Genewa 2017 – Porsche kombi. Niemożliwe? CZYTAJ

Gdy piałem o hybrydzie w modelu Porsche, ktoś złośliwie powiedział „no to czekam aż Porsche zrobi kombi”. Zatem proszę. Oto jest..

Porsche poszerza rodzinę modelu Panamera o nową wersję nadwoziową – Panamera Sport Turismo, Jak powiedział Michael Mauer, szef działu Porsche Style: „Panamera Sport Turismo to dla nas krok w kierunku nowego segmentu, jednak przy zachowaniu wszystkich charakterystycznych dla Porsche wartości i atrybutów”. Nic dziwnego, bo Sport Turismo z silnikami o mocy do 550 KM jest najbardziej wszechstronnym samochodem w klasie. Duży otwór bagażowy, niska krawędź załadunku, zwiększona objętość bagażnika i koncepcja foteli 4+1 sprawiają, że nowy model Panamera oferuje doskonałą kombinację przydatności na co dzień i maksymalnej elastyczności.

Warto zatem przybliżyć ten uniwersalny samochód sportowy
Podobnie jak zaprojektowana w stylu coupé sportowa limuzyna Panamera, odmiana Sport Turismo wyróżnia się bardzo dynamicznymi proporcjami – perfekcyjnie odzwierciedlającymi DNA designu Porsche. Karoseria samochodu mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2950 mm. Sylwetkę charakteryzują też krótkie zwisy oraz duże rozmiary kół, o średnicy do 21 cali.

Począwszy od słupków B, czyli od początku tylnych drzwi, Panamera Sport Turismo ma własny, wyjątkowy design tylnej partii nadwozia. Biegnąca ponad mocno podkreślonymi błotnikami wydłużona linia szyb i równie długi kontur dachu zapewniają jej zjawiskowy wygląd. Dach opada znacznie łagodniej niż linia okien, tworząc charakterystyczny słupek D, który – niczym w autach coupé – płynnie przechodzi w sekcję błotników. 

Trzy fotele w przeprojektowanym tylnym rzędzie
Odmiana Sport Turismo to pierwsza odmiana modelu Panamera z trzema tylnymi fotelami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń – zgodnie z założeniem modelu jako samochodu zapewniającego sportowe osiągi i maksymalny komfort podróży. Na życzenie Porsche Panamera Sport Turismo oferowane jest w konfiguracji czteromiejscowej, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.

Wyżej poprowadzona linia dachu Sport Turismo pozwala na łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie pasażerom drugiego rzędu siedzeń, a przy okazji zapewnia dodatkową przestrzeń nad głowami. Funkcjonalność przestrzeni bagażowej zwiększa szeroka tylna pokrywa (standardowo sterowana elektrycznie) i krawędź załadunkowa położona na wysokości zaledwie 628 mm. Mierzona do górnej krawędzi tylnych siedzeń, pojemność bagażnika Sport Turismo wynosi do 520 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 l), czyli o 20 l więcej niż w limuzynie. Przy załadowaniu po dachu i złożonych tylnych fotelach różnica ta rośnie do 50 l. Oparcia trzech tylnych siedzeń można składać razem lub osobno (dzielone w proporcji 40:20:40). Ich odblokowanie odbywa się elektrycznie, z bagażnika. Po złożeniu wszystkich oparć powstaje praktycznie płaska podłoga przestrzeni ładunkowej. Jej objętość wzrasta wówczas do 1390 l (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1295 l).

Na życzenie Porsche Panamera Sport Turismo dostępne jest z systemem zarządzania przestrzenią bagażową. Obejmuje on m.in. dwie zintegrowane w podłodze szyny, cztery oczka mocujące oraz siatkę oddzielającą bagaż. W opcji bagażnik można doposażyć w 230-woltowe gniazdko elektryczne.

Pięć silników do wyboru w chwili premiery
Jak dowiedzieliśmy się Porsche Panamera Sport Turismo można już zamawiać. Wprawdzie rynkową premierę modelu w Europie zaplanowano na 7 października 2017 r., a na pozostałych rynkach – na początek listopada, ale znane są już ceny modelu. W Polsce ceny rozpoczynają się od 448 330 PLN za model Panamera 4 Sport Turismo (243 kW/330 KM), 512 930 PLN – Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (340 kW/462 KM mocy systemowej), 558 530 PLN – Panamera 4S Sport Turismo (324 kW/440 KM), 578 450 PLN – Panamera 4S Diesel Sport Turismo (310 kW/422 KM) oraz 774 100 PLN – Panamera Turbo Sport Turismo (404 kW/550 KM). Wszystkie kwoty zawierają podatek VAT.

A pomyśleć, że kiedyż ratując się przed problemami finansowymi powstało Porsche 924 z podzespołami VW Passata.

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL (Genewa 2017)

Genewa 2017 – ciąg dalszy ↓↓↓

Lexus RC 300h F Sport – hybryda do ostrej jazdy

Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny napęd ze sportowym charakterem i osiągami, takie jak hybrydowe coupé  Lexus RC 300h F Sport. Coupe Lexusa wziął pod lupę portal trustedreviews.com. Autor artykułu pisze, że są cztery powody, dzięki którym RC 300h F Sport może przekonać do ekologicznego napędu nawet największych […]

0 komentarzy

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?