Rowerowy zawrót głowy z Oplem

Bagaże spakowane, za oknem wiosenne słońce — czas wybrać się na rowerowy wypoczynek. Idealnym towarzyszem takiej podróży jest Opel Zafira — i to nie tylko ze względu na wyjątkową przestronność i funkcjonalność tego kompaktowego minivana. To także optymalny wybór dla entuzjastów rowerowych wycieczek w ciepłe dni, ponieważ można go wyposażyć w pokładowy system przewozu rowerów, czyli unikatowy bagażnik rowerowy FlexFix zintegrowany z tylnym zderzakiem.

Opatentowany system jest dostępny nie tylko w Zafirze, ale także w małym i eleganckim ADAM‑ie oraz w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej Corsie, a także w bestsellerowym sportowo-użytkowym modelu Mokka X. W zależności od modelu i wersji bagażnik FlexFix umożliwia przewożenie do czterech rowerów — szybko, praktycznie, a przede wszystkim bezpiecznie.

Kwintesencja prostoty: wysunąć, zamocować rower… i gotowe

W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań montowanych jako akcesoria bagażnik rowerowy FlexFix zintegrowany ze zderzakiem jest dostępny w każdej chwili. Bagażnik wysuwa się z tylnego zderzaka jak szuflada — można go wyregulować ręcznie i łatwo ustawić na nim rowery. Nie są potrzebne żadne specjalne mocowania ani narzędzia. Po dotarciu na miejsce w kilka sekund można go z powrotem wsunąć do zderzaka, tak że praktycznie przestaje być widoczny. Kolejną ważną zaletą systemu Opel FlexFix jest doskonała ergonomia. Bagażnik znajduje się bliżej gruntu, więc ustawianie na nim rowerów jest łatwiejsze i przyjazne dla kręgosłupa — koniec z uciążliwym podnoszeniem roweru nad głowę w celu zamocowania go na bagażniku dachowym. Kolejny atut: stabilny bagażnik rowerowy FlexFix znajduje się z tyłu pojazdu, a nie na dachu, co ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa w przypadku ostrego hamowania lub kolizji.

W modelach wyposażonych w FlexFix po włączeniu biegu wstecznego w kabinie rozlega się sygnał dźwiękowy przypominający o zwiększonych gabarytach pojazdu z wysuniętym bagażnikiem. Obecność bagażnika uwzględnia także czujniki parkowania w czasie wspomagania parkowania tyłem.

W małych i dużych samochodach: system FlexFix jest dostępny w czterech modelach Opla

Zafira oferuje relaks i komfort w podróży połączone z najwyższą funkcjonalnością — to zasługa układu siedzeń Flex7® oraz ergonomicznych przednich foteli z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), a także opcjonalnego bagażnika rowerowego FlexFix z tyłu pojazdu. Tym doskonale wyposażony w opcje łączności modelem można przewieźć do czterech rowerów o łącznej masie do 80 kilogramów — taką nośność ma bagażnik FlexFix rozbudowany o dodatkowy uchwyt. Przedział bagażowy samochodu pozostaje dostępny nawet gdy na bagażniku FlexFix są umieszczone rowery, gdyż całą konstrukcję można odchylić do tyłu, aby podnieść tylną klapę. System FlexFix do Opla Zafiry kosztuje 3 000 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce), a dodatkowy uchwyt na trzeci i czwarty rower wymaga dopłaty 1 085 zł.

Ceny FlexFix do bestsellerowego SUV‑a Mokka X rozpoczynają się od 3 200 zł w przypadku wersji przeznaczonej do przewozu jednego roweru o masie do 30 kilogramów. Zestaw rozbudowujący bagażnik o uchwyt na dwa dodatkowe rowery po 30 kilogramów każdy kosztuje 1 315 zł. Za bagażnik na dwa 20‑kilogramowe rowery do Corsy trzeba zapłacić 2 500 zł. Opcjonalny system zintegrowany z tylnym zderzakiem jest dostępny nawet w eleganckim miejskim Oplu ADAM‑ie. Można na nim przewozić jeden rower o masie do 30 kilogramów lub — po rozbudowaniu o dodatkowy uchwyt — dwa rowery po 20 kilogramów każdy. Koszt podstawowej wersji bagażnika to 2 800 zł, a zestaw rozbudowujący kosztuje około 1 059 zł.

MOTOMI.PL
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?