Mercedes Klasa S: Luksus w najlepszej formie: serie modelowe 140 oraz 220 (1991-2005)

1998 tritt die S-Klasse der Baureihe W 220 auf den Plan. Sie bietet anstelle des klassischen Federungs- und Dämpfungssystems mit Schraubenfedern und Gasdruck-Dämpfern das neu entwickelte, elektronisch geregelte Dämpfungs-System AIRMATIC. The W 220 model series S-Class joined the Mercedes-Benz range in 1998. Instead of a classic springing and damping system using coil springs and gas-pressure shock absorbers, this featured the newly developed, electronically controlled AIRMATIC system.

Rola lidera jest wspólnym mianownikiem wszystkich generacji „eski” – najpewniej żaden inny model nie jest tak silnie kojarzony z producentem ze Stuttgartu. W sumie swoich atrybutów to gwiazda przewodnia, zarówno marki Mercedes-Benz, jak i całego motoryzacyjnego świata.

Mercedes-Benz 300 SE  Baureihe 140 

W 1991 roku na rynek trafiła Klasa S serii 140. Jej projektanci skoncentrowali się na uzyskaniu maksymalnego komfortu – po części to zasługa hojnych wymiarów i podwójnych szyb, zapewniających optymalną izolację akustyczną. To pierwszy seryjny Mercedes z jednostką V12, montowaną we flagowych odmianach 600 SE oraz 600 SEL. Gamę silnikową otwierał wysokoprężny wariant 300 SD Turbodiesel, dostępny także na rynkach poza Ameryką Północną.

Mercedes-Benz 600 SEL.der Baureihe 140

W typoszeregu 140 wprowadzono też przełomowe rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa: elektroniczną kontrolę stabilności (ESP®), która w 1995 roku trafia do seryjnego wyposażenia wersji V12 i na listę opcji odmian V8. Rok później specyfikację modelu wzbogacono o układ wspomagania hamowania Brake Assist (BAS).

1998 tritt die S-Klasse der Baureihe W 220

Rok 1998 przyniósł kolejną zmianę generacji. Nowa Klasa S, typoszereg 220, otrzymała subtelnie stylizowane nadwozie i w dalszym stopniu koncentrowała się na zwiększeniu poziom komfortu i bezpieczeństwa. Mimo rezygnacji z podwójnych szyb model oferował jeszcze większą wygodę, m.in. za sprawą nowego, elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC, systemu informacyjno-rozrywkowego COMAND oraz innowacyjnego tempomatu z kontrolą odległości DISTRONIC. Rok po debiucie na liście wyposażenia pojawiło się zawieszenie Active Body Control (ABC), ograniczające tendencje do przechyłów i zapewniające tym samym bezprecedensowe połączenie komfortu ze stabilnością prowadzenia.

Mercedes-Benz S 400 CDI (Baureihe 220)

Design szlachetnie wykończonego kokpitu po raz pierwszy ściśle dopasowano do wyglądu zewnętrznego. Kolejną nowością była adresowana do nabywców o sportowych ambicjach Klasa S sygnowana przez AMG – model S 55 AMG. Jesienią 2002 roku topowa „cywilna” odmiana S 600 została wzmocniona i jako pierwsza przekroczyła magiczną barierę 368 kW (500 KM). Równocześnie w serii 220 wprowadzono następną innowację – prewencyjny system ochrony podróżujących PRE-SAFE®, który autonomicznie inicjuje środki chroniące pasażerów w obliczu zagrożenia zderzeniem. W ramach modernizacji Mercedes-Benz zaoferował też pierwszą Klasę S z inteligentnym napędem na obie osie 4MATIC

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Mercedes Klasa S: od W 187 do „Pontona” (1951-1959)

Każda generacja Klasy S pozostawiła swój ślad w historii rozwoju motoryzacji – i stanowiła odzwierciedlenie swoich czasów. Znaczenie tej roli można wyrazić jednym zdaniem: wszystkie serie Klasy S oraz ich poprzednicy były po prostu wzorem samochodu. W prostej linii historia Klasy S rozpoczęła się po wojnie, od modelu 220 (W 187), z którym Mercedes-Benz powrócił

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Luksus w najlepszej formie: serie modelowe 140 oraz 220 (1991-2005)

Rola lidera jest wspólnym mianownikiem wszystkich generacji „eski” – najpewniej żaden inny model nie jest tak silnie kojarzony z producentem ze Stuttgartu. W sumie swoich atrybutów to gwiazda przewodnia, zarówno marki Mercedes-Benz, jak i całego motoryzacyjnego świata. W 1991 roku na rynek trafiła Klasa S serii 140. Jej projektanci skoncentrowali się na uzyskaniu maksymalnego komfortu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: od „Skrzydlaka” do limuzyny o wysokich osiągach (1959-1972)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Motoryzacyjni trendsetterzy: serie 116 oraz 126 (1972-1991)

Innowacyjne rozwiązania, wyśmienity komfort i przełomowe systemy bezpieczeństwa sprawiały – i wciąż sprawiają – że każda generacja flagowego Mercedesa ustanawia wzorce w rozwoju samochodów dla całej branży motoryzacyjnej. Liczne elementy, które znalazły seryjne zastosowanie po raz pierwszy właśnie w Klasie S, dziś są stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedes-Benz, ale również w autach wielu

0 komentarzy

Specjalność Mercedesa – Flagowe limuzyny

Obok samochodów klasy wyższej i luksusowej Mercedes-Benz niemal od zawsze oferował automobile, które idą o krok dalej. Takie, które nie tylko spełniają najwyższe wymogi w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i stylu, ale – zgodnie ze swoim statusem modelu absolutnie topowego – zapewniają wysmakowaną atmosferę na pokładzie, oferują wyjątkowo przestronną kabinę, a przede wszystkim odpowiadają na potrzeby

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Spojrzenie w przyszłość: seria modelowa 222 (od 2013 roku)

Za Klasą S stoi niedościgniona tradycja – luksusowe modele stanowią trzon oferty Mercedesa od samych początków marki u progu XX stulecia. MercedesBenz już na samym początku zdominował klasę luksusowych automobili i jak żaden inny producent zapisał się w historii każdej epoki rozwoju motoryzacji. W 2013 roku Mercedes-Benz zapoczątkował kolejny rozdział ewolucyjnej ciągłości w klasie luksusowych

0 komentarzy

Mercedes Klasa S: Ciągłość innowacji: seria modelowa 221 (2005-2013)

Klasa S ucieleśnia luksus podróży Mercedesem: to motoryzacyjna esencja stylu życia, spełniająca najwyższe oczekiwania w zakresie mobilności i indywidualności, symbol osiągnięć i dobrego smaku. Nie bez powodu wszystkie wcielenia Klasy S, czy to limuzyna, czy Mercedesy-AMG, Coupé czy Cabriolety, są raz po raz uznawane za najlepsze samochody świata. Zaprezentowana w 2005 roku generacja 221 łączyła

0 komentarzy

Mercedes klasy S- Co sprawia, że samochód staje się motoryzacyjnym wzorcem?

Mercedes-Benz Klasy S i jego poprzednicy odpowiedzi na to pytanie udzielają od wielu dziesięcioleci. Luksus, komfort i bezpieczeństwo: na długo przed oficjalnym wprowadzeniem oznaczenia „Klasa S” w 1972 roku topowe modele z gwiazdą stanowiły główną oś portfolio producenta ze Stuttgartu. Z każdą generacją swoich flagowych modeli Mercedes-Benz udzielał przekonujących odpowiedzi na ówczesne życzenia i wymagania.

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *