Mercedes AMG GT-R zrodzony w „Zielonym Piekle”

Z najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie prosto na drogi – tak narodził się Mercedes-AMG GT R. Nigdy wcześniej inżynierowie z Affalterbach nie zmieścili tylu rozwiązań ze świata motorsportu w jednym seryjnym samochodzie. Układ napędowy transaxle, silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM), kompleksowo zmodyfikowane zawieszenie, nowa aerodynamika i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają wybitnie sportowe doznania z jazdy. Ekskluzywny lakier „AMG green hell magno” już od pierwszej chwili nie pozostawia wątpliwości co do korzeni nowego AMG GT R – modelu, który większość swojej fazy prototypowej spędził w „Zielonym Piekle”, czyli na Północnej Pętli legendarnego toru Nurburgring.

Poszerzone przednie i tylne nadkola pozwoliły zwiększyć rozstaw kół dla jeszcze lepszej przyczepności i wyższych prędkości w zakrętach. Nowy przedni pas z elementami aktywnej aerodynamiki, duże tylne skrzydło oraz nowy tylny pas z podwójnym dyfuzorem zwiększają wydajność aerodynamiczną i pomagają w zapewnieniu optymalnej przyczepności. Także lekkie, kute felgi, seryjnie „obute” w opony torowe, zaprojektowano pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy. To samo odnosi się do innych nowości, takich jak skrętna tylna oś, system kontroli trakcji z 9 trybami działania czy regulowane zawieszenie z dodatkowym sterowaniem elektronicznym. Z zewnątrz unikalny charakter AMG GT R podkreśla nowy wlot powietrza AMG Panamericana – jego charakterystyczne, pionowe poprzeczki po raz pierwszy pojawiły się w wyścigowym Mercedesie-AMG GT3 dla prywatnych zespołów, a teraz debiutują w seryjnym wozie ze stajni AMG.

Mercedes-AMG poszerza gamę swoich topowych aut sportowych o nowe coupe AMG GT R. „Nasza sportowa marka AMG wywodzi się ze świata sportów motorowych i od chwili narodzin nieprzerwanie mierzy się w wyścigach. Jej geny doskonale widać w nowym AMG GT R i bogactwie innowacyjnych rozwiązań, jakie w nim zaszczepiliśmy. To kolejny dowód na bliską współpracę naszych inżynierów od samochodów wyścigowych oraz aut seryjnych” – powiedział prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

„Nowy AMG GT R to jeszcze wyższy poziom osiągów”. Stworzyliśmy seryjny wóz, który ma wyścigowe geny i mnóstwo innowacyjnej technologii, a swojemu kierowcy oferuje niezrównane doznania z jazdy – i każdym zmysłem pozwala poczuć nasze sportowe korzenie. To połączenie dynamiki jazdy naszego wyścigowego AMG GT3 z codzienną użytecznością AMG GT. Ci, którzy mają benzynę w żyłach, będą pod wrażeniem niezrównanych przyspieszeń poprzecznych i wzdłużnych, precyzji prowadzenia oraz sensacyjnego poziomu przyczepności. Zmodyfikowaliśmy wszystkie podzespoły odpowiedzialne za osiągi, a później w inteligentny sposób złączyliśmy te modyfikacje w imię maksymalnej dynamiki jazdy” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

 

Kluczowe dane techniczne:

Mercedes-AMG GT R
Silnik benzynowy, 4-litrowy, V8, dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk paliwa
Pojemność skokowa 3982 ccm
Moc maksymalna 430 kW (585 KM) przy 6250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1900-5500 obr./min
Napęd na tylne koła
Skrzynia biegów 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana AMG SPEEDSHIFT DCT
Zużycie paliwa: miasto/trasa/średnie 15,0/9,2/11,4 l/100 km
Średnia emisja CO2 259 g/km
Klasa efektywności G
Masa własna (DIN/EC) 1555*/1630** kg
Stosunek masy do mocy 2,66*/2,79** kg/KM
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,6 s
Prędkość maksymalna 318 km/h

*Masa własna wg DIN, bez kierowcy i bagażu;; **Masa własna wg EC, włącznie z kierowcą i bagażem (75 kg)

Trzeci członek rodziny AMG GT stanowi jednocześnie zapowiedź nowej gamy modelowej Mercedes-AMG. Zaopatrzony w pionierskie rozwiązania, AMG GT R został zaprojektowany z mocnym naciskiem na jazdę torową. Jego rozwój w dużej mierze bazował na licznych doświadczeniach zgromadzonych przy projektowaniu wyścigowego AMG GT3 dla prywatnych zespołów oraz podczas startów w niemieckich mistrzostwach aut turystycznych German Touring Car Masters. Wartości takie jak sprint do „setki” w ciągu 3,6 s i maksymalna prędkość 318 km/h, połączone z niezrównanym poziomem dynamiki jazdy, bez wątpienia przełożą się na doskonałe czasy okrążeń na torach wyścigowych. Już sam nowy, ekskluzywny lakier „AMG green hell magno” wizualnie nawiązuje do „Zielonego Piekła” – jak często mówi się o legendarnej Północnej Pętli toru Nurburgring, i podkreśla wyścigowe korzenie modelu. Wyśrubowane, torowe osiągi AMG GT R to zasługa połączenia inteligentnej lekkiej konstrukcji z elementami z włókien węglowych i aluminium, specjalnych usztywnień nadwozia, wzmocnionego silnika V8 biturbo z odpowiednio zmodyfikowaną 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową, innowacyjnej aerodynamiki z elementami aktywnymi oraz nowego zawieszenia ze skrętną tylną osią i łożyskami sferycznymi (uniball).

Koncepcja zamontowanego z przodu, cofniętego w stronę kabiny silnika i skrzyni biegów przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), sprawdzona w „cywilnych” wydaniach AMG GT oraz AMG GT S, przekłada się na korzystny rozkład mas (47,3% przypada na przód, 52,7% na tył). W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości zapewnia to ekstremalnie zwinne prowadzenie i pozwala osiągać wysokie prędkości w zakrętach. Ze stosunkiem masy do mocy własnej o wartości 2,66 kg na 1 KM Mercedes-AMG GT R zajmuje czołowe miejsce w swoim segmencie.

MOTOMI.PL

Światła LED – dlaczego nie oślepiają???

Optymalna widoczność bez oślepiania innych. Wraz z reflektorami AFL LED firma Opel wprowadza zalety adaptacyjnego i w pełni diodowego oświetlenia przedniego w minivanach i samochodach sportowo-użytkowych z segmentu kompaktowego. Opcjonalne reflektory AFL LED dostępne w nowych Oplach Zafira i Mokka X emitują wiązkę intensywnie białego światła, która skutecznie zamienia noc w dzień i automatycznie dostosowuje się do warunków jazdy. System oferuje dziewięć różnych trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie i tryb postojowy, które przyczyniają […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?