Specjalność Mercedesa - Flagowe limuzyny

Mercedes-Benz 600 (W 100, 1963 bis 1981) vor dem Schloss Rosenstein in Stuttgart. Das Spitzenmodell ist serienmäßig mit technischen Besonderheiten ausgestattet, die in ihrer Summe einzigartig sind. Foto aus dem Jahr 1963. Mercedes Benz 600 (W 100, 1963 to 1981) in front of Schloss Rosenstein in Stuttgart. This top-of-the line model is equipped with technical features as standard that as a whole are unique. Photo from 1963.

Obok samochodów klasy wyższej i luksusowej Mercedes-Benz niemal od zawsze oferował automobile, które idą o krok dalej. Takie, które nie tylko spełniają najwyższe wymogi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i stylu, ale – zgodnie ze swoim statusem modelu absolutnie topowego – zapewniają wysmakowaną atmosferę na pokładzie, oferują wyjątkowo przestronną kabinę, a przede wszystkim odpowiadają na potrzeby osób, które przy wyborze swojego pojazdu pod uwagę biorą także prestiż.

Der Mercedes-Benz „Großer Mercedes“ Typ 770 (W 07)

Właśnie do tej kategorii zaliczał się pokazany w 1930 roku model 770 (W 07), tzw. „Grand Mercedes”. Zasilany dużym, doładowanym mechanicznie silnikiem o 8 cylindrach, był wybierany przez koronowane i niekoronowane głowy państw oraz wybitne osobowości świata finansów i przemysłu.

 

 

Mercedes Adenauer” (1951-1962)

Po drugiej wojnie światowej Mercedes-Benz ponownie zadebiutował w klasie pojazdów superluksusowych z modelem 300 (W 186), razem z nową limuzyną 220 prezentowanym podczas pierwszego międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. W chwili debiutu nowy okręg flagowy z gwiazdą był najszybszym seryjnym autem niemieckiego producenta – rozwijał prędkość maksymalną 160 km/h.

Równocześnie „trzysetka”, jak żaden inny model, symbolizowała powrót Niemiec na arenę międzynarodową. W grudniu 1951 roku jeden z pierwszych jej egzemplarzy odebrał kanclerz Konrad Adenauer, a model szybko zyskał pseudonim „Mercedes Adenauer”. W 1957 roku przeprowadzono jego wszechstronną modernizację, zmieniając oznaczenie na 300d (W 189). Litera „d” oznaczała czwartą wersję po 300, 300b oraz 300c. Zastosowanie wtrysku paliwa pozwoliło podnieść moc silnika i po raz pierwszy nie był to wtrysk bezpośredni, ale pośredni.

 

Dłuższy rozstaw osi zapewniał wysoki komfort, podobnie jak opcjonalne wspomaganie kierownicy oraz klimatyzacja – a oba te elementy nie były w tamtych czasach powszechne. Klimatyzację, nazywaną „systemem chłodzenia”, wyceniono na dodatkowe 3500 DM, czyli niewiele mniej od ceny nowego Volkswagena „Garbusa”.

 

Legendarny model 600 (1963-1981)

Niespełna dwa lata później, w marcu 1963 roku, zakłady w Sindelfingen opuściła ostatnia „300”, a w tym samym roku, podczas targów we Frankfurcie, zadebiutował nowy flagowy model Mercedes-Benz – limuzyna 600 (W 100). Jej 6,3-litrowy silnik V8 zapewniał bardzo dobre osiągi i pozwalał rozwijać prędkość przekraczającą 200 km/h. Najwyższy komfort gwarantowały pneumatyczne zawieszenie, własnej konstrukcji automatyczna przekładnia oraz wspomaganie kierownicy. Wygodę podróżowania podnosiła hydraulika służąca do regulacji foteli oraz do otwierania i zamykania drzwi, pokrywy bagażnika i opcjonalnego odsuwanego szyberdachu, a także do sterowania bocznymi szybami. Wymagający prywatni nabywcy preferowali głównie wersje z 5 lub 6 miejscami, o standardowym rozstawie osi 3200 mm.

Mercedes-Benz oferował też odmianę o 7 lub 8 miejscach, z rozstawem osi wydłużonym o 700 mm – najczęściej służącą jako reprezentacyjna limuzyna. Ta ostatnia była dostępna również z otwartym nadwoziem Landaulet. W czerwcu 1981 roku z Sindelfingen wyjechał ostatni z 2677 egzemplarzy tego legendarnego, luksusowego modelu. Przejechał prosto do Untertürkheim, gdzie zajął honorowe miejsce w firmowej kolekcji.

 

Wyrafinowanie i luksus: Mercedes-Maybach

Dobre 20 lat później koncern Daimler po raz kolejny zaoferował swój wóz w segmencie aut superluksusowych. Od 2002 do 2012 roku produkowano limuzyny Maybach 57 i 62, budowane zgodnie z indywidualnymi życzeniami nabywców w specjalnym zakładzie w Sindelfingen. Od 2014 roku tradycje flagowych modeli kontynuuje Mercedes-Maybach Klasy S (seria X 222), łączący najnowsze rozwiązania z Klasy S z wyrafinowaniem klasycznej, luksusowej limuzyny przeznaczonej do jazdy z szoferem.

Mercedes-Maybach Klasy S jest o 20 cm dłuższy od przedłużanej Klasy S (V 222), z czego przede wszystkim korzystają podróżujący z tyłu. Siedząc w dwóch osobnych fotelach Executive, mogą oni cieszyć się komfortem najcichszej produkowanej seryjnie limuzyny na świecie.

W 2015 roku Mercedes-Maybach zaprezentował kolejny model – 6,5-metrową Klasę S Pullman z zamontowanymi przeciwstawnie siedzeniami, umieszczonymi za szklaną przegrodą, o ponad 100 mm wyższym nadwoziem i rozstawem osi wydłużonym do 4418 mm. Następne nowości marki – prototypy Mercedes-Maybach 6 (2016) oraz MercedesMaybach 6 Cabriolet (2017), a także G 650 Landaulet (2017) – kontynuują koncepcję marki jako producenta pojazdów, które poziomem luksusu przewyższają nawet Klasę S.

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Mercedes klasy S- Co sprawia, że samochód staje się motoryzacyjnym wzorcem?

Mercedes-Benz Klasy S i jego poprzednicy odpowiedzi na to pytanie udzielają od wielu dziesięcioleci. Luksus, komfort i bezpieczeństwo: na długo przed oficjalnym wprowadzeniem oznaczenia „Klasa S” w 1972 roku topowe modele z gwiazdą stanowiły główną oś portfolio producenta ze Stuttgartu. Z każdą generacją swoich flagowych modeli Mercedes-Benz udzielał przekonujących odpowiedzi na ówczesne życzenia i wymagania.

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Luksus w najlepszej formie: serie modelowe 140 oraz 220 (1991-2005)

Rola lidera jest wspólnym mianownikiem wszystkich generacji „eski” – najpewniej żaden inny model nie jest tak silnie kojarzony z producentem ze Stuttgartu. W sumie swoich atrybutów to gwiazda przewodnia, zarówno marki Mercedes-Benz, jak i całego motoryzacyjnego świata. W 1991 roku na rynek trafiła Klasa S serii 140. Jej projektanci skoncentrowali się na uzyskaniu maksymalnego komfortu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: od W 187 do „Pontona” (1951-1959)

Każda generacja Klasy S pozostawiła swój ślad w historii rozwoju motoryzacji – i stanowiła odzwierciedlenie swoich czasów. Znaczenie tej roli można wyrazić jednym zdaniem: wszystkie serie Klasy S oraz ich poprzednicy były po prostu wzorem samochodu. W prostej linii historia Klasy S rozpoczęła się po wojnie, od modelu 220 (W 187), z którym Mercedes-Benz powrócił

0 komentarzy

Specjalność Mercedesa – Flagowe limuzyny

Obok samochodów klasy wyższej i luksusowej Mercedes-Benz niemal od zawsze oferował automobile, które idą o krok dalej. Takie, które nie tylko spełniają najwyższe wymogi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i stylu, ale – zgodnie ze swoim statusem modelu absolutnie topowego – zapewniają wysmakowaną atmosferę na pokładzie, oferują wyjątkowo przestronną kabinę, a przede wszystkim odpowiadają na potrzeby

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: od „Skrzydlaka” do limuzyny o wysokich osiągach (1959-1972)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Motoryzacyjni trendsetterzy: serie 116 oraz 126 (1972-1991)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Ciągłość innowacji: seria modelowa 221 (2005-2013)

Klasa S ucieleśnia luksus podróży Mercedesem: to motoryzacyjna esencja stylu życia, spełniająca najwyższe oczekiwania w zakresie mobilności i indywidualności, symbol osiągnięć i dobrego smaku. Nie bez powodu wszystkie wcielenia Klasy S, czy to limuzyna, czy Mercedesy-AMG, Coupé czy Cabriolety, są raz po raz uznawane za najlepsze samochody świata. Zaprezentowana w 2005 roku generacja 221 łączyła

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Spojrzenie w przyszłość: seria modelowa 222 (od 2013 roku)

Za Klasą S stoi niedościgniona tradycja – luksusowe modele stanowią trzon oferty Mercedesa od samych początków marki u progu XX stulecia. MercedesBenz już na samym początku zdominował klasę luksusowych automobili i jak żaden inny producent zapisał się w historii każdej epoki rozwoju motoryzacji. W 2013 roku Mercedes-Benz zapoczątkował kolejny rozdział ewolucyjnej ciągłości w klasie luksusowych

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *