Najlepsze na rynku: Nowy hit dla firm – pick-upy coraz bardziej funkcjonalne!

Samochody typu pick-up w ciągu ostatnich lat przeszły mocną transformację. Przestały być na wskroś spartańskimi wołami roboczymi i nabrały nieco wyrafinowania. Teraz oferują komfortową kabinę pasażerską na miarę samochodów osobowych, ale zachowały swoje największe zalety. Nadal poza utwardzonymi szlakami radzą sobie jak rasowe terenówki, a jednocześnie zaraz za kabiną pasażerską mają wszechstronną i pojemną przestrzeń ładunkową.

Nowa generacja pick-upów to też najnowsze zdobycze techniki. Modele wyposażone wyłącznie we wspomaganie układu kierowniczego już dawno odeszły do lamusa. Teraz obok klimatyzacji, pakietu elektrycznego czy ESP na listy opcji trafiła także kamera cofania, nawigacja satelitarna czy rozbudowane pakiety systemów bezpieczeństwa.

„100 procent transakcji zakupu pick-upów jest finansowanych umową leasingu. Duże floty wybierają auta wyposażone w pakiety offroadowe. Małe firmy skupiają się przede wszystkim na modelach z topowym wyposażeniem. Poza tym we współczesnych pick-upach klienci coraz mocniej doceniają pakiety systemów bezpieczeństwa oraz coraz częściej decydują się na zakup zabudowy” – powiedział Wojciech Wyszyński, kierownik ds. klientów kluczowych Toyota Radość Flota.

Dlaczego producenci motoryzacyjni zmieniają pick-upy w auta o komforcie samochodów osobowych? Odpowiedź jest prosta. Taka jest potrzeba rosnącego rynku pojazdów dostawczych. Tylko w tym roku i tylko do listopada sprzedaż tego typu aut wzrosła w Polsce o 15 procent i zdaniem PZPM wyniosła 53 981 egzemplarzy.

Oto pięciu liderów segmentu pick-up w Polsce.

Toyota Hilux

Ceny nowej generacji Toyoty Hilux w wersji z podwójną kabiną i z wyposażeniem DLX zaczynają się od 132 637 złotych. Kwota zawiera rabat specjalny o wartości 5 tysięcy złotych i sprawia, że firma w programie Leasing SmartPlan może mieć pick-upa już od 876 złotych netto miesięcznie. Najczęściej kupowana wersja Hiluxa to model SR5 wyceniony na 149 980 złotych.

Droższa Toyota jest dobrze wyposażona. Standardem jest chociażby 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomagania ruszania na wzniesieniu i zjeżdżania ze wzniesienia, przednie lampy LED, tempomat oraz pakiet Toyota Safety Sense zawierający system reagowania w razie wykrycia zagrożenia kolizją z identyfikowaniem pieszych, wykrywania zmęczenia u kierowcy i asystenta pasa ruchu oraz rozpoznawania znaków drogowych.

Poza tym Japończycy bez dopłaty dorzucają automatyczną klimatyzację, blokadę tylnego dyferencjału, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk oraz system multimedialny Toyota Touch 2. Na 7-calowym ekranie pojawia się obraz z kamery cofania, ponadto radio współpracuje z 6 głośnikami oraz pełni rolę zestawu głośnomówiącego za sprawą technologii Bluetooth.

Toyota Hilux o masie własnej między 2075 a 2140 kilogramów jest napędzana 2-litrowym dieslem D-4D o mocy 150 koni mechanicznych. 400 Nm momentu obrotowego sprawia, że auto może sobie poradzić z ładunkiem o masie od 1070 do 1135 kilogramów oraz przyczepą z hamulcem ważącą nawet 3200 kilogramów (750 kilogramów bez hamulca). Maksymalny dopuszczalny nacisk na główkę haka holowniczego w Toyocie wynosi 130 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 3210 kilogramów, podczas gdy wymiary przestrzeni załadunkowej to 1555/1540/480 mm.

Mitsubishi L200

Za Mitsubishi L200 z podwójną kabiną trzeba zapłacić minimum 124 990 złotych. Model najczęściej kupowany przez klientów kosztuje 148 990 złotych. Za tę sumę kupujący otrzyma m.in. 7 poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, tempomat, system wspomagania ruszania na wzniesieniu i stabilizacji toru jazdy przyczepy, blokadę mechanizmu różnicowego, światła do jazdy dziennej LED, czujnik zmierzchu i deszczu, reflektory ksenonowe, 17-calowe felgi aluminiowe, radio z Bluetooth, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, podgrzewane przednie fotele i skórzaną tapicerkę.

Auto ma podobną cenę i jest lepiej wyposażone od Isuzu D-Maxa, jednak nie oferuje tak rozbudowanego pakietu systemów bezpieczeństwa jak Toyota Hilux. W Mitsubishi zabrakło chociażby układu reagującego w razie wykrycia zagrożenia kolizją z identyfikowaniem pieszych, wykrywania zmęczenia u kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych.

2,4-litrowy diesel o oznaczeniu DID dysponuje mocą na poziomie 154 lub 181 koni mechanicznych. 380 Nm lub 430 Nm momentu obrotowego musi radzić sobie z pojazdem o masie od 1870 do 1875 kilogramów, a ponadto maksymalną ładownością na poziomie 1035 kilogramów. Mitsubishi L200 jest w stanie ciągnąć przyczepę z hamulcem ważącą nawet 3100 kilogramów (bez hamulca 750 kilogramów). Standardem w japońskim pick-upie jest paka o wymiarach 1520/1470/475 mm.

Fiat Fullback

Cennik Fiata Fullbacka z podwójną kabiną startuje od 132 225 złotych. Wersja najtańsza tak właściwie jest jedyną opcją wyboru. Fiat tworząc cennik pick-upa poszedł środkiem drogi. Zbudował ofertę w oparciu o model pośredni, który ani nie jest najdroższy na rynku, ani najlepiej wyposażony.

Co za przeszło 130 tysięcy złotych otrzymuje kupujący? Pakiet wyposażenia składający się z 7 poduszek powietrznych, elektrycznej regulacji szyb i lusterek, czujników deszczu i zmierzchu, świateł do jazdy dziennej, tempomatu, 16-calowych felg aluminiowych, klimatyzacji manualnej oraz radia z 6 głośnikami.

180 koni mechanicznych generowanych przez 2,4-litrowego diesla o momencie obrotowym 430 Nm napędza ważące od 1870 do 1875 kilogramów auto. Fiat Fullback może zabrać ładunek o masie 1035 kilogramów na pakę o rozmiarach 1520/1470/475 mm. Włoski pick-up jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie 3100 kilogramów. Gdy ta nie posiada hamulców, jej masa maleje do 750 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita Fullbacka wynosi od 2905 do 2910 kilogramów.

Isuzu D-Max

Japonia ma w tym zestawieniu jeszcze jednego przedstawiciela. Ceny Isuzu D-Maxa z podwójną kabiną w ofercie wyprzedażowej zaczynają się od 110 639 złotych. Model najchętniej kupowany przez kierowców ma oznaczenie LSX Prime i został wyceniony na 136 838 złotych. Producent oferuje w wyposażeniu standardowym m.in. 6 poduszek powietrznych, czujniki parkowania, reflektory projekcyjne z przodu, tempomat, klimatyzację automatyczną oraz radio z Bluetooth i systemem live surround.

D-Max jest tańszy od Mitsubishi L200 i Toyoty Hilux. Mimo wszystko konkurenci dają więcej za mniej. Dlaczego? Proponują wyższy poziom wyposażenia za niewielką dopłatą. Dla przykładu L200 ma m.in. kamerę cofania, inteligentny kluczyk i skórzaną tapicerkę, a Hilux bogaty pakiet innowacyjnych systemów bezpieczeństwa Safety Sense.

Do napędu Isuzu służy 2,4-litrowy diesel o mocy 163 koni mechanicznych. Masa samego pojazdu to 1945 kilogramów. Ładowność dochodzi do 1055 kilogramów, podczas gdy dopuszczalna masa całkowita może wynieść 3000 kilogramów. Paka D-Maxa ma rozmiary 1552/1530/465 mm, ładowność przyczepy z hamulcem wynosi 3500 kilogramów. Przyczepa pozbawiona hamulca może ważyć 750 kilogramów.

Ford Ranger

Za Forda Rangera z podwójną kabiną trzeba zapłacić minimum 127 305 złotych. Modelem najchętniej kupowanym przez kierowców jest Wildtrack kosztujący od 158 424 złotych. Przy tej kwocie pick-up jest wyposażony w system wspomagający zjazd ze wzniesienia i ruszanie pod górę, moduł stabilizujący tor jazdy przyczepy, 7 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, czujnik zmierzchu i deszczu, 18-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z przodu oraz radio SYNC 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i Bluetooth.

Ranger Wildtrack to najdroższy model w zestawieniu. Kosztuje o ponad 9 tysięcy złotych więcej od Mitsubishi, przeszło 14 tysięcy złotych więcej niż D-Max i około 26 tysięcy więcej od Fullbacka. Droższy nie znaczy lepiej wyposażony. Dla przykładu za równie szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa jak w Toyocie Hilux, w Fordzie trzeba jeszcze dopłacić 4,5 tysiąca złotych.

Ranger waży 2049 kilogramów. Jako że model jest napędzany 160-konnym dieslem o pojemności 2,2 litra, poradzi sobie z przyczepą o masie 2500 lub 3500 kilogramów (w zależności od modelu) oraz ładunkiem o masie 1151 kilogramów. Przestrzeń załadunkowa ma wymiary 1615/1560/511 mm.

Inf ComlpexPR/zdj Producenci

 

 

Dobra wiadomość na Dzień Wody. Teraz paliwo można produkować nawet z wody morskiej

Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali nowatorską metodę produkcji wodoru z wody morskiej z użyciem energii elektrycznej. Rozpowszechnione dziś elektrolizery wymagają stosowania czystej wody, gdyż woda morska powoduje ich szybką korozję. Nowe odkrycie pozwala produkować paliwo do samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe, korzystając z ogromnych zasobów mórz i oceanów – również w tych miejscach, gdzie zasoby wody pitnej są ograniczone. Samochody elektryczne zasilane wodorem to względnie nowa technologia, po którą sięga jednak […]

0 komentarzy

BP wprowadza  na rynek nową międzynarodową kartę paliwową BP + Aral

  Od 9 maja ponad 200 tys. klientów posługujących się kartami paliwowymi BP i Aral w Europie będzie mogło korzystać z nowej, międzynarodowej karty firmowanej przez dwóch partnerów: BP i Aral. Wprowadzeniu nowej karty na rynek towarzyszyć będzie odświeżenie wyglądu wszystkich kart paliwowych i stron internetowych w Europie. Od tej pory wszyscy kierowcy w całej Europie będą mogli korzystać z jednej wspólnej karty paliwowej zarówno na stacjach BP, jak i Aral, która została częścią Grupy BP w 2002 r. Międzynarodowa karta […]

0 komentarzy

Przedwakacyjny NEWS – stacje BP/ARAL/TOTAL jedna karta

Firmy BP/ARAL oraz Total przystąpiły do umowy o wzajemnej akceptacji kart paliwowych w Europie Oznacza to, że sieć stacji przyjmujących karty BP/Aral oraz Total powiększyła się o 4 tys. placówek. Paryż, 15 lutego 2018 r. – BP i Total ogłosiły dzisiaj, że będą wzajemnie akceptować swoje karty paliwowe w Europie. Na podstawie umowy, która wejdzie w życie w 2018 r., koncern Total będzie akceptować karty paliwowe BP/Aral na wszystkich stacjach we Francji, Belgii, Luksemburgu, Holandii, Polsce i Niemczech. W zamian za to, BP/Aral […]

0 komentarzy

Audi uniezależnia nas od ropy naftowej i produkuje alternatywne paliwa

Audi jest przekonane co do potencjału paliw takich jak e-gaz, e-benzyna czy e-diesel, w związku z tym kontynuuje rozwój swej strategii e-paliw. Pracując nad rozwojem syntetycznej „e-benzyny”, cztery pierścienie osiągnęły właśnie założone cele cząstkowe. Wraz ze swoimi partnerami technologicznymi, koncern z Ingolstadt po raz pierwszy wyprodukował wystarczającą ilość regeneracyjnie wytwarzanego paliwa, z przeznaczeniem dla pierwszych silników testowych. Wspólnie z Global Bioenergies S.A., koncern wyprodukował największą jak dotąd partię e-benzyny. Uzyskano […]

0 komentarzy

Wspólne przedsięwzięcie z Porsche: otwarto setną stację IONITY HPC-Park

 Zaledwie kilka miesięcy przed światową premierą modelu Taycan, pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Porsche, do linii mety zbliża się także rozwój infrastruktury ultraszybkiego ładowania IONITY w Europie. Spółka joint venture Porsche i Audi w ramach Grupy Volkswagen, a także firm BMW, Daimler i Ford, kilka dni temu otworzyła setną stację ładowania o wysokiej mocy (HPC – High Power Charging Point). Obiekt zlokalizowany w Rygge w Norwegii oferuje łącznie sześć punktów […]

0 komentarzy

15 stacji paliw pod marką AVIA. Cel na ten rok zrealizowany. Do 2020 w Polsce będzie 100 stacji paliw AVIA

UNIMOT zrealizował cel emisyjny na ten rok. Dziś uruchomił planowaną 15. stację paliw pod marką AVIA. W miejscowości Skorzów, w województwie świętokrzyskim, od dzisiaj działa stacja paliw zrzeszona w sieci franczyzowej AVIA. Tym samym spółka UNIMOT, która odpowiada za rozwój marki AVIA w Polsce, wypełniła zobowiązanie uruchomienia 15 stacji paliw pod tym brandem do końca bieżącego roku. – Chciałbym przypomnieć, że UNIMOT uzyskał zgodę na posługiwanie się marką AVIA w Polsce w grudniu 2016 r. W ciągu […]

0 komentarzy

Era ropy naftowej znika. W AUDI wyprodukowano paliwo bez zawartości ropy naftowej

Audi odnosi kolejny sukces w tworzeniu zrównoważonych, syntetycznych paliw. Jej kooperacyjny partner, firma Global Bioenergies, wyprodukowała pierwszą partię Audi e-benzyny. Audi e-benzyna to produkt syntetyczny produkowany bez użycia ropy naftowej. Składa się w 100 procentach z izooktanu i ma wysoką wartość oktanową ROZ 100. Audi e-benzyna nie zawiera siarki ani benzenu i dlatego spala się bardzo czysto. Jest to więc paliwo wysokiej jakości pozwalające na uzyskanie wyższego stopnia sprężania, a w związku z tym […]

0 komentarzy

Aplikacja Tankuj24 nominowana do Mobile Trends Awards

Tankuj24 – autorska aplikacja mobilna spółki UNIMOT, przeznaczona do zakupu paliwa on-line, została nominowana do nagrody w konkursie Mobile Trends Awards 2017. Aplikacja ma szansę zwyciężyć w kategorii Mobilny Start-up. Nominacja do Mobile Trends Awards oznacza dołączenie do elitarnego grona marek tworzących projekty mobilne na najwyższym poziomie. Nagrody MTA przyznawane są firmom, które z sukcesem wykorzystały mobilne technologie w swoich projektach. – Ta nominacja jest dla nas wyróżnieniem. Jesteśmy […]

0 komentarzy

Już 100 stacji w Polsce sprzedaje paliwo on-line.

Aplikacja mobilna Tankuj24 zrzeszyła już 100 stacji paliw w Polsce. To najszybciej rozwijająca się wirtualna sieć stacji paliw, która w przeciągu 8 miesięcy funkcjonowania zdobyła aż 13 tys. użytkowników. Aplikacja Tankuj24, czyli nowatorski projekt spółki UNIMOT S.A. pozwalający na zakup paliwa on-line, rozwija się w rekordowym tempie. W ciągu zaledwie 8 miesięcy od wejścia na rynek współpracę z aplikacją podjęło aż 100 stacji paliw. Wśród nich są zarówno stacje takich […]

0 komentarzy

Wielkopolska ma już 6 stacji AVIA

Sieć stacji paliw AVIA powiększa się o nową lokalizację. Kolejną, 17. stację tej marki uruchomiono we Wronkach, w woj. wielkopolskim. Nowo otwarta stacja paliw AVIA znajduje się w miejscowości Wronki, przy ul. Mickiewicza 18 c, w bliskim sąsiedztwie słynnego na całą Polskę zakładu karnego. Placówka oferuje wszystkie najważniejsze paliwa (ON, Pb95      i Pb98, LPG), dostępne na 3 stanowiskach do tankowania. Stacja jest także wyposażona w myjnię bezdotykową i odkurzacz. Klienci stacji mogą się […]

0 komentarzy

Audi intensyfikuje badania nad paliwami syntetycznymi

Audi systematycznie rozbudowuje swoją strategię e-paliw. Koncern z Ingolstadt, wraz z firmami partnerskimi Ineratec GmbH i Energiedienst Holding AG, ma zamiar uruchomić pilotażową instalację do produkcji paliwa e-diesel zlokalizowaną w Laufenburgu, w szwajcarskim kantonie Aargau. Energia niezbędna do produkcji, po raz pierwszy pozyskiwana będzie z odnawialnych źródeł energii. Planowana wytwórnia będzie w stanie wyprodukować około 400 000 litrów paliwa rocznie. Od kilkunastu już lat, Audi prowadzi badania nad przyjaznymi dla środowiska, opartymi […]

0 komentarzy

Nowe paliwo R33 BlueDiesel z komponentem ze źródeł odnawialnych

Korzystając z fabrycznej stacji w Wolfsburgu Volkswagen od stycznia 2018 roku testował nowe paliwo R33 BlueDiesel – testy zakończyły się sukcesem. Innowacyjne paliwo umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 20 procent w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, jest to możliwe dzięki domieszce substancji pochodzenia organicznego. Klientom flotowym nowy rodzaj paliwa może pomóc w uzyskaniu celów w zakresie ochrony klimatu. Nowe paliwo testowali najpierw pracownicy Volkswagena. Przez dziewięć miesięcy […]

0 komentarzy

 


 

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?