naciskając na przycisk „MCV”, który znajduje się na panelu przełączników klawiszowych. Prosty w obsłudze ekran nawigacji pokazuje w danym momencie obraz z jednej kamery na raz. System wyłącza się ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku „MCV” lub automatycznie przy prędkości samochodu powyżej 20 km/h. Kamery boczne są wbudowane w lusterka zewnętrzne i pokazują przednie koła, co pozwala precyzyjnie zaparkować samochód.

 System wspomagania zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) umożliwia kontrolowanie prędkości podczas zjazdu, steruje pracą układu hamulcowego i zapewnia doskonałą stabilność samochodu.

 Wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist) i system wspomagania zjazdu ze wzniesienia ułatwiają również jazdę w trudnym terenie.

 Z myślą o wielbicielach jazdy terenowej w wersji 4×4 na ekranie pojawia się kompas, który pokazuje różne kąty nachylenia samochodu.

 Nowy Duster jest również wyposażony w system bezkluczykowego dostępu. Po zbliżeniu kierowcy automatycznie odblokowuje drzwi, a po jego oddaleniu się od samochodu ponownie blokuje zamki. Odblokowanie drzwi jest sygnalizowane miganiem świateł awaryjnych i bocznych świateł kierunkowskazów. Natomiast zablokowanie drzwi jest sygnalizowane dwukrotnym mignięciem świateł awaryjnych i bocznych świateł kierunkowskazów. Kierowca nie musi już szukać kluczyka w kieszeni – wystarczy naciśnięcie przycisku „start/stop”.

 System MEDIA NAV Evolution posiada funkcję Driving Eco2, która już sprawdziła się w samochodach grupy Renault. Teraz został wyposażony w funkcję eco-coachingu, która umożliwia kierowcy na optymalizację stylu jazdy.

MOTOMI Magazyn

Platforma TNGA również dla terenówek

Podczas spotkania z amerykańskimi dziennikarzami szefowie Toyoty zapowiedzieli dalszy rozwój nowatorskiej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), która nie tylko z czasem stanie się fundamentem wszystkich samochodów koncernu z nadwoziem samonośnym, ale i doczeka się wariantu przeznaczonego dla samochodów terenowych na ramie.   Jim Lentz, szef Toyota Motor North America powiedział dziennikarzom, że prace studyjne i rozwojowe nad skalowalną platformą TNGA wciąż trwają i jednym z jej wariantów będzie platforma umożliwiająca konstruowanie dużych samochodów […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?