Wyczynowe sportowe fotele zaprojektowane specjalnie do Insignii GSi

Strong support in corners and high comfort over long distances: The new performance sport seat of the Opel Insignia GSi.

Insignia GSi sedan: Opel’s new sporty flagship.

Doskonałe fotele są tak samo charakterystyczne dla Opla jak znak „blitz” na atrapie chłodnicy. Producent z Rüsselsheim oferuje ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) w szerokiej gamie swoich modeli, począwszy od subkompaktowego Opla Crosslanda X. Najnowsze rozwiązania, zapewniające doskonałe podparcie boczne i najwyższy komfort na dalekich trasach, debiutują teraz w nowych flagowych sportowych modelach Opel Insignia GSi oraz GSi Sports Tourer. Wyczynowe fotele Opla z atestem AGR są wyposażone w funkcje znane już z najbogatszych wersji siedzeń dostępnych w Insignii.

High attention to detail: The “shoulder-belt guides” of the Opel performance sport seat resemble the Insignia GSi’s front air intakes.

Zintegrowany fotel w GSi ma wentylację, matę grzejną, funkcję masażu i regulację bocznych sekcji siedziska. Uzupełnieniem tych elementów jest wysokie oparcie ze zintegrowanym zagłówkiem zastosowane w najbardziej usportowionej odmianie Insignii. Wzorcowy jest także sposób poprowadzenia pasa bezpieczeństwa na wysokości barku, co w przypadku sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami nie zawsze jest oczywiste. Klienci mogą wybierać między dwiema wariantami tapicerki z wysokogatunkowej skóry, a oparcia foteli są ozdobione dyskretnym logo GSi.

Ergonomic: The performance sport seat of the Insignia GSi is certified by the healthy-back experts from AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.).

Długość i głębokość, siedzisko oraz kąt pochylenia oparcia foteli, których kontur przypomina kobrę królewską szykującą się do ataku, można regulować elektrycznie. W ten sam sposób reguluje się pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego (w 4 kierunkach) oraz boczne sekcje siedziska. Wszystkie ustawienia można zapisać w pamięci — jedynie głębokość siedziska wymaga manualnej regulacji. W siedzisko i oparcie wbudowano układ wentylacji i ogrzewania. Ponadto kierowca może włączyć masaż pleców. Połączenie sportowego bocznego podparcia z komfortem sprawia, że nowe wyczynowe fotele są wyjątkową propozycją. Ich konstrukcja została opracowana w działającym w Rüsselsheim centrum kompetencji zajmującym się fotelami sprzyjającymi utrzymywaniu zdrowej pozycji siedzącej.

Pierwsze ultrasportowe wyczynowe fotele w całości od producenta samochodów

Fully equipped: The performance sport seat of the Opel Insignia GSi offers ventilation, heating, massage and adjustable side bolsters.

Zazwyczaj producenci samochodów kupują typowo sportowe zintegrowane fotele u specjalistycznego dostawcy. W przypadku Opla Insignii GSi jest zupełnie inaczej. Centrum Rozwoju Technicznego ma imponujące kompetencje jeżeli chodzi o projektowanie konstrukcji foteli. W Insignii drugiej generacji zastosowano modułową koncepcję, uwzględniającą również możliwość montowania wyczynowych zintegrowanych foteli. Pozwoliło to na zachowanie wszystkich funkcji komfortu także w rasowych sportowych siedzeniach. We własnej konstrukcji Opla nie brakuje też ciekawych rozwiązań stylistycznych: prowadnice pasów bezpieczeństwa osadzone w oparciu mają identyczny kształt, jak wloty powietrza z przodu Insignii GSi, co świadczy o wyjątkowej dbałości o detale.

Podstawowa struktura wyczynowych foteli również pochodzi od Opla. Główne elementy stalowe są produkowane w fabryce w Kaiserslautern. Zunifikowany proces projektowania i produkcji nowych foteli kubełkowych zaowocował także znacznym ograniczeniem ich masy. Sportowy fotel w obecnej od kilku lat na rynku Corsie OPC — pozbawiony wszelkich funkcji komfortu dostępnych w GSi — ważył 28 kilogramów. Nowy zintegrowany fotel wraz ze wszystkimi mechanizmami zwiększa masę Opla Insignii GSi tylko o 26 kilogramów.

 MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *