Nowe BMW i3 oraz BMW i3S

P90273580_highRes_the-new-bmw-i3-and-t

BMW i3 to samochód, który toruje drogę do nowej ery mobilności. Jest znany na całym świecie jako symbol radości z jazdy, ekologicznego podejścia oraz inteligentnych funkcji łączności w środowisku miejskim – i z tych powodów został najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w sektorze pojazdów kompaktowych klasy premium. Przepis na sukces modelu BMW i3 został teraz jeszcze udoskonalony – nie tylko poprzez świeże akcenty stylistyczne, zaawansowane wyposażenie czy nowe usługi cyfrowe, ale również poprzez wprowadzenie nowego wariantu modelowego. Równolegle z nową edycją pierwszego w historii samochodu klasy premium zaprojektowanego wyłącznie pod kątem napędu elektrycznego zadebiutuje BMW i3s.

Design: sportowy wygląd.

Zważywszy na standardy kompaktowych aut elektrycznych klasy premium, nowe BMW i3 oraz nowe BMW i3s cechują się dynamicznym charakterem. Ponadto wprowadzono w nich szereg korekt stylistycznych, które jeszcze podkreślają zachwycające wrażenie wizualne. Zapadająca w pamięć, awangardowa stylizacja zewnętrzna zdobyła już złotą nagrodę iF za design produktu oraz tytuł World Car Design of the Year, jak i wiele innych wyróżnień. Teraz dodatkowo wzbogacono ją o szereg przemyślanych elementów, które jasno wzmacniają sportowe, ekscytujące wrażenie z jazdy, jakie oferuje to auto.

Charakterystyczny dla serii BMW i czarny pas biegnący przez maskę i dach samochodu aż na jego tył uzupełniają teraz słupki przednie i kontury dachu wykończone w kolorze czarnym. Wachlarz kolorów pozostałych elementów karoserii został rozszerzony o metalizowany lakier czerwony (Melbourne Red) oraz metalizowany lakier niebieski (Imperial Blue). Oprócz tych dwóch nowych odcieni, klienci mogą wybierać spośród lakierów niemetalizowanych: białego Capparis White i czarnego Fluid Black, jak również metalizowanych niebieskiego Protonic Blue i szarego Mineral Grey.

Korekta pasa przedniego i tylnego szczególnie podkreśla szerokość samochodu, co sygnalizuje, jak sportowo i pewnie prowadzą się obydwa modele. Chromowany pasek biegnący przez tył auta oraz szersze rozmieszczenie oznaczeń modelu i eDrive na krawędziach klapy tylnej jeszcze wzmacniają to wrażenie.

Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s są w standardzie wyposażone w światła wykonane wyłącznie w technologii LED – z zespołami diod LED obsługującymi światła mijania, drogowe oraz do jazdy dziennej. Nowe kierunkowskazy również są wykonane w technologii LED i zostały wbudowane w pas przedni w postaci wąskich elementów poziomych. Oznacza to, że wszystkie światła funkcjonalne na przedzie pojazdu przyjęły obecnie formę lamp LED, tak jak to już wcześniej miało miejsce w przypadku pokrytych szkłem zespołów lamp tylnych.

Nowe BMW i3: nowe akcenty stylistyczne podkreślające sportową elegancję.

Przemyślana ewolucja wyglądu zewnętrznego pozwoliła nie tylko wyeksponować sportowy rodowód nowego BMW i3, ale również podkreśliła jego niebanalną elegancję. Zderzak przedni jest pomalowany w kolorze nadwozia i został wyposażony w czarny element okalający w kształcie litery U, który wzmacnia wrażenie, jakie wywołuje przednia część auta. Mocno zarysowane elementy konturowe, biegnące od przodu ku tyłowi oraz kontrast między czarnymi elementami okalającymi, a wstawką w kolorze nadwozia również składają się na energetyczny, ekspresyjny wygląd.

Akcent w kolorze srebrnym na dachu nowego BMW i3 buduje dodatkowy efekt elegancji i dynamiki. Rozszerza się on ku tyłowi i wraz z wyrazistym konturem bocznych okien podkreśla przepływ strumienia powietrza.

Nowe BMW i3s: w pełni dynamiczny zawodnik.

Nowe BMW i3s zawiera szereg własnych elementów projektowych, które podkreślają jego szczególnie dynamiczny charakter. Zarówno pas przedni, jak i tylny wyróżniają się charakterystycznymi dla tego wariantu mocnymi konturami. Zarówno wstawka zderzaka przedniego jak i jego element okalający w kształcie litery U są wykonane w kolorze czarnym. Boczne części pasa przedniego są na dolnych krawędziach zakończone paskami akcentowymi w kolorze BMW i Blue lub Frozen Grey, co jeszcze bardziej podkreśla szerokość auta. Akcent w zamkniętej atrapie chłodnicy BMW w modelu BMW i3s jest również pomalowany na kolor czarny o wysokim połysku, co optycznie powiększa i wyróżnia całą atrapę. Podobnie tylny pas nowego BMW i3s składa się z indywidualnie poprowadzonych linii konturowych oraz czarnych ramek okalających wyjątkowo szerokie wstawki w kolorze karoserii. W nowym BMW i3s akcent konturowy dachu ma to samo czarne, połyskliwe wykończenie, co słupki przednie.

Nowe BMW i3s jest w standardzie wyposażone w sportowe zawieszenie, obejmujące o 10 milimetrów mniejszy prześwit od podłoża. Dodatkowe 40 milimetrów rozstawu kół w porównaniu do BMW i3 zostało jeszcze podkreślone przez czarne krawędzie nadkoli. Nowe BMW i3s jest dostępne z ekskluzywnymi, 20-calowymi felgami ze stopów lekkich ze wzorem dwuszprychowym, które są o 20 milimetrów szersze niż wersje dostępne poprzednio. Można je zamówić w wariancie dwukolorowym (Bicolour) lub czarnym (Jet Black).

Wnętrze: przestrzenność, ekologiczne materiały.

Podobnie jak projekt nadwozia, stylizacja wnętrza nowego BMW i3 oraz nowego BMW i3s ma swoje korzenie w nowatorskiej architekturze pojazdu LifeDrive. Kabina pasażera wykonana z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP) jest wspaniale przestronna i wyjątkowo jasna. Zasada projektowa, jaką przyjęto w pracy nad tymi dwoma modelami czteromiejscowymi umożliwiła eliminację stałych słupków B i tunelu przekładniowego. Drzwi otwierające się w przeciwne strony dają pasażerom dużą wygodę wsiadania.

Oprócz standardowej wersji Atelier, wnętrza nowego BMW i3 oraz nowego BMW i3s mogą być wykonane w alternatywnych wariantach Loft, Lodge i Suite. Opcja Lodge obejmuje nowe pokrycia siedzeń w kolorze brązowym (Solaric Brown), wykonane z połączenia skóry naturalnej barwionej wyciągiem z liści oliwnych z tkaniną na bazie wełny. Podejście ekologiczne stanowi jedną z najważniejszych cech nowego BMW i3 oraz BMW i3s, co wpływa również na wybór pozostałych materiałów, w tym m.in. tworzyw sztucznych z recyklingu, surowców odnawialnych, włókien naturalnych oraz niewybielanego drewna eukaliptusowego o otwartych porach. Ponad 80% widocznych dla pasażerów powierzchni zostało wykonanych z tworzyw z recyklingu lub surowców odnawialnych. Nowy, niebieski pas bezpieczeństwa stanowi charakterystyczny dla marki, żywy akcent kolorystyczny we wnętrzu. W modelu BMW i3s w standardzie całość uzupełnia specjalne literowe oznaczenie modelu na dywanikach przednich

Bezemisyjna zabawa za kółkiem: doświadczenie bardziej intensywne niż kiedykolwiek przedtem – teraz z dwoma opcjami mocy.

Synchroniczny silnik elektryczny napędzający nowe BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM. Jego szczytowy moment obrotowy wynosi 250 Nm (184 funtów na stopę), które można osiągnąć bezpośrednio po starcie, co jest typowe dla silników elektrycznych. Oznacza to, że nadepnięcie pedału gazu budzi zapierającą dech w piersiach prędkość pojazdu. Silnik płynnie zapewnia osiągi, jakich można się spodziewać od samochodu marki BMW za pośrednictwem bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów o stałym przełożeniu, która w charakterystyczny, dynamiczny sposób buduje tempo auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mil/h) zajmuje nowemu BMW i3 tylko 7,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h (93 mil/h).

Pod podłogą pojazdu znajduje się wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy, gwarantujący zasięg od 290 do 300 kilometrów (180-186 mil)* wg cyklu NEDC, od 235 do 255 kilometrów (146-158 mil)** wg cyklu WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mile)*** w codziennej eksploatacji. Łączne zużycie energii elektrycznej przez nowe BMW i3 w cyklu NEDC waha się między 13,6 a 13,1 kWh na 100 kilometrów*.

Wybitna dynamika jazdy w sektorze aut elektrycznych – natychmiastowy moment obrotowy, doskonała trakcja i precyzyjna kontrola poślizgów.

Elastyczną charakterystykę prowadzenia BMW i3 dodatkowo wzbogaca zoptymalizowany system kontroli stabilności (Dynamic Stability Control, DSC). Kompleksowo przebudowany i szybciej reagujący system kontroli trakcji zapewnia teraz pewne prowadzenie auta we wszystkich warunkach. BMW i3 jest odtąd również wyposażony w wyjątkową formę ograniczania szybkości kół, co zapewnia lepszą stabilność kierunkową, zarówno przy dynamicznym przyspieszaniu, jak i przy hamowaniu silnikiem z intensywnym odzyskiem energii. Trakcja podczas ruszania na śniegu i mokrych nawierzchniach również została znacząco ulepszona. Ponadto tryb DTC (Dynamic Traction Control) zwiększa zwinność pojazdu przy wyższych prędkościach oraz przy sportowym pokonywaniu zakrętów, pozwalając nawet na łagodne, bezpiecznie kontrolowane poślizgi w przypadku obniżonych poziomów przyczepności.

Nowe BMW i3s stanowi jeszcze bardziej sportową interpretację bezgłośnego samochodu o zerowych emisjach – bazując na wysoko wydajnym silniku elektrycznym o mocy 135 kW/184 KM, który generuje szczytowy moment obrotowy 270 Nm (199 funtów na stopę). Zmodernizowany układ napędowy obejmuje zmodyfikowane funkcje sterowania silnikiem oraz specjalne łożyska stożkowe, które lepiej przenoszą moc i poprawiają krzywą osiągów przy wyższych obrotach. Moc i moment obrotowy generowane przez ulepszony układ napędowy, osiągane przy szczytowych poziomach szybkości silnika są w BMW i3 o 40% wyższe.

Co więcej, nowe BMW i3s może pochwalić się sportowym zawieszeniem ze specjalnie zaprojektowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Kierowcy mogą również sięgnąć do przełącznika Driving Experience Control i wybrać tryb SPORT. Oferuje on bardziej bezpośrednią reakcję pedału gazu oraz ograniczenie ruchomości układu kierowniczego, co jeszcze podkreśla sportowe oblicze pojazdu.

Wystarczy zaledwie 6,9 sekundy, aby nowy BMW i3s przekroczył granicę 100 km/h (62 mil/h), rozpędzając się dalej aż do prędkości maksymalnej 160 km/h (99 mil/h). Samochód wykazuje łączne zużycie energii elektrycznej na poziomie 14,3 kWh na 100 kilometrów* w cyklu NEDC. Jego zasięg w jeździe na silniku elektrycznym wynosi do 280 kilometrów (174 mile)* według cyklu NEDC, 235 do 245 kilometrów (146 do 152 mil)** według WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mile)*** w codziennej eksploatacji.

Zarówno do nowego modelu BMW i3, jak i nowego BMW i3s, opcjonalnie dostępny jest dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 28 kW/38 KM, zwiększający zasięg samochodu. Silnik napędza generator, który wytwarza prąd niezbędny, aby utrzymać stały poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Pozwala to wydłużyć łączny zasięg samochodu w codziennej eksploatacji o 150 kilometrów (93 mile) – z około 180 kilometrów (112 mil) do maksymalnie 330 kilometrów (205 mil)***. Zasięg nowego BMW i3 ze zwiększonym zasięgiem w jeździe na silniku elektrycznym wynosi 225 do 235 kilometrów (140– 146 mil)* wg NEDC oraz 190 do 200 kilometrów (118–124 mil)** wg WLTP. Te same wskaźniki dla nowego BMW i3s ze zwiększonym zasięgiem wynoszą 220 kilometrów (137 mil)* wg NEDC i 185 do 195 kilometrów (115 do 121 mil)** w cyklu WLTP.

W cyklu NEDC nowe BMW i3 ze zwiększonym zasięgiem zużywa na każde 100 kilometrów 11,9 do 11,5 kWh elektryczności oraz 0,6 litra paliwa (zużycie paliwa 470,8 mil na galon; emisje CO2: 14–13 g/km) *. W tym samym cyklu mieszanym NEDC nowy BMW i3s ze zwiększonym zasięgiem zużywa 12,5 kWh elektryczności na 100 kilometrów oraz 0,7 litra paliwa (zużycie paliwa 403,5 mil na galon; emisje CO2: 14 g/km)*.

MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *