Mercedes klasy S- Co sprawia, że samochód staje się motoryzacyjnym wzorcem?

Mercedes-Benz 320 (W 142) Stromlinien-Limousine, 1938. Mercedes-Benz 320 (W 142) Streamline saloon, 1938.

Mercedes-Benz 290 (W 18).

Mercedes-Benz Klasy S i jego poprzednicy odpowiedzi na to pytanie udzielają od wielu dziesięcioleci. Luksus, komfort i bezpieczeństwo: na długo przed oficjalnym wprowadzeniem oznaczenia „Klasa S” w 1972 roku topowe modele z gwiazdą stanowiły główną oś portfolio producenta ze Stuttgartu. Z każdą generacją swoich flagowych modeli Mercedes-Benz udzielał przekonujących odpowiedzi na ówczesne życzenia i wymagania.

Korzenie Klasy S

Mercedes-Simplex 28/32 PS von 1904

Unikalna tradycja Mercedesa Klasy S nie rozpoczęła się w 1951 roku, od modelu 220 (W 187), ale sięga znacznie wcześniej – do samych początków marki Mercedes u progu poprzedniego stulecia. Jednym z wczesnych, a zarazem znakomitych przykładów jest Mercedes-Simplex 60 HP zaprezentowany w roku 1903. Topowy wówczas model stanowi wyjątkowo cenny okaz kolekcji Mercedes-Benz Classic: to elegancki i luksusowy pojazd turystyczny, będący niegdyś w posiadaniu Emila Jelinka. Postać ta zdecydowanie wpłynęła na wczesne losy Mercedesa.

Mercedes-Benz Typ 500 N (Nürburg)

W kolejnych latach gamy produktowe marek Mercedes i Benz zawsze obejmowały kilka modeli klasy wyższej oraz luksusowej. I chociaż najpopularniejsze były wówczas turystyczne automobile z otwartymi nadwoziami, w szczególności mocniejsze modele oferowano także jako luksusowe limuzyny, zapewniające najwyższy komfort podróży. Zmiany w krajobrazie nastąpiły w połowie lat 20. Przepustowość połączeń drogowych nie nadążała za postępującą mechanizacją i coraz większym ruchem, dlatego coraz ważniejsze stawały się bezpieczne prowadzenie, wygodne wnętrze oraz najlepsza możliwa ochrona przed wiatrem, deszczem i kurzem.

Mercedes-Benz Typ 320 N (W 142)

Salonki i wersje Pullman stopniowo zastępowały pojazdy otwarte. Do grona istotnych modeli oferowanych w klasie wyższej i luksusowej zaliczały się wyposażone w doładowane, 6-cylindrowe silniki Mercedesy 15/17/100 HP oraz 24/100/140 HP, zaprezentowane pod koniec 1924 roku.

Mercedes-Benz Typ 320 (W 142, 1937 bis 1942).

Dwa lata później powołano do życia koncern Daimler-Benz AG, powstały z połączenia firm założonych przez Carla Benza i Gottlieba Daimlera, a w 1928 roku pojawił się Nürburg 460 (W 08) – pierwszy Mercedes-Benz z jednostką 8-cylindrową. Dzięki systematycznym modyfikacjom utrzymywał się w ofercie do 1939 roku, pod koniec oferowany jako model 500. W 1926 roku wprowadzono bazowego Mercedesa klasy wyższej – 6-cylindrowy model 12/55 HP, pięć lat później zastąpiony modelem Mannheim 370 (W 10). Rok 1933 przyniósł debiut Mercedesa 290 (W 18), wyróżniającego się zupełnie nową konstrukcją. Tę linię modelową od 1937 roku kontynuował model 320 (W 142).

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Mercedes klasy S- Co sprawia, że samochód staje się motoryzacyjnym wzorcem?

Mercedes-Benz Klasy S i jego poprzednicy odpowiedzi na to pytanie udzielają od wielu dziesięcioleci. Luksus, komfort i bezpieczeństwo: na długo przed oficjalnym wprowadzeniem oznaczenia „Klasa S” w 1972 roku topowe modele z gwiazdą stanowiły główną oś portfolio producenta ze Stuttgartu. Z każdą generacją swoich flagowych modeli Mercedes-Benz udzielał przekonujących odpowiedzi na ówczesne życzenia i wymagania.

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Luksus w najlepszej formie: serie modelowe 140 oraz 220 (1991-2005)

Rola lidera jest wspólnym mianownikiem wszystkich generacji „eski” – najpewniej żaden inny model nie jest tak silnie kojarzony z producentem ze Stuttgartu. W sumie swoich atrybutów to gwiazda przewodnia, zarówno marki Mercedes-Benz, jak i całego motoryzacyjnego świata. W 1991 roku na rynek trafiła Klasa S serii 140. Jej projektanci skoncentrowali się na uzyskaniu maksymalnego komfortu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: od W 187 do „Pontona” (1951-1959)

Każda generacja Klasy S pozostawiła swój ślad w historii rozwoju motoryzacji – i stanowiła odzwierciedlenie swoich czasów. Znaczenie tej roli można wyrazić jednym zdaniem: wszystkie serie Klasy S oraz ich poprzednicy były po prostu wzorem samochodu. W prostej linii historia Klasy S rozpoczęła się po wojnie, od modelu 220 (W 187), z którym Mercedes-Benz powrócił

0 komentarzy

Specjalność Mercedesa – Flagowe limuzyny

Obok samochodów klasy wyższej i luksusowej Mercedes-Benz niemal od zawsze oferował automobile, które idą o krok dalej. Takie, które nie tylko spełniają najwyższe wymogi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i stylu, ale – zgodnie ze swoim statusem modelu absolutnie topowego – zapewniają wysmakowaną atmosferę na pokładzie, oferują wyjątkowo przestronną kabinę, a przede wszystkim odpowiadają na potrzeby

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Ciągłość innowacji: seria modelowa 221 (2005-2013)

Klasa S ucieleśnia luksus podróży Mercedesem: to motoryzacyjna esencja stylu życia, spełniająca najwyższe oczekiwania w zakresie mobilności i indywidualności, symbol osiągnięć i dobrego smaku. Nie bez powodu wszystkie wcielenia Klasy S, czy to limuzyna, czy Mercedesy-AMG, Coupé czy Cabriolety, są raz po raz uznawane za najlepsze samochody świata. Zaprezentowana w 2005 roku generacja 221 łączyła

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Spojrzenie w przyszłość: seria modelowa 222 (od 2013 roku)

Za Klasą S stoi niedościgniona tradycja – luksusowe modele stanowią trzon oferty Mercedesa od samych początków marki u progu XX stulecia. MercedesBenz już na samym początku zdominował klasę luksusowych automobili i jak żaden inny producent zapisał się w historii każdej epoki rozwoju motoryzacji. W 2013 roku Mercedes-Benz zapoczątkował kolejny rozdział ewolucyjnej ciągłości w klasie luksusowych

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Motoryzacyjni trendsetterzy: serie 116 oraz 126 (1972-1991)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: od „Skrzydlaka” do limuzyny o wysokich osiągach (1959-1972)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *