RENAULT MEGANE R.S. - nowy silnik 1.8l turbo

21202750_2018_new_renault_megane_r_s_tests_drive_in_spain

W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc  280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny  w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym segmencie,
a jak wiadomo, ma to kluczowe znaczenie dla przyjemności prowadzenia i doznań z jazdy.

W celu uzyskania zakładanych osiągów, konstruktorzy silników Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz jeszcze wydajniejszy system chłodzenia, umożliwiający rozpraszanie ciepła już w bezpośrednim sąsiedztwie komory spalania. Realizacja projektu została powierzona zespołowi zadaniowemu („task force”) złożonemu z najlepszych specjalistów Renault Sport Cars, Renault Sport Racing i Technocentre Renault. Dzięki wykorzystaniu mocy obliczeniowych zakładu w Viry- Châtillon czas realizacji został skrócony do rekordowo krótkiego okresu sześciu miesięcy.

Wiele wysiłku włożono również w modyfikację turbosprężarki z podwójnym przepływem („Twin Scroll”), stosowanej już poprzednio w Megane III R.S. Technologia ta pozwala zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach. 

W celu zwiększenia dopływu świeżego powietrza do silnika zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości.

Dążąc do zwiększenia osiągów, powierzchnie współpracujące w silniku Nowego MEGANE R.S. poddano specjalnej obróbce powierzchniowej stosowanej w wyścigach supercars. Zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów.

Nowoczesny silnik z łańcuchowym układem rozrządu wyróżnia się ponadto obniżonym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2  (odpowiednio o 11% i 8% w porównaniu do Megane III R.S.).

 

Manualna skrzynia biegów lub automatyczna skrzynia EDC 

Powszechnie doceniana przez posiadaczy Megane III R.S. manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów kontynuuje swoją karierę w Nowym MEGANE R.S.

W ofercie znalazła się ponadto – również 6-stopniowa – automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC, już obecnie stosowana w gamie modeli Renault. Dla zapewnienia absolutnej niezawodności została ona wzmocniona ze względu na wysokie obroty i moment obrotowy wybitnie sportowego silnika. Na podstawie założeń dotyczących przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na wyższych biegach oraz prędkości maksymalnej konstruktorzy Renault Sport określili nowe zestopniowanie skrzyni biegów i algorytmy zmiany przełożeń. W połączeniu z trybami pracy systemu MULTI-SENSE umożliwiają dostosowanie samochodu do stylu jazdy kierowcy.

Skrzynia biegów EDC została wyposażona, podobnie jak w samochodach wyścigowych, w system zmiany przełożeń za pomocą łopatek pod kierownicą. Czas zmiany przełożenia zależy od wybranego trybu pracy systemu MULTI-SENSE:

  • Comfort i Normal: zmiana biegów odbywa się z zachowaniem pełnego komfortu, bez szarpnięć;
  • Sport: szybsza zmiana przełożeń przy wzmocnionym brzmieniu silnika;
  • Race: maksymalna skuteczność bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia i jeszcze szybsza zmiana przełożeń

W przypadku skrzyni biegów EDC, w trybach Sport i Race dostępne są dodatkowo następujące funkcje:

  • Multi Change Down: w fazie hamowania w trybie ręcznym możliwe jest zredukowanie biegów jednym ruchem o kilka przełożeń przez pociągnięcie i przytrzymanie lewej łopatki. Pozwala to na uzyskanie optymalnego przełożenia skrzyni przy wchodzeniu w kolejny zakręt.
  • Launch Control: dzięki wstępnemu przygotowaniu sprzęgła i układu doładowania przyspieszenia ze startu zatrzymanego są równie imponujące co w wyścigach samochodowych. W trybie Sport włącza się ponadto system zapobiegania poślizgowi kół napędzanych, aby zapewnić skuteczny start nawet na nawierzchni o słabej przyczepności.

RENAULT MEGANE R.S. – sportowy styl bez kompromisów

Większy rozstaw kół i elementy nawiązujące do świata wyścigów samochodowych Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Sportowa i dynamiczna stylistyka Nowego Renault MEGANE R.S została zaprojektowana w najmniejszych szczegółach tak, aby zapewnić najlepsze osiągi.  Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S.- zawieszenie

4CONTROL – jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie samochodów Po Megane III R.S., reprezentującym najwyższy standard pod względem zachowania na drodze, inżynierowie z Renault odpowiedzialni za układy jezdne przesunęli granice jeszcze dalej i wprowadziliw Nowym MEGANE R.S. technologię 4CONTROL. Ten montowany w standardzie w wersjach z zawieszeniem „Sport” i „Cup” system z czterema

0 komentarzy

Renault Megane RS – historia sukcesów

W 2017 roku Renault Sport obchodzi 40-lecie istnienia i pozostaje wierne swoim ambicjom – tworzeniu więzi pomiędzy sportem wyczynowym i udziałem w Formule 1 a samochodami seryjnymi pod hasłem „Z toru na drogę”. We Frankfurcie zobaczymy nowego Megane RS   2004–2009: POCZĄTKI PRZYSZŁEJ GWIAZDY Sportowe tradycje Renault sięgają dużo wcześniej niż pojawienie się pierwszego MEGANE

0 komentarzy

RENAULT MEGANE R.S. – nowy silnik 1.8l turbo

W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc  280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny  w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym

0 komentarzy

MOTOMI Magazyn

0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *