Siedmiu wspaniałych - Golf III od 1991 do 1997

vw_golf_7_pol_1057

Trzecią generacją Golfa Volkswagen rozpoczął – w sierpniu 1991 roku – nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa. Z jednej strony Golf III był pierwszym z serii, który od 1992 był dostępny z czołowymi poduszkami powietrznymi, z drugiej strony duży postęp w dziedzinie konstrukcji karoserii znacznie poprawił jej właściwości w przypadku zderzenia.

Jednak z Golfem III związane są liczne dalsze kamienie milowe w tej serii modeli. Pod karoserią Golfa zadebiutował pierwszy silnik sześciocylindrowy (VR6), legendarny system z automatycznym sprzęgłem i funkcją Start-Stop wykorzystujący siłę bezwładności i tempomat, pierwszy katalizator oksydacyjny dla silników wysokoprężnych (1991), pierwszy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI 1993 i SDI 1995) oraz pierwsze boczne poduszki powietrzne (1996). Również w 1996 roku, od września, wszystkie Golfy posiadały seryjny ABS. W 1993 roku Volkswagen zaprezentował na bazie trzeciej generacji nowy kabriolet, nowy napęd na wszystkie koła (syncro II) oraz pierwszego Varianta (kombi) w tej serii modeli. Rok później, w maju 1994 roku, Volkswagen świętował opuszczenie taśmy produkcyjnej przez 15-milionowego Golfa. W 1997 roku, po wyprodukowaniu 4,96 milionów sztuk, zakończyła się produkcja trzeciej generacji.

MOTOMI Magazyn

Siedmiu wspaniałych – Golf I – 1974 do 1983.

Pierwszy seryjny Golf zjechał z taśm produkcyjnych w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i w maju pojawił się u dealerów Volkswagena. Tam, gdzie przez dziesięciolecia dominował Garbus z umieszczonym z tyłu silnikiem i napędem na tylną oś, rozpoczęła się ostatecznie nowa epoka – epoka montowanego poprzecznie z przodu silnika i napędu na przednie koła. Koncepcję

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych i ponad 30 mln egzemplarzy

Światowy bestseller: od 1974 roku Golf jest jednym z najczęściej sprzedawanych samochodów na świecie, a Ikony stylu -pierwsza i czwarta generacja- do dzisiaj decydują o wyglądzie Golfa Oficjalnie Volkswagen nigdy nie numerował generacji Golfa, czyli nie było Golfa I, II, III, IV, V, VI i VII. W przypadku siódmej generacji porządek historyczny jest jednak bardziej

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf VII od 2012…

4 września 2012 Volkswagen zaprezentował w Berlinie po raz pierwszy nowego Golfa. 17 września w Polsce rozpoczęła się przedsprzedaż tego bestsellera. Zaledwie trzy tygodnie później Volkswagen zaprezentował Golfa szerokiemu gronu publiczności podczas Paryskiego Salonu Samochodowego. Siódma generacja tego Volkswagena to najlepszy Golf w historii: masa została obniżona nawet o 100 kg, w zależności od silnika

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf IV od 1997 do 2003

Pod kierownictwem ówczesnego Szefa Designu Volkswagena (koncern) Hartmuta Warkussa, wykrystalizował się czysty i precyzyjny design, który z jednej strony kontynuował historię marki, z drugiej strony otworzył drzwi do przyszłości Volkswagena. Z tych czasów pochodzi DNA designu Volkswagena. Dzisiaj Golf IV uznawany jest przez specjalistów od designu za ikonę stylu i drogowskaz dla całej serii –

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf II 1983 do 1991

Drugi Golf to samochód, którym uczyła się jeździć generacja „baby boom”, dzisiaj już prawie 50-latków. Już jego poprzednik był ulubionym autem instruktorów nauki jazdy i kursantów, lecz to nowy Golf pozostał w pamięci osób zdobywających wtedy prawo jazdy. Od sierpnia 1983 roku nie musieli oni siedzieć już tak blisko instruktora, jak w poprzednim modelu, o

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf III od 1991 do 1997

Trzecią generacją Golfa Volkswagen rozpoczął – w sierpniu 1991 roku – nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa. Z jednej strony Golf III był pierwszym z serii, który od 1992 był dostępny z czołowymi poduszkami powietrznymi, z drugiej strony duży postęp w dziedzinie konstrukcji karoserii znacznie poprawił jej właściwości w przypadku zderzenia. Jednak z Golfem III związane

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf VI od 2008 do 2012

W ciągu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanej w 2008 roku szóstej generacji wyprodukowanych zostało do końca lipca 2012 roku kolejnych 2,85 miliona Golfów. Ponownie duży postęp można było zaobserwować w dziedzinie bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie było tak stabilne, że bez problemów otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Do wyposażenia seryjnego dołączyła

0 komentarzy

Siedmiu wspaniałych – Golf V od 2003 do 2008

Był to Golf, którego komfort, dynamika i jakość wyprzedziła niejednego konkurenta. Po raz pierwszy Golf był dostępny na życzenie z bocznymi poduszkami powietrznymi z tyłu. Razem z sześcioma seryjnymi poduszkami (czołowe, boczne z przodu i kurtyny powietrzne) posiadał on osiem poduszek dbających o bezpieczeństwo pasażerów. Zwiększona została o 35 procent sztywność skrętna nadwozia, zmierzona w

0 komentarzy
MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *