Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 7

Jeep Grand Cherokee – rok 1993

Grand Cherokee debiutował w sposób niezwykle efektowny – dosłownie przedzierając się w dniu 7 stycznia 1992 roku przez szklaną ścianę centrum wystawowego podczas inauguracji salonu samochodowego North American International Auto Show w Detroit.

Jako pierwszy SUV wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną kierowcy, Grand Cherokee wyznaczył nowy standard w odniesieniu do charakterystyki jezdnej na drodze oraz komfortu jazdy i jakości prowadzenia tej kategorii pojazdów. Stworzony z myślą o bardziej wymagającym i zamożnym odbiorcy – Jeep Grand Cherokee zapoczątkował zupełnie nowy segment rynku motoryzacyjnego, na którym marka Jeep odgrywa rolę wiodącą od czasów NAIAS 1992.

Wysoki komfort jazdy był efektem zamiany resorów piórowych na sprężyny śrubowe, zawieszenia kół w systemie zwanym „Quadra-Coil” obejmującym m.in. sztywne mosty z prowadzeniem wielodrążkowym w celu utrzymania maksymalnej sprawności i wytrzymałości pojazdu. Opcjonalne zawieszenie „Up Country” pozwalało zwiększyć prześwit pojazdu o 25 mm przy zastosowaniu opon P235, wzmocnionych sprężyn śrubowych i odbojów oraz wysokociśnieniowych amortyzatorów gazowych.

Dzięki atrakcyjnej stylizacji i doskonałym własnościom terenowym sprzedaż Grand Cherokee osiągnęła milion sztuk w ciągu zaledwie czterech pierwszych lat produkcji.

Rozstaw osi: 2690 mm

Długość: 4540 mm

Masa: 1621 kg

Silnik: ześciocylindrowy, rzędowy OHV

Moc maksymalna: 142 kW (193 KM DIN)

Pojemność skokowa: 4,0 litra

Średnica cylindrów x skok tłoka: 87 x 87 mm

Stopień sprężania: 8,8:1

Skrzynia biegów: automatyczna, 4-stopniowa   

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL

Kamienie milowe „Jeep” – ciąg dalszy ↓↓↓

Mercedes-Benz Klasy X – Mercedes wśród Pick up’ów

Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych […]

0 komentarzy

Mercedes Klasy X – technika

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką […]

0 komentarzy

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?