Volkswagen w styczniu notuje dalsze sukcesy w sprzedaży

pobrane

W styczniu 2018 roku klientom na całym świecie dostarczono 533.500 aut marki Volkswagen. Oznacza to wzrost o 7,1 procenta w stosunku do stycznia poprzedniego roku. Jürgen Stackmann – Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży podsumował – „Marka Volkswagen Samochody Osobowe dynamicznie rozpoczęła nowy rok. Cieszę się, że wzrost sprzedaży w Niemczech wyniósł 12,3 procenta i że trwa pozytywny trend, jaki obserwowaliśmy w ostatnim kwartale. Bardzo dobra sytuacja panuje również na naszym drugim „rodzimym” rynku, czyli w Chinach.”

Dostawy w poszczególnych regionach i krajach w styczniu 2018 roku:

• W Europie dostarczono w styczniu 135.300 nowych samochodów, czyli o 4,9 procenta więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Do tego wyniku przyczynił się m.in. rynek szwajcarski, na którym sprzedaż wzrosła o 43 procent.

• W Niemczech dostawy wyniosły 43.300 aut i okazały się o 12,3 procenta wyższe niż przed rokiem. Duży wpływ miały na to m.in. dopłaty do nowych samochodów przyjaznych środowisku. Od czasu ich wprowadzenia, w ramach mechanizmu wymiany aut ze starymi silnikami na auta nowe, sprzedano 100.000 pojazdów. W całej Europie Zachodniej zbyt znalazło o 5,7 procenta więcej samochodów niż w styczniu 2017 roku.

• W regionie Europy Środkowej i Wschodniej do klientów trafiło 17.500 samochodów – to o 0,7 procenta mniej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W Rosji dostarczono 5.600 pojazdów, co oznacza duży, bo 22-procentowy wzrost. Nawet więcej, bo aż 23,6 procenta wyniósł wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów przez firmy w Polsce. Łącznie zarejestrowały one 3.004 samochody, czyli o 574 auta więcej niż w styczniu 2017 roku. W sumie, w ubiegłym miesiącu zarejestrowano w Polsce 4.282 nowe Volkswageny. Najpopularniejszymi modelami pozostały Golf (1.214 sztuk) i Passat (718 egzemplarzy).

• W Ameryce Północnej dostarczono 41.700 samochodów, czyli o 0,8 procenta więcej niż w styczniu 2017 roku. W USA liczba dostaw modeli Volkswagena zwiększyła się o 5,2 procenta do 24.700 egzemplarzy. Od czasu, gdy ofertę wzbogacono o rodzinne SUV-y, ich udział w ogólnej sprzedaży zwiększył się do 52 procent.

• W Ameryce Południowej do klientów trafiło 37.700 samochodów Volkswagena. Jest to równoznaczne ze wzrostem o 16,1 procenta. Jednym z jego najistotniejszych czynników był rynek brazylijski, który zwiększył się o 43,2 procenta do 23.900 samochodów.

• W styczniu nadal rosły dostawy aut Volkswagena w Chinach. Na tym największym pojedynczym rynku zbyt znalazło 296.900 pojazdów, oznacza to wzrost o 9,7 procenta. Utrzymujący się popyt na modele z segmentu SUV-ów sprawił, że niezmiennie dużym powodzeniem cieszą się modele z rodziny Tiguana. W styczniu dostarczono klientom 31.100 egzemplarzy tych aut oraz 11.900 modeli Teramont.

MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *