NOWY Volkswagen Polo – z zewnątrz FILM

Polo jest jednym z najpopularniejszych małych kompaktowych samochodów na świecie – do tej pory sprzedano 14 milionów egzemplarzy, a uwzględniając wszystkie inne wersje bazujące na Polo, ponad 16 milionów. Model szóstej generacji wyróżnia się zupełnie nową stylistyką nadwozia, dzięki której zyskał bardziej sportowy wygląd i wydaje się znacznie dojrzalszym samochodem. Nowe Polo, dostępne jako model czterodrzwiowy, jest w każdym wymiarze większe niż jego poprzednik. Dzięki temu zapewnia więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także ma znacznie większy bagażnik – jego pojemność wzrosła z 280 do 351 litrów.

Nowe Polo jest bardziej kolorowe i niepowtarzalne dzięki szerokiej ofercie nowych kolorów (łącznie 14 lakierów nadwozia), za sprawą 12 rodzajów obręczy kół (w rozmiarach od 14 do 18 cali, niektóre lakierowane w kontrastowym kolorze), dzięki szerokiej gamie dekoracyjnych paneli oraz 12 rodzajom tapicerek. Nadanie autu indywidualnego wyglądu jest też możliwe dzięki w pełni LED-owym reflektorom, diodowym lampom tylnym oraz automatycznej klimatyzacji Air Care Climatronic z czujnikami wilgotności i słońca oraz z filtrem antyalergicznym. Dostępne są też bezprzewodowy system ładowania smartfonów (w opcji z indukcyjnym połączeniem z anteną zewnętrzną), zawieszenie Sport Select z regulowaną sztywnością amortyzatorów oraz największy dach panoramiczny, jaki jest oferowany do samochodów tej klasy.

Na 2017 rok przewidziano wprowadzenie nowego Polo na wielu rynkach w Europie. W Polsce przedsprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale bieżącego roku. Moc jednostek napędowych oferowanych w chwili rozpoczęcia sprzedaży sięga od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie można kupić na niektórych rynkach z silnikiem zasilanym gazem ziemnym – będzie to nowo skonstruowany 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM. Ponadto do wyboru będą cztery silniki benzynowe i dwa diesle, wszystkie wyposażane seryjnie w system Start-Stop oraz odzyskiwania energii hamowania. Silniki o mocy 70 kW i większej mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

MOTOMI Magazyn

Test Suzuki SX4 S-Cross- nareszcie fajny crossover

Jak wielokrotnie pisałam w przypadku testów modeli crossover (testy zamieszczono poniżej), ten typ samochodu to nie jest moja bajka. To raczej samochodzik miejski o oryginalnym kształcie, który ma zalety i wady miejskich modeli. Zalety to oczywiście znana z segmentu B doskonała poręczność w ruchu miejskim, oraz ekonomiczne spalanie i niewytężone silniki. Dodatkowo przewagą wersji crossover nad klasycznymi modelami segmentu B jest wyższa pozycja siedzących, przez co mamy lepszą widoczność i więcej miejsca na nogi. Wadą tych […]

0 komentarzy

Test Renault Captur – typowy crossover, czyli charakterny damski samochodzik

Nie jestem osobą która gustuje w modelach crossover. Jak kilkakrotnie pisałem jest to model, który w terenach podgórskich, na śniegu i na wzniesieniach zachowuje się gorzej niż klasyczne modele segmentu B. Na trasie zaś ma wszystkie „zalety” modelu miejskiego, czyli… przegrywa z kompaktem. Zatem dla kogo jest ta wersja? W ostatnim czasie testowałem crossovery Nissana, Mazdy, Opla, czy Citroena. Teraz mam okazję jeździć modelem Renault Captur i zamiast po raz kolejny udowadniać, ze nie jest to model SUV, wykażę […]

0 komentarzy

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?