Rouen Normandie – europejska stolica autonomicznego transportu

21197646_2017_rouen_normandy_autonomous_lab

Dla mieszkańców Rouen zostanie uruchomiona w najbliższym czasie usługa transportu indywidualnego na żądanie z wykorzystaniem autonomicznych samochodów z napędem elektrycznym. Będzie to pierwsza tego rodzaju usługa w Europie.

Flota autonomicznych pojazdów wykorzystanych w projekcie będzie początkowo składała się
z 4 elektrycznych Renault ZOE wyposażonych w technologie Renault i technologie firmy Transdev (opracowane we współpracy z Delphi, Esigelec i innymi firmami z regionu Normandii), do których docelowo dołączy wahadłowy pojazd wyposażony w technologie Transdev. Samochody będą obsługiwały 3 trasy o łącznej długości 10 km, usytuowane w obrębie Parku Technologicznego Madrillet (Saint-Etienne du Rouvray). Po zakończeniu fazy testów na wiosnę 2018 roku, usługa transportu indywidualnego na żądanie zostanie udostępniona mieszkańcom na 2 lata.

Rozwój autonomicznych systemów transportowych wymaga najwyższych kompetencji w zakresie dispatchingu, zarządzania flotami pojazdów, telekomunikacji, czujników i oprogramowań na potrzeby jazdy autonomicznej, jak również w zakresie produkcji samych pojazdów autonomicznych. Transdev,
Rouen Normandy Autonomous Lab pozwoli zaangażowanym w projekt stronom zgromadzić niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie konstruowania pojazdów autonomicznych i ich użytkowania na drogach publicznych. Projekt umożliwi w szczególności:

  • Sprawdzenie w praktyce działania systemu zarządzania flotą elektrycznych pojazdów autonomicznych na żądanie na drogach publicznych. W pierwszej fazie testy będą przeprowadzane z udziałem kierowców, którzy będą mogli w razie potrzeby przejąć kontrolę nad pojazdem. W drugiej fazie po sprawdzeniu prawidłowego działania zainstalowanych systemów i zlikwidowaniu ograniczeń prawnych, testy będą przeprowadzane bez udziału człowieka.
  • Udoskonalenie technologii komunikowania się pojazdów autonomicznych między sobą oraz między pojazdami a infrastrukturą, w szczególności z urządzeniami przydrożnymi.
  • Przetestowanie technologii zarządzania flotą pojazdów, w szczególności ich monitorowania w czasie rzeczywistym i utrzymania.
  • Prowadzenie systematycznych analiz i doskonalenie usługi z punktu widzenia użytkowników.

 

PROJEKT ROZWIĄZANIA W ROUEN

 

Przebiegająca po drogach publicznych i składająca się z 3 pętli z 17 przystankami trasa o długości 10 km.

 

 

 

Użytkownicy będą mogli przywoływać samochody na żądanie w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji na smartfona, z dowolnego z 17 przystanków rozmieszczonych na określonej trasie dziesięciu kilometrów.

Prosta w obsłudze i intuicyjna aplikacja cyfrowa dla klientów

 

 

 

MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *