Nowa Mazda CX 5 stylistyka – FILM

Mierząca 4550 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, nowa Mazda CX-5 jest o 10 mm dłuższa i o 35 mm niższa od poprzedniczki, zachowując identyczny rozstaw osi (2700 mm) oraz wyróżniając się nieco większym rozstawem kół obu osi (1595 mm) i bardziej stabilną konstrukcją.

Modyfikacje, którym poddano całą strukturę nadwozia, objęły między innymi słupki A, cofnięte o ok. 35 mm, co skutkuje ich zoptymalizowanym położeniem wobec ustawienia osi przedniej. Pojedyncza, wyrazista boczna linia przewężenia biegnie wzdłuż całego nadwozia, od reflektorów po tylne błotniki, gdzie przybiera trapezoidalną formę, rozciągając się od elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika po tylne koła.

Przednia część nadwozia została gruntownie przeprojektowana. Węższe i niżej umieszczone klosze przednich reflektorów diodowych* ze światłami do jazdy dziennej jeszcze dobitniej podkreślają masywny, szeroki zarys przodu. Podobny efekt daje również satynowa, chromowana listwa ozdobna, rozciągająca się od dolnej części atrapy chłodnicy aż po reflektory. Długie i smukłe klosze diodowych lamp przeciwmgłowych również optycznie poszerzają tę część nadwozia nowej CX-5.

Zintensyfikowano również trójwymiarowy wygląd logo marki i przedniego grilla o zmodyfikowanej strukturze poprzeczek wzoru plastra miodu, które skierowano bardziej ku środkowej części atrapy chłodnicy. Taki zabieg nie tylko uwypukla logo marki, ale także potęguje wrażenie głębi wlotu powietrza.

Z profilu nowa Mazda CX-5 wyróżnia się nieznacznie obniżoną linią przewężenia, masywną powierzchnią przeszkloną, która kontrastuje z czernią słupków B i C, nowymi, bardziej smukłymi lusterkami zewnętrznymi oraz – zależnie od dokonanego wyboru – 17-calowymi felgami stalowymi, 17-calowymi obręczami aluminiowymi Dark Silver lub 19-calowymi kołami ze stopu metali lekkich Machined Gun Metallic.

Reasumując, stylistycznym celem, jaki przyświecał konstruktorom nowej Mazdy CX-5, było opracowanie prostej acz odważnej, dojrzałej i eleganckiej formy. Wygładzono boczne linie przewężenia oraz opracowano bardziej płynną i jednolitą kompozycję płaszczyzn nadwozia, co przyniosło znakomity efekt w postaci jeszcze bardziej atrakcyjnej gry świateł i cieni na panelach karoserii.

Aby w jeszcze większym stopniu spotęgować ten efekt, Mazda przygotowała również zupełnie nowy kolor nadwozia – Soul Red Crystal.

 

WŁAŚCIWOŚCI AERODYNAMICZNE

Koncepcję aerodynamiki oparto na swobodnym przepływie powietrza pod samochodem oraz na wypracowaniu optymalnych właściwości aerodynamicznych w tylnej części pojazdu, gdzie spotykają się dwa strumienie powietrza – opływające bryłę pojazdu od góry i po bokach.

Dlatego w przednim grillu wprowadzono kanałowy wlot powietrza, a w newralgicznych punktach dodano elementy poprawiające aerodynamikę. Co więcej, w dolnej części grilla zastosowano również aktywną przesłonę**, która przez większą część czasu pozostaje zamknięta.

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, nowa Mazda CX-5 może się pochwalić o 6% niższym współczynnikiem oporu powietrza, w porównaniu z poprzednią generacją modelu.

 

LAKIER SOUL RED CRYSTAL

Dzięki zwiększeniu o około 20% intensywności i jasności barwy niezwykle popularnego odcienia Soul Red Premium Metallic oraz głębi koloru (o ok. 50%), nowy lakier Soul Red Crystal gwarantuje jeszcze lepszą przejrzystość i klarowność barwy, tym samym dobitniej podkreśla piękno i jakość dynamicznych konturów nadwozia, opracowanych zgodnie z wytycznymi filozofii projektowej KODO.

Mimo iż Soul Red Crystal ma znaną uprzednio strukturę trójwarstwową (warstwa odbijająca światło, powłoka półprzeźroczysta oraz wierzchnia, ochronna powłoka przeźroczysta), stanowi on jednak znaczący krok naprzód w technologii lakierowania Mazda TAKUMINURI. Aby uzyskać efekt najczystszej czerwieni, w warstwie półprzeźroczystej zastosowano pigment o wysokim stopniu saturacji barwy. Cząstki pigmentu mają ściśle określoną wielkość, dzięki czemu udało się uzyskać głęboki i niezwykle atrakcyjny wizualnie odcień czerwieni. Warstwa odbijająca światło jest teraz cieńsza i wyróżnia się mniejszymi opiłkami metalu o zwiększonej połyskliwości oraz płatkami aluminium o właściwościach pochłaniających światło, które zwiększają nasycenie w miejscach refleksów świetlnych, poprawiają głębię cieni i zastępują stosowaną uprzednio, kolejną warstwę w kolorze czarnym. W rezultacie, powstaje powłoka gwarantującą lepszą kontrolę refleksów świetlnych o większej jasności i przejrzystości oraz bogatszej głębi cieni.

* Dostępność uzależniona od wersji wyposażenia i rynku

**  Modele z silnikiem SKYACTIV-G 2.0 i przekładnią manualną oraz silnikiem SKYACTIV-G1+ 2.5 z systemem dezaktywacji cylindrów

MOTOMI.PL

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?