Genewa 2017: Debiut Suzuki Swift – ale chyba go znamy…

Suzuki Swift, wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2004 roku, to model, który był pierwszym etapem w odnowie światowej gamy produktowej marki Suzuki. Do 2017 roku na świecie sprzedano ponad 5,3 mln sztuk tego modelu, a teraz –w Genewie- Suzuki przedstawił jego zupełnie nową odsłonę.

Nowy Swift wprowadził najwięcej kontrowersji wśród dziennikarzy przybyłych do Genewy. Dla jednych (wśród nich jest piszący tekst) jest to bowiem fantastyczne połączenie charakteru dawnych wersji i efektownych rozwiązań stylistycznych, a dla innych model przedstawia nic nie znaczące zmiany.

Suzuki ma w sobie jednak DNA poprzednich generacji, prezentując jednocześnie zupełnie nowy styl, lekką konstrukcję i zaawansowane technologie bezpieczeństwa. Otrzymał opracowaną w Europie stylistykę nadwozia, współgrającą z funkcjonalnym wnętrzem o sportowym charakterze oraz zwinność i pewność prowadzenia.

Debiutujący właśnie Swift zapewnia ponoć doskonałe wrażenia z jazdy. To zasługa m.in. tego, że jego masa wynosi nawet 840 kg. Prowadząc go, ma się ogromną przyjemność z pokonywania krętych dróg, ale docenia się również jego stabilność podczas jazdy prostymi szlakami. Dynamiczne silniki gwarantują zarówno żwawość auta, jak i niskie spalanie.

W prezentowanym modelu inżynierowie Suzuki po raz pierwszy zastosowali tak zaawansowane systemy zapobiegania i wykrywania zagrożeń. Swift może być wyposażony w system autonomicznego hamowania awaryjnego, układ ostrzegający przed zjechaniem z pasa oraz asystenta świateł drogowych.

Nowy Swift jest o 10 mm krótszy od modelu oferowanego dotychczas, ale rozstaw osi powiększono o 20 mm. Pozwala to na więcej swobody w zagospodarowywaniu wnętrza. Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednik. Auto jest też o 15 mm niższe i o 40 mm szersze, co przyczyniło się do obniżenia jego środka ciężkości.

Sprzedaż tego modelu (produkowane tylko w Japonii) w Europie rozpocznie się w kwietniu 2017 r. Premiera w Polsce podczas targów poznańskich

KLUCZOWE WYMIARY

Długość 3840 mm | Szerokość 1735 mm | Wysokość 1495 mm (2WD) | 1520 mm (4WD) | Rozstaw osi 2450 mm

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL (Genewa 2017)

Genewa 2017 – ciąg dalszy ↓↓↓

Lexus RC 300h F Sport – hybryda do ostrej jazdy

Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny napęd ze sportowym charakterem i osiągami, takie jak hybrydowe coupé  Lexus RC 300h F Sport. Coupe Lexusa wziął pod lupę portal trustedreviews.com. Autor artykułu pisze, że są cztery powody, dzięki którym RC 300h F Sport może przekonać do ekologicznego napędu nawet największych […]

0 komentarzy

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?