RENAULT MEGANE R.S.- zawieszenie

21202855_2018_new_renault_megane_r_s_sport_chassis_tests_drive_in_spain

4CONTROL – jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie samochodów

Po Megane III R.S., reprezentującym najwyższy standard pod względem zachowania na drodze, inżynierowie z Renault odpowiedzialni za układy jezdne przesunęli granice jeszcze dalej i wprowadziliw Nowym MEGANE R.S. technologię 4CONTROL.

Ten montowany w standardzie w wersjach z zawieszeniem „Sport” i „Cup” system z czterema kołami skrętnymi stanowi światową premierę w segmencie hot-hatchy.

Specjaliści z Renault Sport w zakresie układów jezdnych gruntownie zmodyfikowali nastawy systemu 4CONTROL, aby dostosować go do potrzeb sportowego auta o wyjątkowych osiągach. W efekcie uzyskano jeszcze intensywniejsze doznania z jazdy, wywołujące u kierowcy wrażenie, jak gdyby auto poruszało się wręcz „przyklejone” do drogi.

System 4CONTROL pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów:

  • Przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. System 4CONTROL ukazuje pełnię swoich możliwości na krętych odcinkach dróg. Dobrane nastawy zapewniają precyzyjniejsze utrzymanie toru jazdy przy pokonywaniu zakrętów i zapewniają wręcz unikatową radość z jazdy w segmencie samochodów z napędem przednim.
  • Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia. Dzięki perfekcyjnym nastawom tylnego zawieszenia zwiększa się stabilność samochodu, umożliwiając kierowcy sportową i zarazem bezstresową jazdę.
  • Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. System 4CONTROL ułatwia kierowcy dobranie idealnego toru jazdy samochodu i umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Kolejna generacja Megane R.S. i jak zawsze świetne parametry

Montowane już od pierwszej generacji Megane R.S. wprowadzonej na rynek w 2004 roku, przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem (T.A.P.I.) jest doskonałym przykładem know-how Renault Sport w zakresie układów jezdnych. Zaprojektowane na potrzeby wyścigów samochodowych, jest przeznaczone dla samochodów z przednim napędem dysponujących dużą mocą, zwłaszcza dla wersji wyposażonych w samoblokujący mechanizm różnicowy.

Przednie zawieszenie Nowego MEGANE R.S. zostało całkowicie przeprojektowane w celu dostosowania geometrii do szerszych, 19-calowych kół oraz zwiększenia sztywności.

Nowe Renault MEGANE R.S. jest oferowane z dwoma wersjami zawieszenia: Sport i Cup. Oferta ta umożliwia klientom wybór pomiędzy dwoma profilami zachowania auta na drodze, różniącymi się parametrami pracy zawieszenia (sprężyn, amortyzatorów, odbojników i stabilizatorów poprzecznych).

Zawieszenie Sport Nowego MEGANE R.S. zapewnia większą skuteczność na drodze. Jest znacznie bardziej uniwersalne i przystosowane do wszelkich, nawet najbardziej zniszczonych nawierzchni. Wykorzystano w nim nowy typ amortyzatorów oraz elektroniczny system rozdziału momentu obrotowego. Technologia ta działa niezależnie na hamulce kół pędnych i pozwala ograniczyć podsterowność auta oraz zoptymalizować skuteczność napędu przy wychodzeniu z zakrętów.

Natomiast zawieszenie Cup jest przystosowane do intensywnej sportowej jazdy, w szczególności na torach wyścigowych. Charakteryzuje się twardszymi o 10% amortyzatorami i nowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen®. Dzięki zmienionym w stosunku do poprzedniej generacji nastawom, nowy mechanizm różnicowy poprawia zachowanie samochodu na drodze we wszystkich fazach jazdy:

  • przy zwalnianiu i hamowaniu zmniejszony stopień przeniesienia momentu obrotowego (25% zamiast 30% w Megane III R.S.) zapewnia precyzyjniejszy tor jazdy przy pokonywaniu zakrętów,
  • przy przyspieszaniu zwiększony stopień przeniesienia momentu obrotowego (45% zamiast 38% w Megane III R.S.) zwiększa skuteczność napędu i ogranicza podsterowność charakterystyczną dla samochodów z przednim napędem.

Powszechnie ceniony już w Megane III R.S. układ hamulcowy został dodatkowo udoskonalony
w celu zapewnienia jeszcze większej mocy i wytrzymałości, a tym samym zwiększenia zaufania kierowcy do auta.

Średnica przednich tarcz hamulcowych została zwiększona do 355 mm (+15 mm w porównaniu do poprzedniej generacji). W przypadku zawieszenia Cup dostępne są w opcji dwumateriałowe tarcze hamulcowe, aluminiowo-żeliwne, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania. Skok pedału hamulca dobrano pod kątem zwiększenia precyzji dozowania siły hamowania, aby umożliwić kierowcy zachowanie pełnej kontroli, zwłaszcza podczas jazdy na torze.

Cztery hydrauliczne odbojniki

Druga, unikatowa nowość w układzie jezdnym Nowego MEGANE R.S. jest ukryta w zawieszeniu. Również i na tym polu Renault Sport dowodzi swojej przewagi – wszystkie cztery amortyzatory są wyposażone w hydrauliczne odbojniki.

Wywodząca się ze świata rajdów technologia polega na zastosowaniu „amortyzatora w amortyzatorze”. Przed końcem skoku amortyzatora dodatkowy tłok amortyzuje ruch koła zanim dojdzie do zetknięcia
z odbojnikiem. Dzięki rozproszeniu energii bez jej ponownego skierowania na koło – jak to się dzieje
w przypadku klasycznych odbojników – hydrauliczne odbojniki dobicia pozwalają zapobiegać efektowi podskakiwania kół, zapewniając optymalny kontakt opon z nawierzchnią.

Oprócz zwiększenia komfortu jazdy przy pokonywaniu codziennych przeszkód drogowych (spowalniacze, dziury w nawierzchni), hydrauliczne odbojniki filtrują nierówności nawierzchni przy dużych prędkościach:

  • W przypadku zawieszenia Sport ułatwiają sportową jazdę z zapewnieniem najwyższego poziomu skuteczności w tym segmencie;
  • W przypadku zawieszenia Cup potęgują sportowy temperament auta. Redukują ryzyko odchyleń od zamierzonego toru jazdy, utrudniających kierowcy prowadzenie auta.

RENAULT MEGANE R.S. – sportowy styl bez kompromisów

Większy rozstaw kół i elementy nawiązujące do świata wyścigów samochodowych Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Sportowa i dynamiczna stylistyka Nowego Renault MEGANE R.S została zaprojektowana w najmniejszych szczegółach tak, aby zapewnić najlepsze osiągi.  Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S. – nowy silnik 1.8l turbo

W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc  280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny  w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym

0 komentarzy

Renault Megane RS – historia sukcesów

W 2017 roku Renault Sport obchodzi 40-lecie istnienia i pozostaje wierne swoim ambicjom – tworzeniu więzi pomiędzy sportem wyczynowym i udziałem w Formule 1 a samochodami seryjnymi pod hasłem „Z toru na drogę”. We Frankfurcie zobaczymy nowego Megane RS   2004–2009: POCZĄTKI PRZYSZŁEJ GWIAZDY Sportowe tradycje Renault sięgają dużo wcześniej niż pojawienie się pierwszego MEGANE

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S.- zawieszenie

4CONTROL – jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie samochodów Po Megane III R.S., reprezentującym najwyższy standard pod względem zachowania na drodze, inżynierowie z Renault odpowiedzialni za układy jezdne przesunęli granice jeszcze dalej i wprowadziliw Nowym MEGANE R.S. technologię 4CONTROL. Ten montowany w standardzie w wersjach z zawieszeniem „Sport” i „Cup” system z czterema

0 komentarzy
MOTOMI Magzyn


0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *