Genewa 2017 : Civic Type R – Racing a’la Civic

Tylko dwa modele kompaktowego hatchbacka zrobiły oszałamiającą karierę jako wersja usportowione. Pierwszym był VW Golf, którego historia zaczęła się dość przypadkowo. W roku 1976 zaplanowano budowę 5000 egzemplarzy sportowego samochodu Golfa GTI, w którym wszystko było dopasowane pod klienta normalnych wersji: bezpieczne i sportowe zawieszenie, dynamiczny i oszczędny silnik oraz niepowtarzalna, ponadczasowa stylistyka. Zainteresowanie modelem było jednak tak duże, że powstała „motoryzacyjna legenda” trwająca do dzisiaj.

W przypadku Hondy stworzenie takiego samochodu nastąpiło dopiero w roku 1997, więc dwie dekady później. Jednakże model bardzo szybko znalazł wielbicieli szukających „tradycyjnego samochodu” o ponadprzeciętnych zdolnościach.

Za Hondą bowiem, oprócz uznanej na rynku wersji nadwoziowej Civic, przemawiała dodatkowo sława jaką firma odnosiła w Formule 1.

W efekcie rozpoczęto produkcję modelu Type R. Dotychczas mieliśmy Type R w czterech wersjach: pierwszej generacji (1997-2000), drugiej generacji (2001-2005), trzeciej generacji (2006-2011) i czwartej generacji (2015-2016).

W Genewie zaprezentowano piątą generację Hondy Civic Type R

Wydaje się to dziwne, że ostatni model serii oferowany jest tak krótko i już mamy następcę, ale… jak zapowiadają szefowie firmy, ten model będzie przełomem. Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Europę, Japonię i Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej.

A co go wyróżnia?

Nowy Civic Type R, który ma być jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot hatchy w segmencie, został opracowany w tym samym czasie, co standardowy Civic hatchback. Dzięki temu oba modele wyróżniają się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim poziomem zaawansowania technicznego. Type R wyróżnia się dodatkowo muskularną stylizacją nadwozia oraz licznymi modyfikacjami dokonanymi w tunelu aerodynamicznym, a mającymi na celu obniżenie współczynnika Cx i poprowadzeniu strugi powietrza celem chłodzenia hamulców i docisku samochodu do nawierzchni. W efekcie pod przednim zderzakiem znalazły się wyprofilowania i kierownice powietrza, a z tyłu wpasowano w zderzak dyfuzor i umieszczono spojler dociskowy. Są też tradycyjne logotypy „H” utrzymane w czerwonej barwie oraz wloty powietrza na masce. Klosze diodowych reflektorów i wszystkich kierunkowskazów zostały przyciemnione. W nadkolach znalazły się wielkie 20-calowe felgi (kontrastujące z czerwonymi elementami hamulców), na których założono szerokie opony.

Civic Type R zostanie wyposażony w najnowszy, opracowany przez Hondę silnik benzynowy 2,0 litra VTEC TURBO.

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL (Genewa 2017)

 

Genewa 2017 – ciąg dalszy ↓↓↓

Lexus RC 300h F Sport – hybryda do ostrej jazdy

Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny napęd ze sportowym charakterem i osiągami, takie jak hybrydowe coupé  Lexus RC 300h F Sport. Coupe Lexusa wziął pod lupę portal trustedreviews.com. Autor artykułu pisze, że są cztery powody, dzięki którym RC 300h F Sport może przekonać do ekologicznego napędu nawet największych […]

0 komentarzy

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?