Genewa 2017: Fiat Fullback Cross – pick up idealny na ekscytujące podróże…

Wraz z modelem Fullback, marka Fiat Professional weszła do segmentu średniej ładowności
pick-upów, który w obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) odnotowuje roczną sprzedaż na poziomie 650 000 egzemplarzy, co daje 22% udział w łącznej sprzedaży LCV (lekkich samochodów dostawczych). Ponieważ jest to ważny segment, oprócz samochodu który ma przekonać klienta, stworzono też niecodzienną nazwę; „Fullback”.

„Fullback” odgrywa istotną rolę w footballu amerykańskim oraz rugby (ostatni zawodnik w linii obrony jak i obrońca o cechach napastnika), będąc synonimem zawodnika potrafiącego poradzić sobie z każdą sytuacją.

Tak więc mimo, iż w Polsce nazwa niewiele mówi klientowi, na rynkach gdzie królują wersje pick up, ta nazwa jest jak Show podczas ważenia pięściarzy przed walką. Ma zastraszyć konkurentów…

W Genewie zaprezentowano wersję dla klienta wykorzystującego samochód do pracy, ale również, dzięki swojej ogromnej uniwersalności, samochód z łatwością „odnajduje się” w życiu codziennym i czasie wolnym. TO Fiat Fullback Cross.

Pick-up z wyposażeniem Cross jest dostępny w wersji Podwójna Kabina. Jego długość wynosi 5,28 m,  rozstaw osi – 3 m, szerokość samochodu to 1,81 m, a  wysokość – 1,78 m. Charakteryzuje się on ekskluzywnymi elementami stylistycznymi, jak przedni grill z czarnymi matowymi lamelami i dolna osłona zderzaka w srebrnym satynowanym kolorze. Wzrok przyciągają też umieszczone po bokach czarne akcenty, m.in. lusterka wsteczne, klamki drzwi, nadkola, obręcze kół w rozmiarze 17″ i nowe wzornictwo stopni bocznych. Ponadto czarne ekskluzywne orurowanie skrzyni ładunkowej i wysmukla linia Fullbacka Cross, podkreślają jego dynamiczny styl. Wygląd Fullbacka Cross uzupełnia nowe wykończenie skrzyni ładunkowej (oczywiście w czarnej tonacji) na tle którego błyszczy logo Fiat. Wszystko to podkreśla lifestyle’owy charakter tego wszechstronnego pojazdu: od codziennej pracy po czas wolny.

Wyposażenie Cross jest wyjątkowo bogate z każdego punktu widzenia. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w standardzie są systemy ABS z EBD, ESC, TSA (Trailer Stability Assist – stabilizator toru jazdy przyczepy), LDW (Asystent pasa ruchu), siedem poduszek powietrznych, tempomat. Wersja Cross może być wyposażona również w reflektory biksenonowe, światła przeciwmgielne przednie i światła do jazdy dziennej  (DRL) w technologii LED. Wyposażenie wnętrza przewiduje skórzaną tapicerkę oraz kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektroniczny selektor wyboru trybu napędu SUPER SELECT. Wyposażenie w zakresie multimediów obejmuje Radio cyfrowe DAB z CD/MP3 z 7″ wyświetlaczem dotykowym, Bluetooth i wejście USB. Fotele przednie są podgrzewane, a fotel kierowcy posiada dodatkowo regulację elektryczną w sześciu kierunkach. Samochód posiada kamerę cofania, pomocną podczas parkowania oraz nawigację satelitarną. Marka Mopar zaprojektowała specjalne akcesoria dla Fullbacka Cross: elektrycznie otwieraną klapę tylną i zderzak tylny zintegrowany ze stopniem, ułatwiającym dostęp do skrzyni ładunkowej. Wyposażenie uzupełniają chromowane listwy progowe i gumowe dywaniki.

Model zaprojektowano więc, aby sprostać różnym wyzwaniom i przygodom, od miejskiej dżungli po ekscytujące podróże po bezdrożach.

Tyle tylko, że… w Polsce raczej wersji Cross za często nie zobaczymy.

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL (Genewa 2017)

 

Genewa 2017 – ciąg dalszy ↓↓↓

Lexus RC 300h F Sport – hybryda do ostrej jazdy

Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny napęd ze sportowym charakterem i osiągami, takie jak hybrydowe coupé  Lexus RC 300h F Sport. Coupe Lexusa wziął pod lupę portal trustedreviews.com. Autor artykułu pisze, że są cztery powody, dzięki którym RC 300h F Sport może przekonać do ekologicznego napędu nawet największych […]

0 komentarzy

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?