Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 6

Jeep Wrangler – rok 1987

Choć w roku 1983 na rosnącym rynku pojazdów kompaktowych z napędem 4×4 wciąż ceniono walory użytkowe Jeep’a serii CJ – to na znaczeniu zyskiwać zaczęły także walory komfortowe, tak charakterystyczne dla samochodów osobowych. Reakcją na nowe trendy było wprowadzenie w roku 1987 modelu Jeep Wrangler (YJ) i zakończenie produkcji pojazdów serii CJ.

Jeep Wrangler stał się doskonale rozpoznawalny dzięki siedmio-szczelinowej atrapie chłodnicy i prostokątnym reflektorom, a jego rozstaw osi wynosił 2372 mm. Standardową jednostką napędową był 2,5-litrowy, zasilany wytryskiem benzyny czterocylindrowy, rzędowy silnik OHV o mocy 87 kW (119 KM DIN) i momencie obrotowym 183 Nm. Seryjne wyposażenie tego pojazdu obejmowało pięciostopniową skrzynię przekładniową, wspomagane podciśnieniowo hamulce, przyciemnianą szybę czołową oraz miękki dach (soft-top) w komplecie z metalowymi drzwiami półpełnymi. Solidność „surowego” Jeep’a zyskała tym samym współczesny wymiar.

Mimo, iż nadwozie Wranglera było wciąż otwarte na wzór CJ-7 – wspólnych części i komponentów pozostało niewiele, a od strony mechanicznej nowy Jeep był bliższy Cherokee niż CJ-7. Łączna produkcja modelu YJ przekroczyła 630.000 pojazdów.

W dniu 5 sierpnia 1987 roku – po niecałym roku od debiutu Wranglera, firma American Motors Corporation została przejęta przez Chrysler Corporation i popularna marka Jeep weszła w skład pionu Jeep/Eagle Division swego nowego właściciela.

Rozstaw osi: 2372 mm

Długość: 3861 mm

Masa: 1301 kg

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy OHV

Moc maksymalna: 87 kW (119 KM DIN)

Pojemność skokowa: 2,5 litra

Średnica cylindrów x skok tłoka: 98 x 81 mm

Stopień sprężania: 9,2:1

Skrzynia biegów: automatyczna, 3-stopniowa   

Cena podstawowa: 8.396 $

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL

Kamienie milowe „Jeep” – ciąg dalszy ↓↓↓

Mercedes-Benz Klasy X – Mercedes wśród Pick up’ów

Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych […]

0 komentarzy

Mercedes Klasy X – technika

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką […]

0 komentarzy

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?