RENAULT MEGANE R.S. - sportowy styl bez kompromisów

21202874_2018_new_renault_megane_r_s_sport_chassis_tests_drive_in_spain

Większy rozstaw kół i elementy nawiązujące do świata wyścigów samochodowych

Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Sportowa i dynamiczna stylistyka Nowego Renault MEGANE R.S została zaprojektowana w najmniejszych szczegółach tak, aby zapewnić najlepsze osiągi.  Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu do Megane GT. Nowe proporcje uzyskane poprzez obniżenie nadwozia o 5 mm w porównaniu do Megane GT i nowe 18- i 19-calowe koła sprawiają, że samochód zyskuje bardziej agresywny wygląd.

Stylistykę wzmacnia szereg elementów nawiązujących do świata wyścigów samochodowych. Pozycjonują one Nowe MEGANE R.S. w segmencie pojazdów wyczynowych:

  • Przód samochodu z obszernym wlotem powietrza i wbudowaną listwą aerodynamiczną F1 jest charakterystyczny dla designu Renault Sport i nawiązuje do zaangażowania Renault w wyścigi Formuły 1.
  • Specjalny grill o trójwymiarowym wzorze plastra miodu został zmodyfikowany przez Renault Sport.
  • Masywny, lecz zarazem zmysłowy kształt boków nadwozia odziedziczony po modelu Renault Megane podkreślają poszerzone przednie i tylne błotniki.
  • Boczne wyloty powietrza ułatwiają jego odprowadzanie z wnęk kół.
  • Specjalne spojlery progowe podkreślone czarną listwą wizualnie łączą przód i tył nadwozia i jednocześnie kojarzą się z płaskimi podłogami wyścigowych bolidów.
  • Tylny spojler został zmodyfikowany dla zwiększenia siły docisku. Pionowe płetwy podkreślają szerokość samochodu, a jednocześnie zwiększają skuteczność i przyczyniają się do odrywania bocznych strug powietrza.
  • Tylny zderzak z wbudowanym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu charakterystyczną dla Megane R.S. podkreśla ozdobne obramowanie.
  • Dyfuzor jest bardziej skuteczny w porównaniu do poprzedniej generacji pojazdu. Wzmacniając sportowy wygląd, zapewnia jednocześnie lepszą równowagę aerodynamiczną przy dużych prędkościach.
  • Czerwony kolor zacisków hamulców Brembo® wyróżnia wersję z zawieszeniem Cup.

Nowy, elektryzujący kolor nadwozia – Orange Tonic

Nowe Renault MEGANE R.S. wyróżnia się również specjalnym kolorem nadwozia Orange Tonic, który wzbogaca paletę kolorów modeli Renault Sport. Podobnie jak kolor Żółty Sirius nowy lakier został starannie dopracowany, tak aby uzyskać efekt wyjątkowego blasku i połysku i podkreślić sylwetkę samochodu.

 

W kokpicie dominuje sportowy design:

  • Sportowe przednie fotele z wbudowanymi zagłówkami potęgują wrażenie, że jest to wnętrze bolidu.
  • Dwa rodzaje tapicerki do wyboru – materiałowa w kolorze grafitowym lub Alcantara[1].
  • Kokpit ozdobiony czerwonymi przeszyciami z podsufitką w kolorze czarnym[2].
  • Specjalne aluminiowe pedały i aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów.

Szczególną uwagę poświęcono opracowaniu odpowiedniego kształtu foteli i dobraniu materiałów, tak aby znaleźć najlepszy kompromis pomiędzy komfortem w codziennym użytkowaniu, a pozycją wymaganą podczas jazdy po torze.

Renault Megane RS – historia sukcesów

W 2017 roku Renault Sport obchodzi 40-lecie istnienia i pozostaje wierne swoim ambicjom – tworzeniu więzi pomiędzy sportem wyczynowym i udziałem w Formule 1 a samochodami seryjnymi pod hasłem „Z toru na drogę”. We Frankfurcie zobaczymy nowego Megane RS   2004–2009: POCZĄTKI PRZYSZŁEJ GWIAZDY Sportowe tradycje Renault sięgają dużo wcześniej niż pojawienie się pierwszego MEGANE

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S. – sportowy styl bez kompromisów

Większy rozstaw kół i elementy nawiązujące do świata wyścigów samochodowych Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Sportowa i dynamiczna stylistyka Nowego Renault MEGANE R.S została zaprojektowana w najmniejszych szczegółach tak, aby zapewnić najlepsze osiągi.  Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S. – nowy silnik 1.8l turbo

W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc  280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny  w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S.- zawieszenie

4CONTROL – jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie samochodów Po Megane III R.S., reprezentującym najwyższy standard pod względem zachowania na drodze, inżynierowie z Renault odpowiedzialni za układy jezdne przesunęli granice jeszcze dalej i wprowadziliw Nowym MEGANE R.S. technologię 4CONTROL. Ten montowany w standardzie w wersjach z zawieszeniem „Sport” i „Cup” system z czterema

0 komentarzy

 

MOTOMI Magazyn

0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *