Peugeot drugi raz zwycięża w Silk Way Rally

597253daa3ea3

Cyril Despres i David Castera powtórzyli swój ubiegłoroczny sukces! Zwycięzcy Silk Way Rally 2016 od połowy rajdu jechali w roli liderów i po raz kolejny zwyciężyli w klasyfikacji generalnej. Ich Peugeot 3008 DKR z numerem startowym 100 pokonał trasę liczącą 9599 km, w tym 4094 km odcinków specjalnych, osiągając komfortową przewagę 1 godz. i 5 min nad najbliższym rywalem.

Peugeot dominował na trasie Silk Way Rally od startu do mety. W każdym z 13 etapów co najmniej jeden samochód tej marki plasował się w czołówce. Załogi Sébastien Loeb / Daniel Elena (Peugeot 3008 DKR Maxi z numerem startowym 104), Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret (Peugeot 3008 DKR nr 106) i Cyril Despres / David Castera (Peugeot 3008 DKR nr 100) kolejno zmieniały się na prowadzeniu maratonu, prowadzącego z Moskwy do Xian. „Dream team” Peugeot wygrał w sumie 10 na 13 etapów. Aż siedem razy były to podwójne zwycięstwa, a dwa razy potrójne.

 

Stéphane Peterhansel i Jean-Paul Cottret ukończyli rajd na 5. miejscu. Wygrali aż pięć etapów, jednak szanse na zwycięstwo w końcowej klasyfikacji stracili w czwartym dniu rywalizacji, ponosząc duże straty czasowe wskutek wypadnięcia z trasy i rolowania.

 

Wszystkie trzy załogi Team Peugeot Total napotkały na trasie Silk Way Rally różne przeszkody i mniejsze lub większe niepowodzenia, ale samochody przygotowane przez Peugeot pokazały doskonałą konkurencyjność, wytrzymałość i niezawodność.

 

 

RAJDOWE PEUGEOT 3008 DKR POTWIERDZAJĄ SWÓJ POTENCJAŁ W CHINACH
Zadanie wykonane! Po ubiegłorocznej wygranej Cyrila Despres w Silk Way Rally oraz potrójnym triumfie w Dakarze w styczniu tego roku Peugeot po raz kolejny zwycięża w długodystansowym rajdzie terenowym: Cyril Despres zajmuje pierwsze miejsce na mecie Silk Way Rally.

 

REWELACYJNE OSIĄGI PEUGEOT 3008 DKR MAXI W PIERWSZYM STARCIE
Z zewnątrz nowy Peugeot 3008 DKR Maxi wyróżnia się przede wszystkim nadkolami poszerzonymi z obydwu stron o 10 cm względem standardowego Peugeot 3008 DKR. Wprowadzone w tym samochodzie ulepszenia techniczne zostały wypróbowane na trasie Rajdu Jedwabny Szlak w warunkach rzeczywistej rywalizacji – testy te stanowią część przygotowań do przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar. Przez pierwszy tydzień rajdu Sébastien Loeb utrzymywał za kierownicą nowego modelu imponujące tempo, zaliczając cztery zwycięstwa etapowe. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata zgromadził przewagę ponad 1 godz. nad najbliższym z rywali w klasyfikacji generalnej. W pierwszym dniu po krótkiej przerwie w połowie rajdu Loeb miał wypadek. Gdy po opuszczeniu drogi kierowca usiłował uniknąć wjechania w kamieniste koryto wyschniętej rzeki, samochód z dużą prędkością wpadł do rowu odwadniającego. Załodze udało się uwolnić auto, a mechanicy w serwisie Team Peugeot Total potwierdzili, że są w stanie naprawić Peugeot 3008 DKR Maxi, przywracając mu gotowość do startu w kolejnym etapie. Niestety, podczas wypadku Sébastien Loeb skręcił palec lewej ręki i kontuzja ta uniemożliwiła mu skuteczne trzymanie kierownicy na trasie rajdu. W tej sytuacji załoga Loeb / Elena została wycofana z dalszego udziału w Silk Way Rally, wcześniej jednak zdążyła zademonstrować wielkie możliwości nowego samochodu w długodystansowych rajdach terenowych.

 

CYRIL DESPRES – „MONSIEUR SILK WAY RALLY” PO DRUGIEJ WYGRANEJ Z RZĘDU
Po wypadku Sébastiena Loeba prowadzenie w klasyfikacji generalnej rajdu przejął Cyril Despres. Francuski zawodnik od startu do ostatniego etapu nie popełnił ani jednego poważnego błędu. Co więcej, potrafił szybko nadrobić drobne straty czasowe po dwóch pułapkach, których się nie ustrzegł – w pierwszym tygodniu rajdu jego samochód utkwił w potężnej dziurze, a w etapie 12. zawisł na szczycie piaszczystej wydmy. Poza tymi incydentami Despres jechał pewnie i bezpiecznie. Odniesione w Chinach zwycięstwo jest jego drugim dużym sukcesem odniesionym na czterech kołach, po wcześniejszej wspaniałej karierze motocyklisty.

 

STÉPHANE PETERHANSEL – ZESPOŁOWY ANIOŁ STRÓŻ I UOSOBIENIE DUCHA RYWALIZACJI DRUŻYNOWEJ W TEAM PEUGEOT TOTAL
Stéphane Peterhansel, zwycięzca tegorocznego Dakaru i najbardziej utytułowany zawodnik w historii maratonów terenowych, stracił szanse na wygranie Jedwabnego Szlaku w pierwszym tygodniu jazdy. Wypadek Peugeot 3008 DKR z numerem startowym 106 na trasie etapu 4. spowodował dwugodzinną stratę do lidera. Po spadnięciu na 18. miejsce w klasyfikacji Peterhansel pokazał wielką sportową determinację – utrzymując przez kolejne dni bardzo wysokie tempo, konsekwentnie, etap po etapie awansował na coraz wyższe pozycje. W efekcie tego francuski kierowca ma na swoim koncie nie tylko piąte miejsce na mecie rajdu, lecz także największą liczbę wygranych etapów w Silk Way Rally 2017. Co więcej, Peterhansel odgrywał w drugim tygodniu rolę „anioła stróża” wobec lidera rajdu – pomagał Cyrilowi Despres w utrzymywaniu prowadzenia i pilnowaniu wypracowanej przewagi w klasyfikacji generalnej. Dzięki jego pomocy lider rajdu mógł spokojnie zmierzać do mety w Xian. Postawa Stéphane’a Peterhansela stanowi piękny przykład zespołowego ducha w Team Peugeot Total.

 

NASTĘPNE STARTY DREAM TEAM PEUGEOT TOTAL
Rajd Jedwabny Szlak stanowił ważną fazę przygotowań Team Peugeot Total do następnej edycji Rajdu Dakar, która odbędzie się za sześć miesięcy. Przy okazji tego występu zespół testował różne rozwiązania techniczne i logistyczne, zbierając obserwacje, z których teraz wyciągać będzie wnioski na przyszłość.

MOTOMI.PL
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *