Trailer Assist - Automatyczne parkowanie z przyczepą

Der neue Volkswagen Passat Variant

Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist.

Fakty dotyczące nowego Trailer Assist:

1. Światowa premiera. Trailer Assist przejmuje na siebie automatyczne kierowanie poprzeczne zestawem samochód+przyczepa. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów oferującym ten innowacyjny system.
2. Bieg wsteczny. Aby wjechać samochodem z przyczepą tyłem we wjazd, kierowca musi zatrzymać się w odpowiednim miejscu, włączyć bieg wsteczny i aktywować system przyciskiem.
3. Współpraca z kamerą. Na wyświetlaczu komputera pokładowego przedstawiony zostaje aktualny i możliwy promień jazdy w oparciu o algorytmy obróbki obrazu z kamery cofania, która obserwuje i ocenia kąt załamania dyszla przyczepy.
4. System samouczący. Na podstawie optycznej rejestracji kąta załamania następuje wyliczenie kąta skrętu, niezależnie od typu przyczepy i dyszla.
5. Ustawienia przy użyciu regulacji lusterek jako część systemu. Przy użyciu dźwigni regulacji lusterek, która w tym przypadku działa jak joystick, kierowca może płynnie ustawić kierunek jazdy zestawu samochód + przyczepa.
6. Automatyczne kierowanie. Passat przejmuje polecenia zmiany kierunku, wybrane przez kierowcę joystickiem regulacji lusterek, a sam kierowca wciska tylko pedał gazu i hamulca. Passat przyjmuje właściwy kierunek dzięki automatycznej ingerencji w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca może w każdej chwili skorygować kierunek korzystając z pokrętła do regulacji lusterek.
7. Kierowca jest najważniejszy. Trailer Assist może zostać wyłączony przez ponowne wciśnięcie przycisku aktywacji lub wykonanie ruchu kierownicą przez kierowcę. W takim przypadku samochód z przyczepą zostanie całkowicie zatrzymany.
8. Safety first. Trailer Assist automatycznie przyhamowuje, jeżeli kierowca przekroczy zdefiniowaną prędkość.

MOTOMI Magazyn

Modułowy system Infotainment (MIB)

Passat obecnej, ósmej, generacji jest oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz

0 komentarzy

Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się

0 komentarzy

Hamulec Multikolizyjny

Nowością, która zadebiutowała w Golfie VII, jest hamulec multikolizyjny wyróżniony już przez największy niemiecki automobilklub (ADAC) jako innowacja poprawiająca bezpieczeństwo. Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd,

0 komentarzy

Elektryczny hamulec postojowy.

Dla kierowców większych pojazdów, takich jak Passat czy Tiguan, elektryczny hamulec postojowy nie jest niczym nowym. Teraz ten hamulec został wprowadzony także do Golfa VII generacji. Kupując używany model warto zainteresować się tym urządzeniem. Zamiast dźwigni hamulca ręcznego Golf posiada przycisk obsługowy oraz przycisk Auto Hold na konsoli środkowej. Elektryczny hamulec postojowy ma wiele zalet:

0 komentarzy

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym punkie

Mercedes stworzył animację przybliżającą zasadę działania ostrzegania o pojazdach, będących w martwym punkcie. Asystent martwego pola Active Blind Spot Assist może teraz ostrzegać o ryzyku zderzenia bocznego przy niewielkich prędkościach, w typowych warunkach ruchu miejskiego. Tak jak dotychczas, w ostatniej chwili inicjuje też działanie korygujące, by zapobiegać kolizjom przy prędkościach przekraczających 30 km/h. MOTOMI Magazyn

0 komentarzy

Trailer Assist – Automatyczne parkowanie z przyczepą

Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Fakty dotyczące nowego Trailer Assist: 1. Światowa premiera. Trailer Assist przejmuje na siebie automatyczne kierowanie poprzeczne zestawem samochód+przyczepa. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów oferującym ten innowacyjny system. 2.

0 komentarzy

Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego

Volkswagen rozszerzył zakres funkcji systemu wspomagającego Side Assist o nowego asystenta ułatwiającego wyjechanie z miejsca parkingowego. Następnie system ten adoptowano w w wielu koncernach (film VOLVO) System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, znajdujące się w martwym polu widzenia. Po

0 komentarzy

Proaktywna ochrona pasażerów PreCrash.

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy samochodów do samochodów kompaktowych. Volkswagen po raz pierwszy zastosował proaktywną ochronę pasażerów w Touaregu. Teraz system debiutuje w Golfie, który jest jednym z niewielu samochodów w swojej klasie na świecie, wyposażonych w tego rodzaju system. Jeżeli system proaktywnej ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem,

0 komentarzy

Active Info Display – warto zakupić…

Po raz pierwszy Volkswagen wprowadził  na rynek wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display,w nowym Passacie obecnej generacji (jesień 2014) .  Ponieważ samochody te coraz częściej pojawiają się także na rynku wtórnym warto zwrócić uwagę na to rozwiązane. Wszystkie wskaźniki są wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza

0 komentarzy

System rozpoznawania znaków drogowych.

System ten zadebiutował w samochodach klas premium. Obecnie jednak nawet w popularnych modelach kompaktowych (jak Golf czy Astra) jest dostępny od kilku lat. Oto film VOLVO Współpracuje on w połączeniu z systemem nawigacji, ponieważ znaki drogowe będą wyświetlane dodatkowo na wyświetlaczu aktywnej nawigacji (z mapą i piktogramami). System przy użyciu kamery (wbudowanej w stopkę wewnętrznego lusterka

0 komentarzy

Lane Assist.

Współpracujący z kamerą system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu poprzez odpowiednie ingerencje w układ kierowniczy, został w Golfie VII rozszerzony o nową funkcję: prowadzenie środkiem pasa ruchu. Na życzenie system realizuje – po raz pierwszy w Golfie – stałe wspieranie utrzymywania toru jazdy, a tym samym poprawia komfort. W sytuacji, gdy system zarejestruje zbliżanie się do

0 komentarzy

DCC (Dynamic Chassis Control)

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *