Mercedes-Benz Klasy X – Mercedes wśród Pick up’ów

Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych oraz terenowych, takich jak Unimog i Klasa G do ciężkich zastosowań, pojazdów odpowiednich zarówno do pracy, jak i wypoczynku, takich jak Klasa V czy Vito, i oczywiście samochodów osobowych, które na całym świecie wyróżniają się nowoczesnym luksusem oraz przyjemnością z jazdy.

Klasa X celuje w różne grupy docelowe: posiadaczy ziemskich i rolników w Argentynie, właścicieli firm i przedsiębiorców budowlanych z Australii, rodzin preferujących produkty premium z Brazylii, świadomych trendów indywidualistów z Afryki Południowej i Wielkiej Brytanii, jak również amatorów sportów na świeżym powietrzu mieszkających w Nowej Zelandii czy w Niemczech.

Ciężka praca, mnóstwo przyjemności: nowa Klasa X

Jak żaden inny pickup, nowa Klasa X godzi pozorne sprzeczności: nowoczesny design i bezkompromisową solidność, imponujące właściwości w terenie i wysoki poziom dynamiki jazdy po asfalcie, stylowy komfort oraz wyśmienitą funkcjonalność. W skrócie, jest Mercedesem wśród pickupów. Jego wytrzymałość przekłada się na właściwości jezdne i prowadzenie odpowiadające licznym wymaganiom – zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i wygody. To zasługa komfortowego zawieszenia, starannie zestrojonego zgodnie z typową dla Mercedesów charakterystyką. Konstrukcja Klasy X wykorzystuje ramę typu drabinkowego, wielodrążkową tylną oś ze sztywnym mostem, niezależne przednie zawieszenie oraz sprężyny śrubowe obu osi.

Wyrazisty design Klasy X występuje w dwóch wariantach, dopasowanych do różnych stylów życia i środowisk pracy:

  • Klasa X PROGRESSIVE: przeznaczona dla ludzi poszukujących wytrzymałego pickupa wyróżniającego się stylem i komfortem – jako wizytówki swojego biznesu, a także prestiżowego i komfortowego pojazdu do osobistego użytku.
  • Klasa X POWER: topowa linia designu i wyposażenia, adresowana do nabywców, którzy największy nacisk kładą na stylizację, osiągi i komfort. Klasa X POWER to lifestyle’owy samochód wyłamujący się z głównego nurtu, dopasowany do środowiska miejskiego oraz aktywności sportowych i wypoczynku poza utartym szlakiem. Jego design i bogate wyposażenie odzwierciedlają indywidualny styl życia właściciela.

 

Wytrzymały charakter, pełna dynamiki charyzma

Progresywny design Klasy X sprawia, że nowy pickup odznacza się doskonałą równowagą solidności i stylu. Ucieleśnia on udoskonalony język projektowania Mercedes-Benz – język zmysłowej przejrzystości. Mocno zaakcentowane powierzchnie, zredukowane formy i ekstremalnie precyzyjnie zarysowane elementy w emocjonujący sposób zwracają uwagę na bazowe cechy pickupa – i łączą się z niemal nieograniczoną funkcjonalnością.

Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.

3150-milimetrowy rozstaw osi, krótki przedni zwis, cofnięta kabina pasażerska i bardzo długi nawis tylny sprawiają, że wydłużona karoseria Klasy X ma w sobie czysty dynamizm. Także design bocznych szyb, z ich podciętym u dołu zarysem, oraz wyraźne linie kontrastujące z muskularnie wyrzeźbionymi płaszczyznami podkreślają dynamiczny profil pickupa z gwiazdą. Poszerzone optycznie nadkola, zdecydowane rysy przedniego pasa i purystyczna stylizacja tylnej partii nadwozia nadają mu wrażenie szerokości. Wspólnie elementy te zapewniają pickupowi mocarną prezencję na drodze i nawiązują do znakomitej dynamiki poprzecznej Klasy X.

Wyrazisty przedni pas w dwóch wersjach.

Przód Klasy X ma dominujący wyraz typowy dla SUV-ów Mercedesa – z centralnie umieszczoną gwiazdą, osłoną chłodnicy przedzieloną podwójną listwą, mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami na masce oraz lampami zachodzącymi daleko na błotniki. Przedni zderzak akcentuje optyczną szerokość karoserii i ma swój własny charakter zależnie od wybranej linii designu i wyposażenia. W odmianie PROGRESSIVE zderzak jest lakierowany na odcień nadwozia. Topowa wersja dodatkowo zaopatrzony jest w chromowane osłony podwozia. W ramach dwóch linii stylizacji i wyposażenia nabywcy mają do wyboru 9 atrakcyjnych odcieni karoserii oraz szeroki wachlarz ekskluzywnych obręczy o średnicy 17, 18 lub 19 cali.

Surowy design tylnego pasa i tradycyjny zderzak ze zintegrowanym stopniem

Podobnie jak z przodu, także z tyłu wygląd zderzaka różni się zależnie od wybranej wersji: linia PROGRESSIVE ma zderzak lakierowany, zaś odmiana POWER wyróżnia się chromowanym zderzakiem o wyjątkowo eleganckiej prezencji. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej, zderzak wyposażono w zintegrowany stopień. Jeśli nabywcy nie wystarczy standardowa pokrywa otwierana pod kątem 90 stopni, na życzenie Klasa X występuje bez tylnego zderzaka, z klapą otwieraną pod kątem 180 stopni.

Przestrzeń ładunkowa jest na tyle szeroka, by między nadkolami zmieścić europaletę. Jako jedyny pickup w segmencie Klasa X jest standardowo wyposażona w diodowe oświetlenie skrzyni ładunkowej. W trzecim światle stop zintegrowano diody LED oświetlające całą jej powierzchnię. Oświetlenie obsługuje się za pośrednictwem przycisku na konsoli środkowej. Po uruchomieniu zapłonu światła automatycznie gasną. W ramach seryjnego wyposażenia w obszarze skrzyni umieszczono też 12-woltowe gniazdo służące do zasilania dodatkowych akcesoriów, np. kompresora.

 

Wymiary Klasy X
Długość nadwozia 5340 mm
Szerokość nadwozia 1920 mm
Wysokość nadwozia 1819 mm
Rozstaw osi 3150 mm
Długość skrzyni ładunkowej 1587 mm
Szerokość skrzyni ładunkowej 1560 mm
Wysokość skrzyni ładunkowej 474 mm
Maksymalna ładowność 1042 kg
Uciąg przyczepy (zależnie od silnika i wyposażenia) 1650–3500 kg

Nowy wzorzec w zakresie poczucia jakości i komfortu

Kabina Klasy X winduje poczucie jakości i komfortu w segmencie średniej wielkości pickupów na nowy poziom. Kokpit wyróżnia się typowym dla osobowych Mercedesów trójwymiarowym elementem dekoracyjnym, rozciągającym się przez całą szerokość deski rozdzielczej – to akcent niespotykany w tym segmencie pojazdów. Zapewnia on wrażenie otwartości i nowoczesności. Nabywcy Klasy X POWER mają do wyboru trzy wersje wykończenia panelu: pikselowane o matowej fakturze, z efektem szczotkowanego aluminium oraz matowobrązowe, z efektem tekstury drewna. Wrażenie wysokiej jakości uzupełnia opcja obszycia górnej partii kokpitu sztuczną skórą ARTICO w kolorze czarnym lub brązowego orzecha. Charakterystyczne okrągłe otwory wentylacyjne stanowią dodatkowy sportowy akcent. Zależnie od linii designu i wyposażenia, są one pokryte czarnym, lśniącym lakierem lub wykończone w kolorze srebrnego chromu. Ponadto, w obu liniach wyposażeniowych konsolę środkową otaczają listwy dekoracyjne, także w kolorze srebrnego chromu. Ten sam odcień mają masywne klamki drzwi. Efekt wzmacnia wolnostojący centralny ekran, znany już z Klasy V. W połączeniu z systemem multimedialnym COMAND Online jego przekątna wynosi 8,4” – jest więc największa w segmencie. Przy rozdzielczości 960 x 540 pikseli i wysokokontrastowej technologii IPS (In-Plane Switching) wyświetlacz oferuje doskonały obraz, który w znacznym stopniu zwiększa jakość widoku z kamery 360 stopni oraz precyzję wyświetlania map nawigacji.

Koncepcja obsługi i prezentacji informacji reprezentuje równie wysoki poziom wygody i ergonomii. Panel wskaźników składa się z dużych, analogowych okrągłych zegarów z Klasy C i Klasy V umieszczonych w tubach. Rozdziela je 5,4-calowy kolorowy ekran. Przyciski na montowanej standardowo kierownicy wielofunkcyjnej pozwalają sterować ustawieniami kolorowego wyświetlacza bez odrywania rąk od kierownicy. Sama zaś kierownica zawiera łącznie 12 przycisków i jest regulowana na wysokość, co zwiększa ergonomię miejsca kierowcy i pozwala dobrać wygodną pozycję do jazdy. Kierownica, dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca postojowego Klasy X są pokryte skórą. W połączeniu z systemami multimedialnymi Audio 20 CD i COMAND Online, Klasa X oferuje wielofunkcyjny panel dotykowy znany już z osobowych linii modelowych – to kolejna nowość w tym segmencie. Ergonomicznie zlokalizowany panel pozwala wygodnie sterować multimediami za pomocą gestów oraz odręcznie wpisywać litery i znaki, zupełnie jak w przypadku smartfonów.

Elektrycznie regulowane komfortowe fotele, dostępne również z regulacją podparcia lędźwiowego

Zagadnieniom z zakresu komfortu wiele uwagi poświęcono również podczas opracowywania foteli. Materiały premium i architektura siedzeń o optymalnym stopniu podparcia bocznego, wysoka pozycja za kierownicą oraz wykorzystanie ergonomicznie uformowanej, miękkiej pianki sprawiają, że Klasa X oferuje wysoki komfort siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu, nawet na dalszych trasach. Ergonomiczne i funkcjonalne komfortowe fotele mają regulację wzdłużną, pochylenia oparcia oraz wysokości. Klasa X POWER jest w standardzie wyposażona w elektrycznie ustawiane siedzenia z dwukierunkową regulacją podparcia lędźwiowego. Tylny rząd siedzeń z miejscem dla trzech osób został umiejscowiony na komfortowej wysokości i zaopatrzony w wydatne podparcia boczne zapewniające komfort podróżującym na skrajnych miejscach. Siedzenia te seryjnie wyposażono również w punkty mocowania fotelików dziecięcych i-Size/ISOFIX.

MOTOMI.PL

OffRoad Poland Show 2017 – największe targi samochodów terenowych w Polsce

Już w najbliższy weekend (18-19 listopad) fanów samochodów terenowych czeka prawdziwe święto – OffRoad Poland Show 2017. Na wspólnym stoisku Land Cruiser Adventure Club i salonu Toyota Marki / Żerań będzie można obejrzeć nowego Land Cruisera oraz Lexusy RX i NX. Nie zabraknie także atrakcji dla dzieci oraz dla fanów sportów terenowych i off-roadowych wypraw. Szósta edycja targów OffRoad Poland Show zostanie ponownie zorganizowana w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska […]

0 komentarzy

Emocjonujący początek sezonu rajdów terenowych w Polsce

Broniący tytułu Miroslav Zapletal i Marek Sykora zaczęli sezon rajdów terenowych w Polsce rewelacyjnie. Czesko-słowacki duet okazał się najlepszy w otwierającej sezon RMPST rundzie, czyli Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2019. Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2019 z ponad 330 km odcinków specjalnych jest drugim najdłuższym rajdem w sezonie po Baja Poland. Dla zawodników tak długi dystans oznaczał, że mogli tu zdobyć podwójną liczbę punktów do klasyfikacji generalnych. Stąd […]

0 komentarzy

Faceci, dorosłe dzieci, mają  „dorosłe zabawki”

  Podobno facet jest jak dziecko. Stąd też wyprodukowano dla niego zabawkę XXL   Toyota ożywia wspomnienia z dzieciństwa i prezentuje koncept, w którym spotykają się dwie legendarne marki – zabawki Tonka i niezniszczalna Toyota Hilux. Pełnowymiarowa zabawka dla dorosłych, Hilux Tonka Concept, to imponujący rock-crawler, w którym spotykają się dzielność terenowa i trwałość, które wpisane są w DNA zarówno Toyoty, jak i samochodów Tonka. Terenowy pick-up Toyoty jest od lat niezwykle […]

0 komentarzy

 

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?