Specjalność Mercedesa – Flagowe limuzyny

Obok samochodów klasy wyższej i luksusowej Mercedes-Benz niemal od zawsze oferował automobile, które idą o krok dalej. Takie, które nie tylko spełniają najwyższe wymogi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i stylu, ale – zgodnie ze swoim statusem modelu absolutnie topowego – zapewniają wysmakowaną atmosferę na pokładzie, oferują wyjątkowo przestronną kabinę, a przede wszystkim odpowiadają na potrzeby osób, które przy wyborze swojego pojazdu pod uwagę biorą także prestiż.

Der Mercedes-Benz „Großer Mercedes“ Typ 770 (W 07)

Właśnie do tej kategorii zaliczał się pokazany w 1930 roku model 770 (W 07), tzw. „Grand Mercedes”. Zasilany dużym, doładowanym mechanicznie silnikiem o 8 cylindrach, był wybierany przez koronowane i niekoronowane głowy państw oraz wybitne osobowości świata finansów i przemysłu.

 

 

Mercedes Adenauer” (1951-1962)

Po drugiej wojnie światowej Mercedes-Benz ponownie zadebiutował w klasie pojazdów superluksusowych z modelem 300 (W 186), razem z nową limuzyną 220 prezentowanym podczas pierwszego międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. W chwili debiutu nowy okręg flagowy z gwiazdą był najszybszym seryjnym autem niemieckiego producenta – rozwijał prędkość maksymalną 160 km/h.

Równocześnie „trzysetka”, jak żaden inny model, symbolizowała powrót Niemiec na arenę międzynarodową. W grudniu 1951 roku jeden z pierwszych jej egzemplarzy odebrał kanclerz Konrad Adenauer, a model szybko zyskał pseudonim „Mercedes Adenauer”. W 1957 roku przeprowadzono jego wszechstronną modernizację, zmieniając oznaczenie na 300d (W 189). Litera „d” oznaczała czwartą wersję po 300, 300b oraz 300c. Zastosowanie wtrysku paliwa pozwoliło podnieść moc silnika i po raz pierwszy nie był to wtrysk bezpośredni, ale pośredni.

 

Dłuższy rozstaw osi zapewniał wysoki komfort, podobnie jak opcjonalne wspomaganie kierownicy oraz klimatyzacja – a oba te elementy nie były w tamtych czasach powszechne. Klimatyzację, nazywaną „systemem chłodzenia”, wyceniono na dodatkowe 3500 DM, czyli niewiele mniej od ceny nowego Volkswagena „Garbusa”.

 

Legendarny model 600 (1963-1981)

Niespełna dwa lata później, w marcu 1963 roku, zakłady w Sindelfingen opuściła ostatnia „300”, a w tym samym roku, podczas targów we Frankfurcie, zadebiutował nowy flagowy model Mercedes-Benz – limuzyna 600 (W 100). Jej 6,3-litrowy silnik V8 zapewniał bardzo dobre osiągi i pozwalał rozwijać prędkość przekraczającą 200 km/h. Najwyższy komfort gwarantowały pneumatyczne zawieszenie, własnej konstrukcji automatyczna przekładnia oraz wspomaganie kierownicy. Wygodę podróżowania podnosiła hydraulika służąca do regulacji foteli oraz do otwierania i zamykania drzwi, pokrywy bagażnika i opcjonalnego odsuwanego szyberdachu, a także do sterowania bocznymi szybami. Wymagający prywatni nabywcy preferowali głównie wersje z 5 lub 6 miejscami, o standardowym rozstawie osi 3200 mm.

Mercedes-Benz oferował też odmianę o 7 lub 8 miejscach, z rozstawem osi wydłużonym o 700 mm – najczęściej służącą jako reprezentacyjna limuzyna. Ta ostatnia była dostępna również z otwartym nadwoziem Landaulet. W czerwcu 1981 roku z Sindelfingen wyjechał ostatni z 2677 egzemplarzy tego legendarnego, luksusowego modelu. Przejechał prosto do Untertürkheim, gdzie zajął honorowe miejsce w firmowej kolekcji.

 

Wyrafinowanie i luksus: Mercedes-Maybach

Dobre 20 lat później koncern Daimler po raz kolejny zaoferował swój wóz w segmencie aut superluksusowych. Od 2002 do 2012 roku produkowano limuzyny Maybach 57 i 62, budowane zgodnie z indywidualnymi życzeniami nabywców w specjalnym zakładzie w Sindelfingen. Od 2014 roku tradycje flagowych modeli kontynuuje Mercedes-Maybach Klasy S (seria X 222), łączący najnowsze rozwiązania z Klasy S z wyrafinowaniem klasycznej, luksusowej limuzyny przeznaczonej do jazdy z szoferem.

Mercedes-Maybach Klasy S jest o 20 cm dłuższy od przedłużanej Klasy S (V 222), z czego przede wszystkim korzystają podróżujący z tyłu. Siedząc w dwóch osobnych fotelach Executive, mogą oni cieszyć się komfortem najcichszej produkowanej seryjnie limuzyny na świecie.

W 2015 roku Mercedes-Maybach zaprezentował kolejny model – 6,5-metrową Klasę S Pullman z zamontowanymi przeciwstawnie siedzeniami, umieszczonymi za szklaną przegrodą, o ponad 100 mm wyższym nadwoziem i rozstawem osi wydłużonym do 4418 mm. Następne nowości marki – prototypy Mercedes-Maybach 6 (2016) oraz MercedesMaybach 6 Cabriolet (2017), a także G 650 Landaulet (2017) – kontynuują koncepcję marki jako producenta pojazdów, które poziomem luksusu przewyższają nawet Klasę S.

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Kolejny rok wzrostów dla Das WeltAuto, programu sprzedaży samochodów używanych grupy VW

 Das WeltAuto, program sprzedaży używanych samochodów stworzony przez koncern Volkswagen może zaliczyć 2017 rok w Polsce do udanych. Przy sprzedaży ponad 14 tysięcy samochodów osiągnął on 37 procentowy wzrost w stosunku do roku 2016. W każdej chwili na stronie www.dasweltauto.pl dostępnych jest około 1 400 samochodów. Wśród nich ponad 800 posiada certyfikat Das WeltAuto, a ich stan techniczny został sprawdzony w rygorystycznym teście obejmującym aż 117 punktów kontrolnych. Samochody oferowane z certyfikatem […]

0 komentarzy

Najlepsze używane samochody do 20 000 dolarów według Consumer Reports

Consumer Reports, wiodąca amerykańska organizacja konsumencka, opracowała listę rekomendowanych samochodów używanych w cenie do 20 000 dolarów (około 70 000 zł). Eksperci CR wzięli pod uwagę jakość i atrakcyjność poszczególnych modeli w czasie ich sprzedaży oraz ich niezawodność po latach. Ranking w poszczególnych kategoriach objął 35 modeli, z których aż 32 to auta z Japonii.   Zakup używanego samochodu może okazać się czymś więcej niż tylko oszczędnością pieniędzy. W cenie do około 70 000 zł na rynku wtórnym jesteśmy […]

0 komentarzy

Używane Audi zdecydowanie najlepsze – DEKRA 2018

W tegorocznej edycji Raportu Samochodów Używanych DEKRA 2018, Audi o kilka długości pobiło swoich konkurentów. Auta z czterema pierścieniami w logo zajęły pierwsze miejsca w pięciu z dziewięciu ocenianych segmentów aut. Wygrały w kategoriach: „Samochody małe” – Audi A1, „Samochody kompaktowe” – Audi A3, „Samochody klasy średniej” – Audi A4, „Samochody klasy wyższej/luksusowe” – Audi A6 oraz „Samochody sportowe/coupé” – Audi TT. Ponadto, prestiżowym tytułem „Najlepszy ze wszystkich klas” […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?