Sprzedaż Audi nadal wzrasta

Dynamic photo, Colour: Garnet red

Trzeci kwartał roku 2017 zakończył się dla Audi AG pomyślnie. We wrześniu, sprzedaż na całym świecie wzrosła o 2,6 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016. W poprzednim miesiącu koncern wprowadził na rynek 178 350 nowych samochodów marki Audi, jednak obraz sprzedaży na poszczególnych rynkach był różny. O ile wskaźniki handlowe wzrosły np. w Stanach Zjednoczonych o 9,6 procent, w Chinach o 7,2 procent, czy w Polsce o 3,4 procent, o tyle np. w Niemczech sprzedaż spadła o 0,5 procent w zestawieniu rok do roku. Od początku roku koncern z Ingolstadt dostarczył swym klientom na całym świecie 1 380 800 samochodów segmentu premium, redukując skumulowany spadek sprzedaży do 2 procent w porównaniu z rokiem 2016, który był najlepszym handlowo rokiem w historii marki.

„Szeroka gama modelowa we wrześniu po raz kolejny potwierdziła siłę i charyzmę naszej marki. Ogromny wzrost odnotowała rodzina sportowych i progresywnych modeli Audi A5. Doskonale wypadły również SUV’y: Q5 i nowe Q2” – powiedział Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Również nowe i absolutnie innowacyjne Audi A8 daje nam bardzo obiecujące perspektywy na przyszłość.”

23 600 samochodów dostarczonych klientom i najlepszy sprzedażowo wrzesień w historii obecności marki na tych rynkach: to doskonałe wyniki osiągnięte przez Audi w Ameryce Północnej. Pomimo zawirowań pogodowych, ciągle rośnie sprzedaż samochodów Audi w Stanach Zjednoczonych. Popyt na pojazdy z czterema pierścieniami w logo pobił tu kolejny rekord. Wynik września to 19 308 sprzedanych aut, czyli wzrost o 9,6 procent. Największym powodzeniem w Ameryce cieszy się model Q5. Sprzedano go w ilości 4596 egzemplarzy, co przekłada się na wzrost rzędu 16,1 procent rok do roku. Licząc od stycznia, średnio prawie jedna czwarta amerykańskich klientów Audi zdecydowała się na tego SUV’a klasy średniej. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, od początku roku klienci w Stanach Zjednoczonych nabyli 160 914 samochodów marki Audi. To wzrost o 5,7 procent.

Wzmożony popyt na Audi odnotowano również w Kanadzie. Kanadyjscy dealerzy czterech pierścieni odnotowali dwucyfrowy wzrost sprzedaży – licząc od maja tego roku. Oddanych we wrześniu do rąk klientów 3277 samochodów, pozwoliło przekroczyć wynik sprzedaży z tego samego okresu roku 2016 o 19,6 procent.

Chinach, wrzesień umocnił pozytywne trendy notowane w ostatnich kilku miesiącach. Wrzesień był dla Audi najlepszym handlowo miesiącem roku 2017 w tym kraju. Sprzedano 58 445 nowych pojazdów – wzrost o 7,2 procent. Obok ciągle świetnie sprzedającego się Audi A6 L, doskonałe wyniki osiągnęły również modele Q7 i A5. Sprzedaż największego SUV’a i sportowego modelu klasy wyższej, wzrosła odpowiednio o 42,1 i 55,4 procent licząc rok do roku. Od początku roku, już 418 670 chińskich klientów odebrało kluczyki do swego nowego Audi. Dzięki temu, sprzedaż czterech pierścieni na tym rynku liczona od stycznia, jest tylko o 4,9 procent niższa niż w roku 2016.

W Europie Południowej sprzedaż również rosła. Wyniki Hiszpanii to 3952 auta – wzrost aż o 16,2 procent, a wyniki Włoch to 6055 pojazdów – wzrost o 13,1 procent. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się tu SUV’y rodziny Q, zwłaszcza Q5 w Hiszpanii (wzrost sprzedaży o 18,2 procent rok do roku) i Q2 we Włoszech (1131 egzemplarzy tylko we wrześniu i 9013 od początku roku).

Polski rynek również odnotował pozytywny trend sprzedażowy. We wrześniu z polskich salonów czterech pierścieni wyjechało 913 samochodów, o 3,4 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Licząc od początku roku, wyniki handlowe są jeszcze bardziej imponujące. Od stycznia w Polsce zarejestrowano 9285 nowych aut marki Audi, aż o 22,64 procent więcej niż w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2016.

Niemczech, koncern oddał we wrześniu do rąk klientów 22 406 samochodów – o 0,5 procenta mniej niż rok wcześniej. Jednak rynek niemiecki pozostaje dla marki bardzo stabilny, ponieważ sprzedaż liczona od stycznia br. wzrosła tu o 0,7 procenta i wyniosła 232 518 wprowadzonych na rynek samochodów. Rynek w Wielkiej Brytanii odnotował w porównaniu z wrześniem 2016 spadek o 4,6 procent (29 763 aut).

Sprzedaż liczona dla całej Europy spadła we wrześniu o 1,1 procent, jednak całościowe wyniki liczone od początku roku są pozytywne. Audi sprzedało w tym czasie 661 550 egzemplarzy wszystkich modeli. To wzrost o 0,7 procent w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2016.

MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *