Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 4

Jeep Wagoneer – rok 1963

Jeep Wagoneer zapoczątkował modę na współczesne pojazdy SUV klasy Premium i jako pierwszy pojazd z napędem 4×4 całkowicie nowej konstrukcji, wyposażony był w automatyczną skrzynię biegów. Dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przednich i sześciocylindrowemu silnikowi OHC – Wagoneer dysponował mocą napędu i właściwościami terenowymi na miarę oczekiwań klientów. 

Lecz jego atrakcyjność nie sprowadzała się tylko do techniki napędu. Nadwozie było nowoczesne i eleganckie, idealnie pasując do spotkań w country klubie ale także do jazdy na szlakach wielkiej przygody. Jeep Wagoneer oferowany był w nadwoziu dwu- oraz czterodrzwiowym, a także w wersji dostawczej ‚delivery van’. 

W ten sposób Jeep Wagoneer pozostawił konkurencję daleko w tyle i podnosząc sprzedaż marki Jeep o 60 procent w stosunku do poprzedzającego roku – odniósł ogromny sukces rynkowy. 

W roku 1966 zadebiutował Jeep Super Wagoneer. Był to pojazd adresowany do zamożniejszego nabywcy, któremu proponował  ogumienie ‚white wall’ (z białymi bokami), chromowany bagażnik, dachowy, pokryty winylem panel dachowy oraz trój-tonową kolorystykę nadwozia. W połączeniu z silnikiem V-8 o pojemności 5,4 litra, Super Wagoneer stanowił ofertę dla amatorów luksusu i prestiżu.

W roku 1984 pojawił się Jeep Grand Wagoneer, który stał się pojazdem lifestylowym ‚z wyższej półki’ – cenionym zarówno przez celebrytów jak i szeroką publiczność aż do momentu zakończenia produkcji.

Stale ulepszany i coraz lepiej wyposażony Jeep  Wagoneer wytwarzany był aż do roku 1991. Pojazd ten klasyfikowany jest jako pierwszy SUV klasy Premium i antenat Jeep’a Grand Cherokee.

Rozstaw osi: 2794 mm

Długość: 4648 mm

Masa: 1631 kg

Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy OHV z wałkiem rozrządu w głowicy

Moc maksymalna: 104 kW (142 KM DIN)

Pojemność skokowa: 3,8 litra

Średnica cylindrów x skok tłoka: 87 x 111 mm

Stopień sprężania: 8,5:1

Skrzynia biegów: automatyczna, 3-stopniowa   

Cena podstawowa: 3287 $

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL

Kamienie milowe „Jeep” – ciąg dalszy ↓↓↓

Mercedes-Benz Klasy X – Mercedes wśród Pick up’ów

Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych […]

0 komentarzy

Mercedes Klasy X – technika

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką […]

0 komentarzy

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?