5 ciekawych samochodów sportowych z napędem hybrydowym

Samochody sportowe to auta stworzone do tego, żeby się wyróżniać na drodze. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe i kabriolety w umiejętny sposób łączą eko-technologię z osiągami. Równocześnie coraz częściej stają się nie tylko elementem personal brandingu ich właścicieli, ale również wpływają na wizerunek prowadzonych przez nich firm. Oto pięć ciekawych samochodów sportowych wyposażonych w silniki spalinowe i elektryczne.

 

 

Lexus LC 500h

Podczas  premiery wersji koncepcyjnej ogłoszono, że model nie znajdzie kontynuacji, ale po entuzjastycznych reakcjach publiczności producent zmienił zdanie. Samochód został zaprezentowany na początku 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym przez Lexusa w oparciu o nową platformę GA-L.

Wersja hybrydowa – oprócz niej dostępny jest 5-litrowy silnik wolnossący V8 o mocy 467 KM – oferuje moc na poziomie 359 KM generowaną przez 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 i silnik elektryczny. Napęd przekazywany jest w tym przypadku poprzez bezstopniową automatyczną skrzynię biegów e-CVT, która w trybie manualnym oferuje kierowcy 10 biegów.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Cena? Japoński supersamochód kosztuje 527 tys. zł, a pierwsze zamówione egzemplarze trafią do polskich odbiorców w lipcu tego roku.

 

BMW i8

Prototyp tego samochodu został zaprezentowany w 2009 roku jako BMW Vision EfficientDynamics Concept. Niemiecka marka pokazała go na targach we Frankfurcie. W wersji produkcyjnej nazwa została zmieniona na i8. Samochód trafił do salonów w 2014 roku.

BMW i8 napędzany jest przez dwa silniki. Trzycylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1,5 litra i mocy 231 KM napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, natomiast jednostka elektryczna generuje 131 KM i napędza koła przednie – jej siła przenoszona jest za pośrednictwem dwubiegowego automatu. W sumie auto osiąga moc 326 KM.

Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h – przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego samochód może jechać do 120 km/h. Ceny zaczynają się od około 600 tys. zł.

 

Ferrari LaFerrari

Pierwsza hybryda tego producenta została zaprezentowana w 2013 roku i jest najszybszym i najmocniejszym modelem tej marki. W sumie ma powstać zaledwie 499 sztuk.

Samochód został wyposażony w wolnossący silnik benzynowy V12 o pojemności 6,3 litra i mocy na poziomie 789 KM wspomagany przez silnik elektryczny generujący 163 KM. W sumie LaFerrari oferuje 950 KM. Na pokładzie znalazł się dodatkowo system HY-KERS.

Kosztujący około 1,3 mln euro samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,7 sekundy, a prędkość na poziomie 300 km/h osiągana jest przy sprincie już po 15 sekundach. Prędkość maksymalna to 350 km/h.

 

Porsche 918 Spyder

Niemiecka marka również uznała zalety płynące z technologii hybrydowej i wykorzystała ją w sportowym modelu 918 Spyder. Samochód – jeszcze w fazie prototypu – został zaprezentowany w 2010 roku, a do salonów trafił trzy lata później. Producent zapowiedział, że zamierza wyprodukować równo 918 sztuk tego auta.

Auto napędzane jest przez trzy silniki, a łączna moc układu hybrydowego to 887 KM. Benzynowy – o pojemności 4,6 litra i mocy 608 KM – umieszczony jest z tyłu. Pozostałe dwa to silniki elektryczne umieszczone na osi przedniej i tylnej – pierwszy generuje 129 KM, a drugi 156 KM.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,6 sekundy. Osiągnięcie prędkości 300 km/h trwa około 20,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 345 km/h. Cena tego samochodu to około 4 mln złotych.

 

Honda NSX II

Pierwszy prototyp tego modelu został zaprezentowany w 2007 roku. Wersję produkcyjną pokazano w 2015 roku, zaś produkcja ruszyła rok później. W Polsce nie można go kupić bezpośrednio u żadnego dilera. Najbliższy jest w Niemczech.

Auto zostało wyposażone w układ hybrydowy oferujący w sumie 581 KM. W jego skład wchodzi silnik spalinowy V6 o pojemności 3,5 litra i mocy na poziomie 507 KM. Wspomagany jest on przez trzy silniki elektryczne – dwa napędzające koła przednie i jeden tylne – o łącznej mocy 74 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 9 przełożeniach.

Prędkość maksymalna to 308 km/h, a sprint do setki zajmuje 2,6 sekundy. Cena samochodu w Niemczech to około 180 tys. euro.

inf ComplexPR/zdj Producenci 

Audi intensyfikuje badania nad paliwami syntetycznymi

Audi systematycznie rozbudowuje swoją strategię e-paliw. Koncern z Ingolstadt, wraz z firmami partnerskimi Ineratec GmbH i Energiedienst Holding AG, ma zamiar uruchomić pilotażową instalację do produkcji paliwa e-diesel zlokalizowaną w Laufenburgu, w szwajcarskim kantonie Aargau. Energia niezbędna do produkcji, po raz pierwszy pozyskiwana będzie z odnawialnych źródeł energii. Planowana wytwórnia będzie w stanie wyprodukować około 400 000 litrów paliwa rocznie. Od kilkunastu już lat, Audi prowadzi badania nad przyjaznymi dla środowiska, opartymi […]

0 komentarzy

Już 100 stacji w Polsce sprzedaje paliwo on-line.

Aplikacja mobilna Tankuj24 zrzeszyła już 100 stacji paliw w Polsce. To najszybciej rozwijająca się wirtualna sieć stacji paliw, która w przeciągu 8 miesięcy funkcjonowania zdobyła aż 13 tys. użytkowników. Aplikacja Tankuj24, czyli nowatorski projekt spółki UNIMOT S.A. pozwalający na zakup paliwa on-line, rozwija się w rekordowym tempie. W ciągu zaledwie 8 miesięcy od wejścia na rynek współpracę z aplikacją podjęło aż 100 stacji paliw. Wśród nich są zarówno stacje takich […]

0 komentarzy

Era ropy naftowej znika. W AUDI wyprodukowano paliwo bez zawartości ropy naftowej

Audi odnosi kolejny sukces w tworzeniu zrównoważonych, syntetycznych paliw. Jej kooperacyjny partner, firma Global Bioenergies, wyprodukowała pierwszą partię Audi e-benzyny. Audi e-benzyna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej. Składa się w 100 procentach z izooktanu i ma wysoką wartość oktanową ROZ 100. Audi e-benzyna nie zawiera siarki ani benzenu i dlatego spala się bardzo czysto. Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym […]

0 komentarzy

Czy to początek końca Diesla?

Sześć na dziesięć dużych firm chce zrezygnować z diesla Rynek flotowy systematycznie odwraca się od technologii Diesla. Zgodnie z wynikami ankiety przeprowadzonej przez RAC Business, 62 proc. firm zatrudniających od 250 do 499 pracowników rozważa wycofanie ze swojego parku samochodów zasilanych olejem napędowym. Najnowsze dane JATO Dynamics pokazują, że liczba rejestracji nowych samochodów w Europie – zgodnie z danymi za listopad 2017 – zwiększyła się rok do roku o 5,2 proc.  Specjaliści podkreślają, że wzrosty […]

0 komentarzy

BP wprowadza  na rynek nową międzynarodową kartę paliwową BP + Aral

  Od 9 maja ponad 200 tys. klientów posługujących się kartami paliwowymi BP i Aral w Europie będzie mogło korzystać z nowej, międzynarodowej karty firmowanej przez dwóch partnerów: BP i Aral. Wprowadzeniu nowej karty na rynek towarzyszyć będzie odświeżenie wyglądu wszystkich kart paliwowych i stron internetowych w Europie. Od tej pory wszyscy kierowcy w całej Europie będą mogli korzystać z jednej wspólnej karty paliwowej zarówno na stacjach BP, jak i Aral, która została częścią Grupy BP w 2002 r. Międzynarodowa karta […]

0 komentarzy

Przedwakacyjny NEWS – stacje BP/ARAL/TOTAL jedna karta

Firmy BP/ARAL oraz Total przystąpiły do umowy o wzajemnej akceptacji kart paliwowych w Europie Oznacza to, że sieć stacji przyjmujących karty BP/Aral oraz Total powiększyła się o 4 tys. placówek. Paryż, 15 lutego 2018 r. – BP i Total ogłosiły dzisiaj, że będą wzajemnie akceptować swoje karty paliwowe w Europie. Na podstawie umowy, która wejdzie w życie w 2018 r., koncern Total będzie akceptować karty paliwowe BP/Aral na wszystkich stacjach we Francji, Belgii, Luksemburgu, Holandii, Polsce i Niemczech. W zamian za to, BP/Aral […]

0 komentarzy

Aplikacja Tankuj24 nominowana do Mobile Trends Awards

Tankuj24 – autorska aplikacja mobilna spółki UNIMOT, przeznaczona do zakupu paliwa on-line, została nominowana do nagrody w konkursie Mobile Trends Awards 2017. Aplikacja ma szansę zwyciężyć w kategorii Mobilny Start-up. Nominacja do Mobile Trends Awards oznacza dołączenie do elitarnego grona marek tworzących projekty mobilne na najwyższym poziomie. Nagrody MTA przyznawane są firmom, które z sukcesem wykorzystały mobilne technologie w swoich projektach. – Ta nominacja jest dla nas wyróżnieniem. Jesteśmy […]

0 komentarzy

15 stacji paliw pod marką AVIA. Cel na ten rok zrealizowany. Do 2020 w Polsce będzie 100 stacji paliw AVIA

UNIMOT zrealizował cel emisyjny na ten rok. Dziś uruchomił planowaną 15. stację paliw pod marką AVIA. W miejscowości Skorzów, w województwie świętokrzyskim, od dzisiaj działa stacja paliw zrzeszona w sieci franczyzowej AVIA. Tym samym spółka UNIMOT, która odpowiada za rozwój marki AVIA w Polsce, wypełniła zobowiązanie uruchomienia 15 stacji paliw pod tym brandem do końca bieżącego roku. – Chciałbym przypomnieć, że UNIMOT uzyskał zgodę na posługiwanie się marką AVIA w Polsce w grudniu 2016 r. W ciągu […]

0 komentarzy

Wielkopolska ma już 6 stacji AVIA

Sieć stacji paliw AVIA powiększa się o nową lokalizację. Kolejną, 17. stację tej marki uruchomiono we Wronkach, w woj. wielkopolskim. Nowo otwarta stacja paliw AVIA znajduje się w miejscowości Wronki, przy ul. Mickiewicza 18 c, w bliskim sąsiedztwie słynnego na całą Polskę zakładu karnego. Placówka oferuje wszystkie najważniejsze paliwa (ON, Pb95      i Pb98, LPG), dostępne na 3 stanowiskach do tankowania. Stacja jest także wyposażona w myjnię bezdotykową i odkurzacz. Klienci stacji mogą się […]

0 komentarzy

Audi uniezależnia nas od ropy naftowej i produkuje alternatywne paliwa

Audi jest przekonane co do potencjału paliw takich jak e-gaz, e-benzyna czy e-diesel, w związku z tym kontynuuje rozwój swej strategii e-paliw. Pracując nad rozwojem syntetycznej „e-benzyny”, cztery pierścienie osiągnęły właśnie założone cele cząstkowe. Wraz ze swoimi partnerami technologicznymi, koncern z Ingolstadt po raz pierwszy wyprodukował wystarczającą ilość regeneracyjnie wytwarzanego paliwa, z przeznaczeniem dla pierwszych silników testowych. Wspólnie z Global Bioenergies S.A., koncern wyprodukował największą jak dotąd partię e-benzyny. Uzyskano […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?