Honda CR-V Hybrid – pierwszy w Europie hybrydowy SUV marki Honda

Prototyp modelu CR-V Hybrid jest pierwszym modelem SUV Hondy z napędem elektrycznym, jaki ma trafić do Europy. Sylwetka auta – nawiązująca do poprzednika będącego światowym bestsellerem segmentu SUV – otrzymała ewolucyjną stylizację podkreślającą wyrafinowany i zarazem sportowy charakter tego pojazdu. Nowy CR-V jest większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji modelu, otrzymał odświeżone linie nadwozia oraz bardziej muskularną sylwetkę, dzięki m.in. większym i szerszym błotnikom.

Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) w hybrydowym modelu CR-V składa się z elektrycznego silnika napędowego, czterocylindrowego silnika benzynowego i-VTEC o pojemności skokowej dwóch litrów pracującego w cyklu Atkinsona, służącego do wytwarzania energii elektrycznej i napędu oraz osobnego generatora prądu. System hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy układu napędowego: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (tryb hybrydowy) oraz Engine Drive (tryb silnika spalinowego). Wszystko dzieje się automatycznie – kierowca nie musi niczego ustawiać, ani przełączać.

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc wyłącznie z akumulatorów. Jest używany do ruszania, a jazda odbywa się bezemisyjnie. W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego. Z kolei nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany – poprzez generator prądu – do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny dołącza się niejako „na żądanie”, zwiększając zakres mocy np. przy przyspieszaniu.

W warunkach miejskich samochód będzie się poruszał na przemian – w trybie elektrycznym i hybrydowym, co w efektywny sposób wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Na autostradzie oraz podczas dynamicznego przyspieszania, uruchamiany jest tryb pracy silnika spalinowego.

 

Bogusław Korzeniowski, MOTOMI Magazyn - Frankfurt

 

Wodorowe ciężarówki Toyoty będą zaopatrywać sklepy Seven-Eleven

Toyota dostarczy japońskiej sieci sklepów typu convenience store Seven-Eleven samochody dostawcze zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi, które będą rozwozić towary z hurtowni do poszczególnych placówek bez emitowania jakichkolwiek niepożądanych substancji. Ekologiczne pojazdy zostaną skonstruowane specjalnie dla Seven-Eleven w oparciu o lekkie ciężarówki produkowane przez wchodzącą w skład koncernu Toyota firmę Hino, już obecnie dostępne z napędem hybrydowym. Przy tworzeniu nowych pojazdów Toyota wykorzysta rozwiązania opracowane dla wprowadzonego w roku 2014 […]

0 komentarzy

Wodorowe ABC, czyli nie taki wodór straszny

Samochód na wodór? Dziś dla większości ludzi brzmi nieprawdopodobnie, ale to już rzeczywistość. W istocie otrzymywanie wodoru i jego wykorzystanie do poruszania pojazdów to sprawy prostsze, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. Zapoznaj się z Wodorowym ABC i zaimponuj znajomym swoją wiedzą!   A – akumulator Samochody z wodorowymi ogniwami paliwowymi są wyposażone w akumulator trakcyjny o dużej pojemności. Służy on do gromadzenia energii odzyskiwanej podczas zwalniania i hamowania, którą wytwarza pełniący wtedy rolę generatora […]

0 komentarzy

Toyota liczy na dołączenie aut hybrydowych oraz wodorowych do narodowego programu elektromobilności

Podczas zakończonego w ubiegłym tygodniu 27 Forum Ekonomicznego w Krynicy Toyota przedstawiła równoległą do samochodów ładowanych z zewnętrznej sieci elektroenergetycznej ścieżkę rozwoju polskiej elektromobilności, uwzględniającą wodór oraz auta z napędem hybrydowym. W Krynicy Toyota zaprezentowała swój pierwszy seryjnie produkowany samochód wodorowy – Toyotę Mirai, a wraz z nim ciekawy sposób wykorzystania technologii wodorowej, który uwzględnia specyfikę polskiej gospodarki. Polska już teraz produkuje rocznie 1 mln ton wodoru jako produkt uboczny […]

0 komentarzy

Toyota rozpoczęła testy ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi

Toyota konsekwentnie realizuje plan wprowadzania technologii wodorowej do głównego nurtu motoryzacji – po sukcesie Toyoty Mirai oraz wprowadzeniu na ulice japońskich metropolii autobusów miejskich FC Bus, firma rozpoczyna testy ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe. Program testowy zostanie przeprowadzony w Porcie Los Angeles, w którym pojazd Toyoty będzie wykonywał standardowe zadania transportowe. Toyota Motor North America zaprezentowała Project Portal – układ napędowy do ciężarówek, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Latem tego […]

0 komentarzy

Powszechnie stosowane Stacje Wodorowe coraz bliżej???

Toyota zbuduje pierwszą na świecie kilkumegawatową instalację produkującą prąd i wodór w 100 procentach z zasobów odnawialnych Toyota zbuduje w Kalifornii elektrownię z ogniwami paliwowymi ze stopionym węglanem, która obok energii elektrycznej będzie produkowała wodór i czystą wodę. 2,35-megawatowa instalacja o nazwie Tri-Gen będzie zaopatrywać w energię Toyota Logistics Services na terenie Portu Long Beach. Jej działanie będzie powiązane z nową stacją tankowania wodoru, z której będzie korzystała m.in. prototypowa ciężarówka Project Portal. Toyota Logistics Services […]

0 komentarzy

Wodorowa ciężarówka Toyoty wygrywa wyścig z dieslem – zobacz film

Toyota pracuje nad pojazdami na wodorowe ogniwa paliwowe od 20 lat. Program rozwojowy przyspieszył w 2014 roku, kiedy na rynku zadebiutowała Toyota Mirai. Potem przyszedł czas na wodorowe autobusy i wózki widłowe, które już pracują w japońskich miastach i fabrykach Toyoty. Niedawno producent zaprezentował prototyp kolejnego pojazdu na wodór – dużej ciężarówki. Toyota przekonuje, że obok takich zalet jak zupełnie cicha jazda, brak emisji szkodliwych substancji i krótkiego tankowania, ciężarówka z napędem Project […]

0 komentarzy

Toyota wspiera wyprawę dookoła świata jachtu zasilanego wodorem

W ubiegłym miesiącu Energy Observer, pierwszy na świecie jacht zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi, wyruszył w 6-letni rejs dookoła świata. Wodór wytwarzany jest na pokładzie jachtu z wody morskiej zarówno podczas postojów, jak i w drodze. Inteligentna sieć elektryczna wykorzystuje energię słońca, wiatru i fal, nie szkodząc naturze. Eksperymentalna wyprawa naukowa w ciągu 6 lat odwiedzi 101 portów w 50 krajach. Toyota France dostarczyła załodze 8 samochodów, które będą wykorzystywane podczas postojów […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?