Mercedes Klasy X – technika

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy i przyjazną charakterystyką oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną.

W połowie 2018 r. do sprzedaży trafi  jednostka wysokoprężna V6 o mocy 190 kW/258 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca jeszcze większą zwinność na asfalcie i w terenie. Zasilany nią model X 350 d zajmie czołową pozycję w swoim segmencie. Topowa Klasa X będzie standardowo oferowana ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC i 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-TRONIC PLUS z manetkami do zmiany przełożeń przy kierownicy oraz funkcją ECO start/stop.

Dodatkowo dostępny jest system trybów jazdy DYNAMIC SELECT. Dotychczas przełącznik pozwalający na wybór zróżnicowanych programów jazdy był w segmencie pickupów rzadkością. Technologia ta pozwala dopasować doświadczenia zza kierownicy do indywidualnych preferencji – i zmieniać charakter pojazd, od komfortowego do sportowego. Kierowca może ustawić jeden z pięciu trybów jazdy: Comfort, ECO, Sport, Manual oraz Offroad. Każdy z nich wpływa na charakterystykę pracy silnika oraz automatycznej skrzyni biegów, jak również na działanie funkcji ECO start/stop.

Dynamiczna i komfortowa jazda na równi z osobowymi Mercedesami

Klasa X jest pierwszym pickupem, który oferuje wyśmienite właściwości jezdne zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi oraz typowe dla Mercedesa komfortowe zestrojenie sprężyn oraz amortyzatorów otwierają zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy i dynamiki prowadzenia na asfalcie – bez uszczerbku na off-roadowych talentach samochodu. Szczególną cechą w tym segmencie jest zastosowanie sprężyn śrubowych przy kołach obu osi. Przyczynia się to do zapewnienia harmonijnego komfortu jazdy. Zawieszenie zaprojektowano w sposób, który zapewnia wysoki poziom dynamiki jazdy i wygody tłumienia nierówności na utwardzonych drogach, a jednocześnie – w połączeniu z napędem na cztery koła 4MATIC – znakomite własności terenowe. Zaawansowana konstrukcja zawieszenia wykorzystuje podwójne wahacze z przodu oraz wielodrążkową architekturę ze sztywnym mostem z tyłu. Takie rozwiązanie idealnie nadaje się do transportu ciężkich ładunków, wyróżnia się korzystną artykulacją (wykrzyżem) kół i sprawia, że zawieszenie jest komfortowe, a prowadzenie – bezpieczne, niezależnie od obciążenia.

Rozstawem kół – 1632 mm z przodu i 1625 mm z tyłu – Klasa X przerasta większość konkurentów. Takie wartości zapewniają idealne warunki dla optymalnej pewności prowadzenia i wysokich prędkości w zakrętach. Rozstaw osi – 3150 mm – również jest dłuższy niż u wielu rywali w segmencie pickupów wagi średniej. Pomaga to zmniejszyć wibracje podczas jazdy i przyczynia się do uzyskania niezachwianej stabilności jazdy na wprost. Jako jedyny producent w tej klasie, Mercedes-Benz zdecydował się standardowo zastosować wentylowane tarcze hamulcowe przy kołach obu osi. Z przodu zamontowano tarcze o średnicy 32 cm, a z tyłu – 30,8 cm. Efekt: krótkie drogi hamowania, szybka reakcja i wysoka odporność termiczna.

Komfortowe zawieszenie należy do seryjnego wyposażenia na wszystkich europejskich rynkach. Prześwit Klasy X wynosi wówczas 20,2 cm. Na życzenie oferowane jest zawieszenie podwyższone o 2 cm. Zwiększony prześwit dodatkowo poprawia własności terenowe, zapewnia wyższą pozycję za kierownicą i podkreśla off-roadowy wygląd pickupa.

Dołączany lub stały – napęd na obie osie 4MATIC na każdą nawierzchnię

Dołączany napęd na cztery koła 4MATIC, dostępny dla wysokoprężnych modeli X 220 d 4MATIC oraz X 250 d 4MATIC, pomaga poradzić sobie w każdym terenie. Układ pozwala elektrycznie odłączyć lub dołączyć napęd przednich kół zależnie od rodzaju nawierzchni. Od połowy 2018 r. pickup Mercedes-Benz będzie dostępny także ze stałym napędem 4×4, zapewniającym maksimum osiągów i trakcji nawet podczas szybkiej jazdy utwardzonymi drogami. Stały napęd na obie osie 4MATIC trafi do oferty wyłącznie w połączeniu z jednostką 6-cylindrową. W terenie obie wersje 4MATIC wykazują się wyjątkową dzielnością dzięki wykorzystaniu przekładni redukcyjnej i opcjonalnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Wszystkie warianty 4×4 są standardowo wyposażone w układ kontroli prędkości zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation).

Znakomite parametry terenowe
Głębokość brodzenia 600 mm
Prześwit Przednia oś: 202 mm

Tylna oś: 221 mm dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie

Kąt natarcia/zjazdu
przód/tył
28.8°/23.8°

30.1°/25.9° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie

Maksymalny przechył 49.8°

49° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie

Kąt rampowy 20.4°

22° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie

Zdolność pokonywania wzniesień 100%


Kompleksowy zakres wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa

Podobnie jak wszystkie pojazdy Mercedes-Benz, Klasa X wyróżnia się wzorowym poziomem bezpieczeństwa. Pickup z gwiazdą trafia na rynek z szeroką gamą systemów z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa – niespotykaną w tym segmencie. Wysoki poziom ochrony podróżujących Klasy X to efekt zastosowania wyjątkowo sztywnego nadwozia z wysoce odporną kabiną pasażerską oraz konstrukcją przodu i tyłu pochłaniającą energię poprzez odpowiednio ukierunkowaną deformację. Co więcej, bezpieczeństwo pasywne zapewniają elementy wyposażenia seryjnego takie jak 7 poduszek powietrznych oraz mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu mają dwustopniowy mechanizm wyzwalania. Za aktywne bezpieczeństwo odpowiadają trzy systemy wspomagające: aktywny asystent hamowania Active Brake Assist, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Keeping Assist oraz asystent rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist. Ponadto lista wyposażenia obejmuje układ stabilizacji przyczepy Trailer Stability Assist, monitorowanie ciśnienia w oponach, system połączenia alarmowego, tempomat oraz diodowe reflektory, które dzięki zastosowaniu 6 modułów LED w każdej lampie zapewniają najjaśniejszy strumień światła w segmencie. Na życzenie kamerę cofania można zastąpić systemem kamer 360 stopni. Biorąc pod uwagę ten rozbudowany poziom wyposażenia, Klasa X doskonale spełnia wymagania stawiane przed nowoczesnym pojazdem rodzinnym i lifestyle’owym.

Pierwszy inteligentnie skomunikowany pickup wagi średniej

 

Klasa X to pierwszy pickup wagi średniej dysponujący modułem komunikacji ze zintegrowaną kartą SIM, pozwalającym korzystać z szerokiej gamy usług Mercedes me connect i łączyć się z pojazdem za pośrednictwem smartfona. W ten sposób nabywcy Klasy X z 21 europejskich rynków mają np. dostęp do użytecznych informacji takich jak poziom paliwa w zbiorniku czy ciśnienia w ogumieniu, mogą sprawdzić lokalizację zaparkowanego pojazdu albo jego pozycję, gdy został użyczony. Dodatkowo, aplikacja Mercedes me oferuje kompleksową nawigację od drzwi do drzwi. Zakres usług Mercedes me connect obejmuje także telefon alarmowy Mercedes-Benz oraz standardowe usługi pomocy w czasie awarii i kolizji, zarządzania przeglądami oraz zdalnej diagnostyki samochodu.

Po raz pierwszy w segmencie pickupów wagi średniej Mercedes-Benz wprowadza sprawdzone w osobowych modelach systemy sterowania i wyświetlania informacji, a wśród nich: wielofunkcyjny panel dotykowy, w pełni zintegrowany system multimedialny COMAND Online z nawigacją na dysku twardym, sterowanie głosowe LINGUATRONIC oraz dostęp do internetu za pośrednictwem smartfona. Poza COMAND Online dostępne są również dopracowane systemy multimedialne Audio 20 USB oraz Audio 20 CD.

 

 

Pierwszy pickup z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information)

Kolejną funkcją inteligentnej komunikacji z modułem komunikacji i zintegrowaną kartą SIM jest przekazywanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. W połączeniu z kontem na portalu Mercedes me, na terenie Europy system nawigacyjny COMAND Online z dokładnością do 100 m pokazuje teraz początek i długość korka na mapie i dynamicznie wylicza trasę pozwalającą szybciej dotrzeć do celu. Automatycznie, w czasie rzeczywistym, uwzględnia też potencjalną stratę czasu przy dojeździe na miejsce i wskazuje ją na ekranie nawigacji. System prezentuje również mapy 3D z trójwymiarowymi modelami budynków, ułatwiające orientację w nieznanych centrach miast. Co więcej, na karcie SD można zapisać i importować z niej później osobiste cele, a na mapie – wyświetlać do czterech alternatywnych tras, w tym jedną wyjątkowo ekonomiczną.

W połączeniu z opcjonalnym systemem Garmin® MAP PILOT na większości europejskich rynków także system Audio 20 CD dostępny jest jako pełnoprawna nawigacja z funkcją Live Traffic Information. W przypadku obu systemów kierowcy Klasy X mają dostęp do odpowiednio wcześniej uzyskiwanych informacji na temat zakłóceń w ruchu drogowym, takich jak korki, wzmożone natężenie czy inne możliwe opóźnienia, i mogą zawczasu zmienić przebieg swojej trasy. Odpowiednia instalacja do montażu Garmin® MAP PILOT jest dostępna w ramach opcjonalnego wyposażenia pickupa.

MOTOMI.PL

Faceci, dorosłe dzieci, mają  „dorosłe zabawki”

  Podobno facet jest jak dziecko. Stąd też wyprodukowano dla niego zabawkę XXL   Toyota ożywia wspomnienia z dzieciństwa i prezentuje koncept, w którym spotykają się dwie legendarne marki – zabawki Tonka i niezniszczalna Toyota Hilux. Pełnowymiarowa zabawka dla dorosłych, Hilux Tonka Concept, to imponujący rock-crawler, w którym spotykają się dzielność terenowa i trwałość, które wpisane są w DNA zarówno Toyoty, jak i samochodów Tonka. Terenowy pick-up Toyoty jest od lat niezwykle […]

0 komentarzy

OffRoad Poland Show 2017 – największe targi samochodów terenowych w Polsce

Już w najbliższy weekend (18-19 listopad) fanów samochodów terenowych czeka prawdziwe święto – OffRoad Poland Show 2017. Na wspólnym stoisku Land Cruiser Adventure Club i salonu Toyota Marki / Żerań będzie można obejrzeć nowego Land Cruisera oraz Lexusy RX i NX. Nie zabraknie także atrakcji dla dzieci oraz dla fanów sportów terenowych i off-roadowych wypraw. Szósta edycja targów OffRoad Poland Show zostanie ponownie zorganizowana w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska […]

0 komentarzy

Emocjonujący początek sezonu rajdów terenowych w Polsce

Broniący tytułu Miroslav Zapletal i Marek Sykora zaczęli sezon rajdów terenowych w Polsce rewelacyjnie. Czesko-słowacki duet okazał się najlepszy w otwierającej sezon RMPST rundzie, czyli Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2019. Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2019 z ponad 330 km odcinków specjalnych jest drugim najdłuższym rajdem w sezonie po Baja Poland. Dla zawodników tak długi dystans oznaczał, że mogli tu zdobyć podwójną liczbę punktów do klasyfikacji generalnych. Stąd […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?