Modułowy system Infotainment (MIB)

Der neue Volkswagen Passat und Passat Variant

Passat obecnej, ósmej, generacji jest oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz ulepszona komunikacja głosowa) i nowe wyświetlacze o wyższej rozdzielczości (w przypadku systemów 6,5-calowych)

Fakty dotyczące drugiej generacji MIB Infotainment:

1. Pięć systemów. Passat debiutuje z 5-calowymi systemami Composition Touch i Composition Colour, 6,5-calowymi Composition Media i Discover Media (plus nawigacja) z czterokrotnie lepszą rozdzielczością (6,5 cali w porównaniu z 5,8 cali pierwszej generacji) i najnowszą wersją 8,0-calowego systemu radiowo-nawigacyjnego Discover Pro.
2. Szybsze procesory. Najnowszą generację charakteryzuje lepsza wydajność systemu. Na przykład system radiowo-nawigacyjny Discover Pro z 6,5-calowym ekranem: procesor główny (CPU) z prędkością 2.500 MIPS (million instructions per second) jest teraz ponad dwukrotnie szybszy, niż procesor pierwszej generacji (950 MIPS).
3. Możliwość połączeń. Już przy Composition Touch (urządzenie podstawowe) muzyka może być odsłuchiwana przy użyciu złącza AUX-IN, z karty SD lub opcjonalnie z nośnika pamięci USB i Bluetooth. Dostępny jest także interface do iPoda/iPhone. W wersjach Composition Colour i wyższych wbudowany jest napęd CD, w Composition Media i kolejnych wariantach do wyposażenia seryjnego należy złącze Bluetooth i USB. Discover Media (podstawowy system nawigacji) jest wyposażony opcjonalnie w WLAN. Najbardziej zaawansowana wersja systemu nawigacji Discover Pro posiada także złącze do telefonu komórkowego Premium (profil rSAP), napęd DVD oraz opcjonalnie tuner TV.
4. MirrorLink™. Po raz pierwszy w Passacie dostępny będzie MirrorLink™ – od wersji Composition Media jako opcja, w Discover Pro – seryjnie. MirrorLinkŸ umożliwia włączenie licznych aplikacji lub funkcji smartfona z systemem Android do systemu Infotainment. Odpowiednie aplikacje będą oferowane bezpośrednio przez Volkswagena lub przez innych oferentów (Third Party). Aplikacje Volkswagena to: Mobile Office, audioMOTION, ThinkBlue. Trainer, Shared Audio, Drive&Track, MyGuide. Third Party Apps to między innymi Audioteka (audiobooki), Glympse (media społecznościowe), Aupeo! (radio internetowe), Life360 (Family Locator) i Kaliki (wiadomości).
5. Telefon. Od wersji Composition Media będzie można podłączyć jednocześnie dwa telefony, na przykład prywatny i służbowy. Jakość odtwarzania mowy została ulepszona (Wide Band Speech HFP 1.6). Nowością jest także funkcja SMSów. TTS (Text-to-Speech) umożliwia odczytywanie wiadomości przychodzących, a wbudowane szablony, na przykład „Oddzwonię” ułatwiają odpowiedzi podczas jazdy. Od wersji Composition Colour z przygotowaniem do montażu telefonu komórkowego dostępna jest jako opcja możliwość indukcyjnego połączenia smartfonu z zewnętrzną anteną samochodową.
6. Nawigacja. Po raz pierwszy w Passacie z nowym systemem Discover Pro wprowadzona została funkcja przesuwania obrazu jak w tablecie, na przykład podczas nawigacji, poprzez dotknięcie punktu na trasie i przesunięcie go. Jednocześnie w Discover Media i Discover Pro dostępna jest funkcja głosowego wprowadzania celu nawigacji (One-Shot-Destination-Entry).
7. Car-Net / funkcje podstawowe. W połączeniu z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Media i Discover Pro, w Passacie oferowane będą usługi mobilne online Car-Net. Pozwalają one między innymi na włączenie informacji drogowych online do dynamicznego wyznaczania trasy oraz wprowadzenie do nawigacji osobistych i udostępnianych publicznie Points of Interest (POI). Możliwe będzie także prezentowanie na ekranie obrazów panoramicznych 360o z Google Street View i map ze zdjęciami satelitarnymi z Google Earth™ (Google Maps).
8. Car-Net / funkcje dodatkowe. Dodatkowo, jako nowość dla Discover Media i Discover Pro, dostępne będą funkcje Informacji o miejscach parkingowych (liczba wolnych miejsc na parkingach wraz z lokalizacją), Pogoda, Wiadomości i Raport o stanie pojazdu (np. informacje o przeglądach); od Discover Media możliwe będzie także wybieranie celów podróży i POI przy użyciu komputera domowego, tabletu lub smartfonu i przeniesienie ich do systemu nawigacji.

MOTOMI Magazyn

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym punkie

Mercedes stworzył animację przybliżającą zasadę działania ostrzegania o pojazdach, będących w martwym punkcie. Asystent martwego pola Active Blind Spot Assist może teraz ostrzegać o ryzyku zderzenia bocznego przy niewielkich prędkościach, w typowych warunkach ruchu miejskiego. Tak jak dotychczas, w ostatniej chwili inicjuje też działanie korygujące, by zapobiegać kolizjom przy prędkościach przekraczających 30 km/h. MOTOMI Magazyn

0 komentarzy

DCC (Dynamic Chassis Control)

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu

0 komentarzy

Modułowy system Infotainment (MIB)

Passat obecnej, ósmej, generacji jest oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz

0 komentarzy

Lane Assist.

Współpracujący z kamerą system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu poprzez odpowiednie ingerencje w układ kierowniczy, został w Golfie VII rozszerzony o nową funkcję: prowadzenie środkiem pasa ruchu. Na życzenie system realizuje – po raz pierwszy w Golfie – stałe wspieranie utrzymywania toru jazdy, a tym samym poprawia komfort. W sytuacji, gdy system zarejestruje zbliżanie się do

0 komentarzy

Hamulec Multikolizyjny

Nowością, która zadebiutowała w Golfie VII, jest hamulec multikolizyjny wyróżniony już przez największy niemiecki automobilklub (ADAC) jako innowacja poprawiająca bezpieczeństwo. Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd,

0 komentarzy

Trailer Assist – Automatyczne parkowanie z przyczepą

Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Fakty dotyczące nowego Trailer Assist: 1. Światowa premiera. Trailer Assist przejmuje na siebie automatyczne kierowanie poprzeczne zestawem samochód+przyczepa. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów oferującym ten innowacyjny system. 2.

0 komentarzy

Active Info Display – warto zakupić…

Po raz pierwszy Volkswagen wprowadził  na rynek wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display,w nowym Passacie obecnej generacji (jesień 2014) .  Ponieważ samochody te coraz częściej pojawiają się także na rynku wtórnym warto zwrócić uwagę na to rozwiązane. Wszystkie wskaźniki są wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza

0 komentarzy

Proaktywna ochrona pasażerów PreCrash.

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy samochodów do samochodów kompaktowych. Volkswagen po raz pierwszy zastosował proaktywną ochronę pasażerów w Touaregu. Teraz system debiutuje w Golfie, który jest jednym z niewielu samochodów w swojej klasie na świecie, wyposażonych w tego rodzaju system. Jeżeli system proaktywnej ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem,

0 komentarzy

Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego

Volkswagen rozszerzył zakres funkcji systemu wspomagającego Side Assist o nowego asystenta ułatwiającego wyjechanie z miejsca parkingowego. Następnie system ten adoptowano w w wielu koncernach (film VOLVO) System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, znajdujące się w martwym polu widzenia. Po

0 komentarzy

System rozpoznawania znaków drogowych.

System ten zadebiutował w samochodach klas premium. Obecnie jednak nawet w popularnych modelach kompaktowych (jak Golf czy Astra) jest dostępny od kilku lat. Oto film VOLVO Współpracuje on w połączeniu z systemem nawigacji, ponieważ znaki drogowe będą wyświetlane dodatkowo na wyświetlaczu aktywnej nawigacji (z mapą i piktogramami). System przy użyciu kamery (wbudowanej w stopkę wewnętrznego lusterka

0 komentarzy

Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się

0 komentarzy

Elektryczny hamulec postojowy.

Dla kierowców większych pojazdów, takich jak Passat czy Tiguan, elektryczny hamulec postojowy nie jest niczym nowym. Teraz ten hamulec został wprowadzony także do Golfa VII generacji. Kupując używany model warto zainteresować się tym urządzeniem. Zamiast dźwigni hamulca ręcznego Golf posiada przycisk obsługowy oraz przycisk Auto Hold na konsoli środkowej. Elektryczny hamulec postojowy ma wiele zalet:

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *