Jak przygotować atrakcyjne ogłoszenie motoryzacyjne?

W życiu każdego kierowcy przychodzi czas, kiedy rozstaje się ze swoim autem i wymienia je na inny, najczęściej nowszy, model. Zanim jednak tak się stanie, konieczne jest przygotowanie ogłoszenia o sprzedaży dotychczasowego samochodu. Podpowiadamy, jak to zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na szybszą sprzedaż.

Wszyscy znamy polskie przysłowie „jak cię widzą, tak cię piszą”. W przypadku ogłoszeń motoryzacyjnych należałoby je jednak sparafrazować – „jak cię widzą, tak cię kupują”. Zrobienie zdjęć jest podstawową czynnością, którą należy wykonać w przypadku tworzenia ogłoszenia o sprzedaży samochodu. Atrakcyjna fotografia pomoże przyciągnąć większą liczbę osób potencjalnie zainteresowanym zakupem naszego auta.

Tworzenie ogłoszenia o sprzedaży samochodu należy więc zacząć… w myjni. Czyste i lśniące auto będzie prezentowało się na zdjęciach dużo lepiej niż zakurzony egzemplarz, a na nasze ogłoszenie uwagę zwróci dużo więcej osób. Należy pamiętać o tym, że nie wystarczy tylko szybka kąpiel auta – musimy zadbać o detale. Warto doczyścić felgi, wypolerować reflektory i zadbać o czystość we wnętrzu. Tak przygotowany samochód będzie świetnie prezentować się nie tylko na zdjęciach, ale i zyska kilka punktów u potencjalnego kupującego przy późniejszych oględzinach auta.

Robiąc zdjęcie samochodu, pamiętajmy o tym, aby pokazać całe auto. Kupujący przed dokonaniem transakcji i tak będzie skrupulatnie oglądał nasz samochód, więc na nic zdadzą się zabiegi kreatywnego kadrowania i pokazywania wyłącznie jednej strony auta, kiedy drugą zżera rdza. Wówczas potencjalny nabywca nie tylko nie będzie miał możliwości pełnego oglądu auta przez internet, ale także zacznie podejrzewać, że chcemy zataić przed nim również inne fakty na temat sprzedawanego samochodu.

Oprócz samego auta ważna jest też sceneria, w której robimy zdjęcie. Potencjalnego nabywcę interesuje wyłącznie nasze auto, więc zadbajmy o to, aby na fotografii nie znajdowały się zbędne elementy. Jeśli sprzedajemy fiata 126p i zrobimy mu zdjęcia obok najnowszego modelu mercedesa, to wciąż będziemy sprzedawać malucha i w ten sposób nic nie zyskamy. Dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęć auta na dużej, otwartej przestrzeni.

Kiedy nasze zdjęcie jest już gotowe, możemy przystąpić do tworzenia ogłoszenia o sprzedaży samochodu.

 

Dane techniczne


Podstawą każdego ogłoszenia o sprzedaży samochodu jest skrupulatne podanie wszystkich danych, które mogłyby zainteresować potencjalnego nabywcę. Serwisy z ogłoszeniami motoryzacyjnymi udostępniają swoim użytkownikom szczegółowe formularze, które pozwalają przypisać ogłoszenie do odpowiedniej kategorii i uzyskać od sprzedających jak największą liczbę informacji na temat samochodu.

Odpowiedź na takie pytania jak marka, model, pojemność silnika czy przebieg raczej nie powinny nikomu przysporzyć żadnych problemów. Jeśli jednak mamy z tym kłopot, to większość informacji znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym naszego auta.

Niektóre z pól w formularzach ogłoszeniowych, takie jak numer VIN, nie są obowiązkowe. Mimo to warto je wypełnić, bo są to odpowiedzi na pytania, które potencjalny kupujący i tak zada nam podczas finalizacji transakcji.

Zwróćmy też uwagę na pole „Tytuł ogłoszenia”. Rozpocznijmy go od modelu sprzedawanego auta. Możemy dorzucić hasłowo informacje, takie jak pojemność silnika, lub postarać się wyróżnić nasz tytuł cechą, która charakteryzuje auto, np. „pierwszy właściciel” lub „auto zarejestrowane”.

 

Opis pojazdu


Opis pojazdu w ogłoszeniu motoryzacyjnym to miejsce na powiedzenie wszystkiego, co chcielibyśmy przekazać potencjalnemu nabywcy o naszym samochodzie. Powinien być zwięzły i odpowiadać na większość pytań, które mógłby zadać sobie przyszły właściciel auta.

Na początku opisu należy krótko scharakteryzować pojazd – udzielić informacji, którym jesteśmy właścicielem, gdzie został zakupiony nasz samochód, jakich napraw dokonaliśmy w aucie lub gdzie było serwisowane. Możemy wpisać także cenę (ta i tak zawsze musi być wpisana w formularzu ogłoszeniowym), którą chcemy otrzymać za nasze auto, oraz informację, czy podlega ona negocjacjom.

Tworząc opis pojazdu, należy unikać ogólników typu „auto w stanie idealnym”. Nie mówią one zbyt wiele osobom przeglądającym ogłoszenie i sprawiają wrażenie sztampowych. Żadne ze sprzedawanych aut nie jest w stanie idealnym, a ewentualne naciąganie rzeczywistości może obrócić się przeciwko nam, kiedy potencjalny zainteresowany przyjedzie obejrzeć auto. Skoncentrujmy się na informacjach, których nie udało nam się przekazać ze względu na zamknięty charakter formularza ogłoszeniowego.

Dane techniczne auta i opis pojazdu mogą nie wyczerpać wszystkich pytań kupujących. Warto zatem w opisie podać swój numer telefonu oraz adres mailowy.

Podczas przygotowywania ogłoszenia o sprzedaży samochodu warto na chwilę wcielić się w rolę kupującego i napisać je w taki sposób, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości potencjalnego nabywcy. Jeśli podejdziemy do tematu rzetelnie, poświęcimy mu chwilę czasu, to zwiększymy swoje szanse na szybszą sprzedaż auta.

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?