Pół wieku AMG - chronologia zdarzeń

MERCEDES_AMG_6

Kamienie milowe w dziejach sportowej marki AMG

  • Firma AMG powstała w 1967 roku w Burgstall. Założyli ją Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher pod nazwą „biuro konstrukcyjne oraz centrum projektowania i testów dla rozwoju silników wyścigowych”. Litery „AMG” pochodzą od słów Aufrecht i Melcher oraz Großaspach, gdzie urodził się Aufrecht.
  • W 1971 roku firma AMG nagle stała się sławna. Jej polakierowany na czerwono AMG 300 SEL 6.8 odniósł fantastyczne zwycięstwo w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps. W klasyfikacji generalnej zajął drugie miejsce.
  • W 1976 roku powstała fabryka w Affalterbach. Usytuowany w nowym budynku zakład konstruowania silników zamienił się w producenta sportowych limuzyn i coupé.
  • W 1984 roku Melcher całkowicie niezależnie opracował głowicę w nowoczesnej technologii 4 zaworów na cylinder. Otrzymał ją 5-litrowy silnik V8 pod maską Mercedesa 500 SEC. Zasada „jeden człowiek, jeden silnik” była istotna od samego początku.
  • Nowa głowica była stosowana nie tylko w modyfikowanej przez AMG Klasie S, ale od 1986 roku również w limuzynie klasy średniej (W124), a od 1987 – w wersji coupé (C124). Wzmocniona do 265 kW (360 KM) „124” przez amerykańskich dziennikarzy została nazwana „The Hammer” (z ang. młot).
  • Od 1988 roku firma AMG nie tylko produkowała inne wyścigowe Mercedesy 190 E, ale była też odpowiedzialna za ich opracowywanie na potrzeby startów w niemieckiej serii wyścigów aut turystycznych (German Touring Car Championship – DTM).
  • W 1990 roku wystartowała współpraca z Mercedes-Benz. Rok później inżynierowie AMG rozpoczęli projektowanie sportowych wersji samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy.
  • Wprowadzony w 1993 roku model C 36 AMG był pierwszym na rynku owocem umowy o współpracy podpisanej z koncernem Daimler-Benz. I od razu przypadł klientom do gustu: do 1997 roku znalazł ponad 5000 nabywców.
  • W 1996 roku AMG dostarczyło pierwszy samochód bezpieczeństwa Formuły 1 – był to właśnie model C 36 AMG.
  • Z mocą od 1999 roku ówczesny koncern DaimlerChrysler stał się właścicielem 51% firmy AMG.
  • W 2001 roku model C 32 AMG otrzymał nowo opracowaną 5-biegową skrzynię automatyczną połączoną z doładowanym mechanicznie silnikiem o pojemności 3,2 litra. Innowacyjne sterowanie pozwalało na ręczną zmianę przełożeń.
  • W 2005 roku firma Mercedes-AMG została w całości przejęta przez koncern Daimler AG.
  • Zaprezentowany w 2009 roku Mercedes-Benz SLS AMG był pierwszym opracowanym w całości niezależnie samochodem Mercedes-AMG. Emocjonujące brzmienie, bezkompromisowa dynamika jazdy i ikoniczne unoszone do góry drzwi przysporzyły mu fanów na całym świecie.
  • W 2011 roku firma AMG przystąpiła do rywalizacji na torach wyścigowych wraz z SLS AMG GT3. Mercedes-Benz dołączył tym samym do ekskluzywnego świata wyścigów prywatnych zespołów.
  • W 2014 roku zadebiutował Mercedes-AMG GT – drugi samochód sportowy opracowany w pełni samodzielnie w Affalterbach.
  • Dzięki wprowadzeniu modeli kompaktowych oraz serii 43 firma AMG przyciągnęła nowe grupy klientów.
  • Z wynikiem niemal 70 000 aut dostarczonych w 2015 r. marka ustanowiła nowy rekord sprzedaży. Wśród motorów wzrostu były nie tylko nowe modele z serii 43, ale przede wszystkim sportowe wersje Klasy C, SUV-ów oraz samochodów kompaktowych.
  • Od 2016 r. nowy rozdział w historii wyścigów prywatnych zespołów klientów pisze Mercedes-AMG GT3. Rywalizujące się za jego kierownicą ekipy zajęły pierwsze cztery miejsca w 24-godzinnym wyścigu ADAC Zurich 24h na torze Nürburgring.
  • Z liczbą blisko 100 000 egzemplarzy dostarczonych w 2016 r. Mercedes-AMG rozpoczyna swoje kolejne półwiecze z nowym rekordem sprzedaży.
  • Wraz z AMG GT C marka poszerza swoje obecne portfolio aut sportowych do sześciu wersji (plus adresowany do zespołów klientów wyścigowy AMG GT3). W ciągu mniej niż trzech lat drugi opracowany samodzielnie samochód rozrósł się do całej rodziny modeli.
MOTOMI.PL

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC – fascynujący styl

W 1999 roku Mercedes-AMG zaprezentował model ML 55 – przełomowy nie tylko z punktu widzenia 50-letniej historii sportowej marki. Połączenie wysokowydajnego silnika z nadwoziem SUV-a dało początek zupełnie nowej klasie pojazdów. Teraz, wraz z debiutem modeli GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupé, firma z Affalterbach ponownie zaskakuje. Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

0 komentarzy

AMG imponujący start, czyli „czerwona cegła gromi konkurentów”

A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach. AMG – nazwiska kryjące się za pierwszymi dwiema literami dały początek imponującemu rozwojowi przedsiębiorstwa od firmy dwuosobowej po światową wyczynową markę Mercedes-AMG. Ta historia ma swój początek w latach 60-tych XX wieku: dwóch inżynierów, Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, pracuje w dziale rozwoju firmy

0 komentarzy

Adam Małysz „wskoczył” na szkolenie AMG Driving Academy

Genialny polski skoczek Adam Małysz nie przestaje szukać nowych sportowych emocji. Ostatnio był gościem specjalnym szkolenia AMG Driving Academy – a prywatnie, jako ambasador Mercedes-Benz Sosnowiec, zasiadł za kierownicą czarnego Mercedesa GLE Coupe. „Dopiero na torze, u boku profesjonalnych instruktorów, można doświadczyć potęgi maszyn AMG” – powiedział legendarny sportowiec po intensywnych zajęciach na torze. Sport

0 komentarzy

Mercedes AMG S 65 – Limuzyna wysokich prędkości zaktualizowana

Nowy silnik, nowa przekładnia, nowy napęd na obie osie, nowy design zewnętrzny i wystrój kabiny: zmodernizowany model Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) został dodatkowo udoskonalony w zakresie designu i dynamiki jazdy. Z myślą o jeszcze lepszych osiągach przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu zużycia paliwa miejsce montowanej

0 komentarzy

Autonostalgia 2017 pod znakiem 50 lat AMG

Kultowa marka Mercedes-AMG obchodzi w tym roku 50-lecie swojego istnienia. Z tej okazji Mercedes-Benz przygotował specjalną ekspozycję na tegorocznych targach klasycznej motoryzacji Auto Nostalgia w Warszawie (13-14 maja) – goście będą mieli okazję zobaczyć sześć unikalnych sportowych Mercedesów z dawnych lat, w tym wyjątkowo rzadkie modele sygnowane przez AMG, m.in. SEC 5.4 AMG. Czasy współczesne

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R – zawieszenie AMG stworzone do pokonania praw fizyki

  Do wymagań jazdy torowej dostosowano także zawieszenie supersportowego coupe AMG. Aby zmniejszyć masy nieresorowane, wahacze, zwrotnice i piasty obu osi zostały w całości wykonane z kutego aluminium. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami zapewnia pewne prowadzenie kół, a duży „negatyw” i wysoka zbieżność pozwalają rozwijać imponujące prędkości w zakrętach. Jednocześnie kierowca może cieszyć się optymalnym wyczuciem

0 komentarzy

Pół wieku AMG – chronologia zdarzeń

Kamienie milowe w dziejach sportowej marki AMG Firma AMG powstała w 1967 roku w Burgstall. Założyli ją Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher pod nazwą „biuro konstrukcyjne oraz centrum projektowania i testów dla rozwoju silników wyścigowych”. Litery „AMG” pochodzą od słów Aufrecht i Melcher oraz Großaspach, gdzie urodził się Aufrecht. W 1971 roku firma AMG nagle

0 komentarzy

Mercedes AMG – historia i powody sukcesu – FILM

AMG – te trzy litery na całym świecie symbolizują najwyższe samochodowe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z bardzo dynamicznej jazdy. W 2017 roku założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera firma obchodzi swoje 50. urodziny. W ciągu minionego półwiecza odnotowała liczne sukcesy w sporcie motorowym, a dzięki projektowaniu unikalnych aut seryjnych systematycznie pieczętuje swoją pozycję

0 komentarzy

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC – fascynująca technika

  W 1999 roku Mercedes-AMG zaprezentował model ML 55 – przełomowy nie tylko z punktu widzenia 50-letniej historii sportowej marki. Połączenie wysokowydajnego silnika z nadwoziem SUV-a dało początek zupełnie nowej klasie pojazdów. Teraz, wraz z debiutem modeli GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupé, firma z Affalterbach ponownie zaskakuje. Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R zrodzony w „Zielonym Piekle”

Z najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie prosto na drogi – tak narodził się Mercedes-AMG GT R. Nigdy wcześniej inżynierowie z Affalterbach nie zmieścili tylu rozwiązań ze świata motorsportu w jednym seryjnym samochodzie. Układ napędowy transaxle, silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM), kompleksowo zmodyfikowane zawieszenie, nowa aerodynamika i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają

0 komentarzy

Pokaz mocy i prezentacja nowości – rozpoczęcie nowego sezonu AMG Driving Academy

   Mercedes-AMG GT R oraz nowa Klasa E 63 AMG uzupełnią stajnię rozpoczynającej nowy sezon AMG Driving Academy. Jeszcze przed Poznań Motor Show na wielkopolskim torze wyścigowym rusza kolejna seria szkoleń sportowej jazdy samochodami z Affalterbach. Nowa seria szkoleń, a także powstanie pierwszego oficjalnego klubu AMG w Polsce włączają się do obchodów jubileuszu 50-cio lecia

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R – aerodynamika, czyli pokonać opór wiatru

Inżynierowie od aerodynamiki i projektanci pracowali nad rozwojem nowego AMG GT R ramię w ramię, intensywniej niż kiedykolwiek. Idiom projektowania AMG, kryjący się za hasłem „Dynamicznej prezencji”, stwarza podstawy dla ekspresyjnej, wyrazistej stylizacji. Forma podąża tu za funkcją, a funkcja wspiera formę: za wszystkimi elementami stoją korzyści techniczne, a każdy z nich przyczynia się do

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *