Mercedes Klasa S: od „Skrzydlaka” do limuzyny o wysokich osiągach (1959-1972)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu innych producentów.

Mercedes-Benz 220 SE (W 111, 1959 bis 1965). 

W 1959 roku zadebiutowały modele 220, 220 S oraz 220 SE (W 111), znane jako „Skrzydlaki”. Swój pseudonim zawdzięczają subtelnym płetwom zdobiącym zakończenia ich tylnych błotników, które w zamyśle miały wyznaczać koniec nadwozia i wspomagać parkowanie. Nowa generacja luksusowych Mercedesów była szczególnym kamieniem milowym w dziejach motoryzacji – to pierwszy seryjny samochód z bezpiecznym nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu i sztywną kabiną pasażerską, opracowanymi przez Bélę Barényiego.

Mercedes-Benz 300 SE (W 112) 

Zaprezentowany w roku 1961 topowy model tej serii – 300 SE (W 112) – jako standardowe wyposażenie otrzymał zawieszenie pneumatyczne oraz skonstruowaną przez Mercedesa automatyczną przekładnię. Dwa lata później pojawiła się odmiana z wydłużonym rozstawem osi, dająca początek nowej tradycji w portfolio luksusowych limuzyn z gwiazdą: dodatkowe 100 mm pomiędzy osiami zapewniało podróżującym z tyłu znacznie więcej miejsca na nogi i wyższy komfort podróży.

„Heckflossen“: Mercedes-Benz 220 SE (W 111)

W 1965 roku „Skrzydlaka” zastąpiły limuzyny serii 108 i 109, imponujące swoim ponadczasowym, eleganckim designem i rozległym przeszkleniem karoserii. Obok wariantów z konwencjonalnym, stalowym zawieszeniem – zarezerwowanym dla serii 108 – dostępne były odmiany z zawieszeniem pneumatycznym (seria 109), od samego początku oferowane także z przedłużonym o 100 mm rozstawem osi. Rok 1968 przyniósł debiut topowego modelu 300 SEL 6.3, zasilanego mocarnym silnikiem V8 z ekskluzywnej limuzyny 600. W efekcie wyśmienity komfort i luksusowe wykończenie łączyły się tu z osiągami na miarę aut sportowych.

 

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Kolejny rok wzrostów dla Das WeltAuto, programu sprzedaży samochodów używanych grupy VW

 Das WeltAuto, program sprzedaży używanych samochodów stworzony przez koncern Volkswagen może zaliczyć 2017 rok w Polsce do udanych. Przy sprzedaży ponad 14 tysięcy samochodów osiągnął on 37 procentowy wzrost w stosunku do roku 2016. W każdej chwili na stronie www.dasweltauto.pl dostępnych jest około 1 400 samochodów. Wśród nich ponad 800 posiada certyfikat Das WeltAuto, a ich stan techniczny został sprawdzony w rygorystycznym teście obejmującym aż 117 punktów kontrolnych. Samochody oferowane z certyfikatem […]

0 komentarzy

Używane Audi zdecydowanie najlepsze – DEKRA 2018

W tegorocznej edycji Raportu Samochodów Używanych DEKRA 2018, Audi o kilka długości pobiło swoich konkurentów. Auta z czterema pierścieniami w logo zajęły pierwsze miejsca w pięciu z dziewięciu ocenianych segmentów aut. Wygrały w kategoriach: „Samochody małe” – Audi A1, „Samochody kompaktowe” – Audi A3, „Samochody klasy średniej” – Audi A4, „Samochody klasy wyższej/luksusowe” – Audi A6 oraz „Samochody sportowe/coupé” – Audi TT. Ponadto, prestiżowym tytułem „Najlepszy ze wszystkich klas” […]

0 komentarzy

Najlepsze używane samochody do 20 000 dolarów według Consumer Reports

Consumer Reports, wiodąca amerykańska organizacja konsumencka, opracowała listę rekomendowanych samochodów używanych w cenie do 20 000 dolarów (około 70 000 zł). Eksperci CR wzięli pod uwagę jakość i atrakcyjność poszczególnych modeli w czasie ich sprzedaży oraz ich niezawodność po latach. Ranking w poszczególnych kategoriach objął 35 modeli, z których aż 32 to auta z Japonii.   Zakup używanego samochodu może okazać się czymś więcej niż tylko oszczędnością pieniędzy. W cenie do około 70 000 zł na rynku wtórnym jesteśmy […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?