SEAT w Polsce: ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży

SEAT nie zwalnia tempa – na trzy miesiące przed końcem roku wyniki sprzedażowe hiszpańskiej marki konsekwentnie rosną. Od stycznia do września 2017 roku dostawy samochodów producenta osiągnęły prawie 355 000 sztuk, o 13,4% więcej niż w tym samym okresie w 2016 roku. Wyniki sprzedaży SEAT-a szybują w górę także w Polsce – od początku roku producent zanotował 21-procentowy przyrost realizacji zamówień w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Od stycznia do września 2017 roku dostawy samochodów SEAT-a wyniosły 354 900 pojazdów, czyli o 13,4% więcej w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku (312 900). Wzrost dostaw na poziomie 42 000 pojazdów to najlepszy rezultat marki od 2001 roku. W samym wrześniu SEAT sprzedał 39 800 pojazdów, czyli o 11,2% więcej (4 000 aut) niż w tym samym miesiącu w 2016 roku.

– Wyniki sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku były bardzo wysokie. Nadal rozwijamy się i osiągamy wyniki sprzedaży, których nie notowaliśmy w ciągu ostatnich 16 lat. Ponadto kontynuujemy stabilny rozwój na większości naszych rynków i jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu. – A dzięki nowej Aronie, która wkrótce trafi do sprzedaży, na pewno utrzymamy ten trend – dodaje.

Sprzedaż SEAT-a wzrosła dzięki wynikom uzyskanym na jego głównych rynkach – w swej rodzinnej Hiszpanii marka zajmuje czołowe miejsce pod względem sprzedaży z wynikiem 73 800 pojazdów sprzedanych od stycznia do września, co stanowi wzrost o 21,2% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Drugim co do wielkości rynkiem SEAT-a są Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosła o 11,5%, a sprzedano 73 600 samochodów. Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania ze wzrostem wynoszącym prawie 20% i sprzedażą 44 300 aut. Francja (18 300, +13,7%), Austria (13 700, +16,5%), Szwajcaria (7 500, +35,2%) i Belgia (5 900, +18,4%) również odnotowały dwucyfrowy wzrost.

Na wysokie wyniki sprzedażowe SEAT-a wpływ miały także rezultaty z Polski – od początku roku do końca września hiszpańska marka zanotowała 21-procentowy przyrost realizacji zamówień w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Do końca września SEAT w kraju nad Wisłą zarejestrował ponad 7 500 nowych aut. Wśród nich znalazły się: nowa Ibiza, Leon po faceliftingu, a także Ateca FR.

Dzięki wprowadzeniu kolejnego nowego modelu do swojej gamy – crossovera Arona – SEAT przewiduje dalsze wysokie wzrosty sprzedaży w 2017 roku. W 2018 roku hiszpańska marka przedstawi zaś dalsze nowości w ramach swojej ofensywy produktowej.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?