Katalog Samochodów Samar – zamiast przetrząsać oferty, popatrz, porównaj, wybierz

Katalog SAMAR: swoisty wirtualny doradc, ułatwiającym podejmowanie trudnych nieraz decyzji zakupowych. Warto zwrócić uwagę na niezwykle ważne narzędzie katalogu, jakim jest wyszukiwarka samochodów przeszukująca setki modeli według elementów wyposażenia lub danych technicznych. Na ich podstawie jesteśmy w stanie precyzyjnie dobrać auto do potrzeb.

RED: Już niedługo klienci będą mieli okazję zapoznać się z nowym produktem, czyli Katalogiem Samochodów Samar. Co kryję się pod tą nazwą? 

Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR: To bardzo unikalne rozwiązanie. Różnych katalogów na rynku jest oczywiście wiele, ale ich zakres informacji  zwykle jest ograniczony. Nasz Katalog obejmie wszystkie marki, modele i wersje aut aktualnie oferowane w polskich salonach sprzedaży nowych samochodów. Do dyspozycji klienta oddajemy około 350 modeli aut,  6 500 tysiąca wersji i kilka tysięcy pozycji specyfikacyjnych. Do tego dochodzą obszerne materiały zdjęciowe, na każdy model przypada kilkaset zdjęć ilustrujących prawie każdy detal samochodu. Katalog zawiera informacje rzadko spotykane w ogólnie dostępnych bazach danych. Co ważne, jest to narzędzie dynamiczne. A to oznaczana przykład, że dla każdego dostępny jest konfigurator pozwalający na „zbudowanie” wymarzonego samochodu oraz porównanie ze sobą wielu modeli dostępnych na polskim rynku. Obecnie porównywanie ofert na podstawie różnego rodzaju konfiguratorów producentów  to dla zainteresowanych zakupem auta prawdziwa droga przez mękę. Nasz Katalog nie tylko umożliwi zestawianie danych technicznych konkurencyjnych modeli, ale za jego pomocą będziemy także mogli przyjrzeć się podobieństwom i różnicom w wyposażeniu samochodów, w tym porównywać np. dwa modele w pojedynku „jeden na jednego”. Pojawi się także, znane już czytelnikom naszego portalu, unikalne narzędzie jakim jest „foto-suwak”, pozwalające jednym ruchem ręki porównać wygląd detali dwóch modeli aut. Katalog będzie także zawierać linki do dziennikarskich testów i prezentacji samochodów: tekstów, zdjęć oraz filmów.

Czy na rynku jest dużo konkurencyjnych rozwiązań? 

Konkurencja praktycznie nie istnieje. Podobnych, otwartych dla wszystkich rozwiązań, które wspierają klienta w wyborze samochodu, na świecie ze świecą szukać, a w Polsce z pewnością ich nie ma.

Do kogo głównie będzie skierowany Katalog?

Kierujemy go do wszystkich osób zainteresowanych kupnem auta bądź aut – zarówno klientów indywidualnych jak i kierowników flot. Katalog będzie dla nich swoistym wirtualnym doradcą, ułatwiającym podejmowanie trudnych nieraz decyzji zakupowych. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na niezwykle ważne narzędzie katalogu, jakim jest wyszukiwarka samochodów przeszukująca setki modeli według elementów wyposażenia lub danych technicznych. Na ich podstawie jesteśmy w stanie precyzyjnie dobrać auto do potrzeb. Wyszukiwarki w tak szerokim zakresie działania nie znajdziemy dziś nigdzie na rynku.  Planujemy również wprowadzenie narzędzia, które będzie podpowiadało wybór konkretnego samochodu, bazując na preferencjach klienta. To będzie kolejny etap rozwoju Katalogu, nad tą funkcją obecnie pracujemy.

W czym Katalog może być pomocny klientom flotowym?

Dla klientów flotowych ważna jest nie tylko specyfikacja, ale także kwestia całkowitych kosztów użytkowania pojazdu, (czyli z ang. TCO). To niezmiernie ważny parametr, którego niezbędnym elementem są informacje dotyczące kosztów serwisowania auta, kosztów zakupu paliwa, ubezpieczenia pojazdu oraz jego wartości rezydualnej, czyli tego, za ile uda się odsprzedać pojazd po kilku latach jego użytkowania. To wszystko będzie dostępne w Katalogu. Nie będziemy tu oczywiście wyważali otwartych drzwi. Pewne informacje pozyskamy bazując na współpracy z naszymi partnerami. W przypadku wartości rezydualnej i TCO partnerem będzie firma Info Ekspert.

Czy katalog może też stanowić wsparcie dla dealerów? 

Tak, w Katalogu zostaną zamieszczone narzędzia dla sprzedawców, umożliwiające im szybko zorientować się jakie są zalety oferowanego przez nich auta w porównaniu z modelami konkurencyjnymi. Taka wiedza ma kluczowe znacznie podczas rozmowy handlowca z potencjalnym klientem autosalonu.

A przetargi? 

Katalog Samaru także w tym przypadku będzie dobrym narzędziem. Bazując na zamieszczonej w katalogu wyszukiwarce, firmy zamierzające wziąć udział w przetargu będą mogły wprowadzić parametry ustalone przez jego organizatora. Wtedy otrzymają pełną listę modeli spełniających warunki przetargowe. Z kolei organizatorom aukcji, wyszukiwarka pozwoli zweryfikować czy ustalone przez nich warunki, jakie muszą spełniać samochody, nie ograniczają wyboru do jednego modelu. Warto w tym miejscu podkreślić, że Samar już od kilku lat współpracuje z instytucjami publicznymi w zakresie weryfikacji specyfikacji przetargowej. Zdobyte w trakcie tej współpracy doświadczenie wykorzystaliśmy przy konstruowaniu wyszukiwarki przetargowej. Chciałbym także zwrócić uwagę, że wyniki wyszukiwania obejmują nie tylko same modele, ale również całe segmenty rynku, co w przypadku przetargu bardzo ułatwia np. konstruowanie oferty.

Czy system będzie rozwijał się w przyszłości? 

Oczywiście. W niedalekim czasie znajdą się tu także aktualizowane na bieżąco ceny samochodów, informacje dotyczące kwot ubezpieczenia aut czy dostępnego na rynku finansowania ich zakupu.

Na jakich platformach będzie dostępny Katalog? 

Będzie można z niego korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami IoS oraz Android oraz na komputerach stacjonarnych wyposażonych w system Windows.

Chcąc kupić katalog zapewne musimy się liczyć z dużymi kosztami?  

Ależ skąd! Chciałbym podkreślić, że podstawowe funkcje będą darmowe dla wszystkich – zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Bardziej zaawansowane, jak na przykład wspomniane TCO, będą  już odpłatne.

I na koniec – kiedy Katalog będzie dostępny dla klientów?

Uruchomienie pierwszej wersji, na razie ograniczonej do konfiguratora, porównywarki oraz foto-suwaka, planujemy w październiku tego roku. Będzie ona otwarta dla wszystkich i bezpłatna.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?