Siedem sposobów Lexusa na luksus

140_lexus_ls500h_manganese_dynamic

Jak podkreśla Lexus, motywem przewodnim podczas tworzenia najnowszej generacji flagowej limuzyny LS była tradycyjna japońska gościnność, znana jako Omotenashi. Zobaczmy, w jaki sposób korzenie kultury Kraju Kwitnącej Wiśni przekładają się na luksus współczesnego samochodu z najwyższej półki klasy premium. 

Oświetlenie wnętrza

Już na pierwszy rzut oka kabina LS emanuje klimatem gościnności za sprawą subtelnego oświetlenia, które wręcz zaprasza do przytulnej, luksusowej przestrzeni. Źródła światła, dyskretnie rozmieszczone na przykład za ozdobnymi panelami drzwi czy w podłokietnikach, delikatnie rozświetlają wnętrze, zapraszając pasażerów do środka po otwarciu drzwi i wypełniają wnętrze relaksującą atmosferą, wyczuwalną szczególnie w nocy. Ten rodzaj oświetlenia inspirowany jest tradycyjnymi japońskimi lampami andon, które tworzyły we wnętrzach domów niepowtarzalne wrażenie spokoju i przestronności.

Tablica przyrządów

LS Dashboard Images 3

Po wejściu do kabiny Lexusa LS piątej generacji uwagę przykuwa wystrój tablicy przyrządów – niemal przez całą jej szerokość ciągnie się rząd równoległych linii. Inspiracją dla nich były struny tradycyjnego instrumentu koto, zwanego czasem japońską harfą. Wśród tych linii ukryto żaluzje nawiewów, które zostały jednak tak przemyślnie skonstruowane, że ich przestawianie nie zakłóca przebiegu równoległych linii.

Masaż Shiatsu

Gościnność Omotenashi w nowym Lexusie LS nie ogranicza się do pasażerów, bo komfort kierowcy jest ważny choćby dla bezpieczeństwa jazdy. Zmęczeniu kierowcy przeciwdziałają funkcje masażu Shiatsu wbudowane w jego fotel, które pomagają zachować świeżość i skupienie na drodze. System oferuje pięć różnych programów masażu – dwa całościowe i trzy skoncentrowane na wybranych obszarach ciała – które można wybierać za pośrednictwem ekranu wielofunkcyjnego.

Zawieszenie pneumatyczne

Luksusowy samochód powinien być zawieszony na tyle wysoko, by ułatwiać wsiadanie i wysiadanie. Z drugiej strony, dla uzyskania dobrych osiągów powinien być zawieszony nisko. Aby pogodzić te sprzeczne wymagania, Lexus LS został wyposażony w zawieszenie pneumatyczne o regulowanej wysokości, które obniża samochód podczas jazdy, a unosi go na postoju. Elektroniczny układ sterowania zawieszeniem zwiększa jego wysokość przy otwarciu drzwi, odgadując intencje pasażerów – zgodnie z duchem Omotenashi.

Referencyjny system audio Mark Levinson

Lexus od dawna ściśle współpracuje z firmą Mark Levinson, słynącą w świecie z najwyższej klasy audiofilskich systemów dźwiękowych i urządzeń profesjonalnych. Specjalnie dla Lexusa LS piątej generacji w laboratoriach tej firmy stworzono system Mark Levinson Reference, zdolny zapewnić w kabinie warunki odsłuchowe odpowiadające sali koncertowej i idealną wierność odtwarzania dźwięku. Za pomocą zaawansowanej technologii dźwięk z poszczególnych źródeł rozdzielany jest na oddzielne strumienie, a następnie miksowany i odtwarzany przez 23 głośniki rozmieszczone w 16 strategicznych punktach wnętrza, tworząc doskonałe środowisko dźwiękowe.

Climate Concierge

Zapewnianie osobom podróżującym nowym Lexusem LS komfortu termicznego nie sprowadza się jedynie do ogrzewania i chłodzenia. Wyrafinowany system Climate Concierge monitoruje temperaturę ciała każdej z osób i panujące wokół niej warunki i automatycznie reguluje parametry dostarczanego powietrza oraz ogrzewania i przewietrzania foteli dla uzyskania pożądanego poziomu komfortu. Jest to możliwe dzięki sieci czujników podczerwonych rozmieszczonych w 16 strefach kabiny, które uwzględniają nawet czynniki zewnętrzne, takie jak nagrzewanie wnętrza przez promienie słoneczne wpadające przez okna.

Koła z systemem redukcji szumu

Ciche wnętrze kabiny to nie tylko kwestia doskonałej izolacji. Dla zminimalizowania poziomu hałasu Lexus zastosował cały szereg środków, w tym specjalne obręcze kół wykonane ze stopów lekkich, których konstrukcja redukuje szumy wytwarzane przez opony podczas jazdy. Fale dźwiękowe, powstające wewnątrz opon na skutek ich wibracji, są kierowane do otworów rezonansowych wewnątrz obręczy kół, gdzie ich energia jest rozpraszana w postaci ciepła. Przy okazji konstrukcja obręczy zapewnia im lekkość i zwiększoną sztywność, co przyczynia się do poprawy własności jezdnych i zmniejszenia zużycia paliwa nowego Lexusa LS.

inf ComplexPR
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *