Czworonogi w drodze, czyli udogodnienia dla wszystkich członków rodziny

Mówi się, że jaki właściciel, taki pies. Bądź co bądź, oboje wyglądają na wyjątkowo zadowolonych, gdy razem podróżują Oplem. W czasie podróży z psem, przydatne są oferowane przez Opla akcesoria, takie jak osłony ochronne, odwracalne maty do bagażnika czy też pakiet elementów służących do organizacji przestrzeni bagażnika FlexOrganizer®. Modele najlepiej przystosowane do przewozu psów to Astra Sports Tourer (pojemność bagażnika: 540–1630 l), Zafira (152–1860 l) oraz Insignia Sports Tourer (540–1530 l). Właścicielom bardzo dużych psów, takich jak bernardyny lub wilczarze irlandzkie, Opel proponuje modele XXL typu Opel Combo (aż do 3200 l) czy Opel Vivaro (aż do 5900 l).

Każdy kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas jazdy — nie może go zakłócić ani bagaż, ani pasażerowie, włącznie z tymi psiego gatunku. Wybierając się w dłuższą trasę, warto pamiętać, że umieszczenie czworonoga w bagażniku i oddzielenie go od reszty pasażerów osłoną ochronną jest najkorzystniejszym rozwiązaniem dla wszystkich podróżujących. Nie chcemy przecież, by w razie kolizji zwierzę zostało wyrzucone jak pocisk. W przypadku uderzenia przy prędkości jazdy wynoszącej 50 km/h siły oddziałujące na ciało są trzydziestokrotnie wyższe od jego masy. Oznacza to, że należy zabezpieczyć ulubieńca przed wyrzuceniem do przodu.

Opel oferuje szereg akcesoriów przeznaczonych dla właścicieli psów. W modelu Zafira w utrzymaniu czworonoga i walizek w ryzach pomogą przegroda bagażnika (1 027 zł[1]) oraz elementy służące do organizacji przestrzeni bagażnika FlexOrganizer®. Właściciele ras o wyjątkowo długiej, nieraz przemoczonej sierści, takich jak retriever (patrz zdjęcia), owczarek szkocki czy też owczarek francuski briard, docenią zalety maty do bagażnika z logo Zafiry (162 zł).

Podobny pakiet wyposażenia dostępny jest dla modeli Astra Sports Tourer i Insignia Sports Tourer. W przypadku Astry przegroda przedziału bagażowego kosztuje 906 zł, a wodoodporna mata ochronna bagażnika 411 zł, z kolei w przypadku Insignii przegroda bagażnika dla psów kosztuje 1 073 zł, a wodoodporna mata podłogi bagażnika to koszt 364 zł.

Optymalne warunki podróży dla zwierząt to delikatna cyrkulacja powietrza we wnętrzu samochodu, ale nie przeciąg. Największym wrogiem psa w samochodzie jest upał. Opiekunowie czworonogów powinni mieć to na uwadze podczas postoju, szczególnie jeśli podróżują pojazdem z dużymi oknami, którego wnętrze bardzo szybko się nagrzewa przy wyłączonej klimatyzacji. Zatem kiedy cała rodzina idzie rozprostować nogi, zabiera pupila ze sobą — to idealne rozwiązanie. Jeśli jest to niemożliwe, na przykład podczas zwiedzania, najlepiej jest zaparkować samochód na zacienionym parkingu podziemnym. Chłód, mrok i cisza zwykle tam panujące to doskonałe warunki dla psich pasażerów do ucięcia sobie drzemki.

Każdy zna wyrażenie „pieskie życie”. Nie musi ono jednak być ciężkie. Szczególnie w Oplu.

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modeli są dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów. Niektóre wersje, elementy wyposażenia lub usługi mogą być dostępne wyłącznie na wybranych rynkach lub za dodatkową opłatą.

[1] Wszystkie ceny brutto, zawierają podatek VAT
MOTOMI.PL

Test ŠKODA  SuperB – nazwa zobowiązuje, czyli flagowy model ŠKODY

  Przyznam, że z zakwalifikowaniem marki ŠKODA  miałem największe problemy w dziennikarskim życiu. Z jednej strony ŠKODE pamiętam jako modele 105, stojące w latach osiemdziesiątych przed blokami osłonięte plandekami. Co weekend plandeka ta była zdejmowana, samochód był „pucowany” i… ponownie przykryty. Ot „naród skodziarzy”… Z drugiej strony ŠKODA  to także Czesi i Słowacy, którzy jadąc w niewielkich odległościach trójkami po wąskich, krętych drogach Chorwacji (zanim wybudowano autostradę) blokowali wszystkich pozostałych uczestników […]

0 komentarzy

ŠKODA Superb: okręt flagowy z wielkimi tradycjami

Od 2001 nowa rodzina modelowa, ŠKODA Superb, koronuje paletę modelową ŠKODY. Modelem tym czeski producent samochodów nawiązuje do tradycji dużych, reprezentacyjnych samochodów z Mladá Boleslav, która się zaczęła już na początku 20. stulecia. Laurin & Klement FF w 1907 był pierwszy autem z ośmiocylindrowym silnikiem w Europie Środkowej. W latach 1920. luksusową ŠKODĄ Hispano Suiza jeździł między innymi pierwszy prezydent Czechosłowacji, na początku lat 1930. podziw budził ośmiocylindrowy samochód ŠKODA 860. […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?