NOWY RANGE ROVER: bezszelestny luksus

rr18mysvautobiographydynamic10101701-resize-1024x514

Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, Range Rover stanowi synonim podróży w najbardziej luksusowym wydaniu, czyniąc każdą drogę niezwykle cennym doświadczeniem zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Range Rover, stworzony niemal 50 lat temu z myślą o wszystkich tych, którzy spędzali wolny czas na posiadłościach w Anglii, a w ciągu tygodnia korzystali ze swoich apartamentów w centrach miast, nieustannie ewoluował, aby stać się światowym liderem i pozostać najbardziej wyrafinowanym luksusowym SUV-em.

Dziś dzięki zdobyczom technologii nowy Range Rover robi kolejny duży krok, wprowadzając do oferty hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Zapewnia on zrównoważony luksus na nowym poziomie wydajności i zdolności terenowych, będącym dopełnieniem jego dopracowania i atrakcyjności. Stylistyka nadwozia została delikatnie uatrakcyjniona, a w kabinie zagościły jeszcze większy komfort oraz nowe technologie przyjazne użytkownikowi.

Nowy Range Rover jeszcze bardziej zwiększa poziom wygody kierowcy i pasażerów. Nowe przednie fotele o regulacji w 24 kierunkach zyskały nową konstrukcję oraz szersze i grubsze wypełnienie, nowe są ponadto podgrzewane podłokietniki. Całkowite przekonstruowanie kabiny i układu siedzeń tylnego rzędu pozwoliło stworzyć istną oazę spokoju bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej.

Pasażerowie pracujący podczas jazdy mają dostęp do nawet 17 złączy, w tym do gniazdek o napięciu 220V, USB, HDMI czy gniazdka 12V. Dla podróżujących osób podróżujących biznesowo zaprojektowano punkty dostępowe do Internetu Wi-Fi 4G dla maksymalnie ośmiu urządzeń oraz wygodne schowki. Kabinę przystosowano pod kątem relaksu, montując luksusowe fotele oferujące 25 programów masażu dzięki zastosowanej w oparciach technologii masażu „Hot Stone”.

Szersze i bardziej miękkie siedzenia oferują wspaniały komfort. Odchylane o maks. 40 stopni fotele pozwalają w pełni wykorzystać dodatkowe 186 mm przestrzeni na nogi (teraz łącznie 1206 mm). W celu uzyskania wzorcowego komfortu zastosowano też podgrzewane i wentylowane siedzenia oraz podgrzewane podłokietniki i podnóżki. Wygodę i możliwości personalizacji dodatkowo zwiększa możliwość sterowania wszystkimi funkcjami siedzeń za pomocą aplikacji na smartfona InControl, zarówno z wnętrza samochodu, jak i z zewnątrz.

Wnętrze stało się jeszcze bardziej eleganckie dzięki pełnej integracji najbardziej zaawansowanego systemu multimedialnego opracowanego przez firmę Jaguar Land Rover. System Touch Pro Duo w wersji „Blade” łączy dwa perfekcyjnie współpracujące ze sobą 10-calowe ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości w konsoli centralnej. Informacje można przesuwać z jednego ekranu na drugi, co czyni układ bardzo intuicyjnym oraz zapewnia niezrównaną funkcjonalność.

Po ubiegłotygodniowej prezentacji nowego hybrydowego Range Rovera Sport, firma Jaguar Land Rover robi kolejny krok na drodze od konwencjonalnego silnika spalinowego w kierunku pojazdów autonomicznych, zelektryfikowanych oraz zapewniających łączność dla wszystkich pasażerów.

Nowy model Range Rover P400e zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM* — dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła — zapewnia przyspieszenie 0-100km/h w zaledwie 6,8 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h.

Dzięki imponującemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 640 Nm nowy zespół napędowy łączy dobre osiągi z tradycyjnymi dla Range Rovera zdolnościami terenowymi, komfortem i dopracowaniem.

Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym serii Ingenium. Po raz pierwszy klienci wybierający flagowego SUV-a firmy Land Rover mogą doświadczyć jazdy bez-emisyjnej.

P400e zapewnia niezwykle cichą jazdę przy bezkompromisowych zdolnościach off-roadowych, a także wjechać do obszarów z ograniczeniami wprowadzonych dla samochodów z silnikami spalinowymi.

Kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, który najlepiej odpowiada ich potrzebom:

  1. Tryb Parallel Hybrid (domyślny tryb jazdy) łączący napęd benzynowy i elektryczny. Kierowca może zoptymalizować ładowanie akumulatorów lub zużycie paliwa poprzez wykorzystanie jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem:
    • Funkcja SAVE — zapobiega spadkowi naładowania akumulatora poniżej wstępnie wybranego poziomu.
    • Funkcja PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna) — wprowadzenie do systemu nawigacyjnego miejsca docelowego uruchamia funkcję, która wykorzystuje na potrzeby wybranej trasy dane o wysokości n.p.m. z wbudowanego odbiornika GPS w celu inteligentnego połączenia obu napędów z myślą o redukcji zużycia paliwa.
  2. Tryb EV (Electric Vehicle) — pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze, co jest idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy podróżować cicho i bez-emisyjnie.

Precyzja i kontrola oferowane przez zespół napędowy służą spokojnemu przemieszczaniu się w każdych warunkach i w każdym terenie. Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została skalibrowana w wyjątkowy sposób, aby inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać pomiędzy wszystkimi czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który nie posiada trybu wolnej jazdy i potrafi dostarczyć maksymalny moment obrotowy od zerowych obrotów. Zapewnia to lepszą kontrolę podczas powolnej jazdy w terenie, stanowiąc potwierdzenie znakomitych wrodzonych własności off-roadowych Range Rovera.

Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie litowo-jonowego akumulatora o pojemności 13,1 kWh trwa zaledwie 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.

2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium Range Rovera został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej ładowarki pokładowej. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś pryzmatyczny akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika. P400e jest dostępny w wersjach ze standardowym i wydłużonym rozstawem osi.

Nowy Range Rover został udoskonalony poprzez zastosowanie dodatkowych technologii podnoszących poziom komfortu i wygody:

  • Roleta sterowana gestem: otwierana i zamykana poprzez zaawansowany system sterowania gestem, który wykrywa ruch ręki kierowcy lub pasażera. Aby otworzyć roletę, wystarczy wykonać ruch posuwisty ręką do tyłu przed lusterkiem wstecznym, a w celu jej zamknięcia ruch do przodu
  • System jonizacji powietrza w kabinie: wykorzystuje naładowane nano-cząsteczki wody w celu oczyszczenia powietrza i tym samym poprawy samopoczucia pasażerów
  • Reflektory Pixel-Laser-LED: zaawansowana technologia zapewnia jaśniejsze światło oraz inteligentnie wygasza niektóre diody, aby uniknąć oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka
  • Activity Key: klienci mogą bezpiecznie zamykać i otwierać samochód bez potrzeby noszenia ze sobą konwencjonalnego pilota.

Chcąc doświadczyć spersonalizowanego luksusu Range Rovera oraz osiągów w ich najbardziej dynamicznym wydaniu, dostępna jest wersja SVAutobiography Dynamic — jak dotąd najmocniejszy produkowany Range Rover. Moc doładowanego silnika benzynowego V8 sięga obecnie 565 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Rzucające się w oczy zmiany stylistyczne obejmują ekskluzywną kratkę wlotu powietrza do chłodnicy Graphite Atlas z chromowanymi wstawkami oraz przeprojektowany tylny zderzak ze zintegrowanymi metalowymi końcówkami wydechu.

Nowy Range Rover, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów Land Rover przewidziano na początek roku 2018

*Moc szczytowa silników spalinowego i elektrycznego jest uzyskiwana przy innych prędkościach obrotowych

 

MOTOMI Magazyn

 

0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *