Mercedes-Benz R 107 trzecia generacja typoszeregu SL

mercedes_SL_4

 

Mercedes-Benz Typ 450 SL (R 107, 1971 bis 1989),

Mercedes-Benz SL (R107) − trzecia generacja prestiżowej roadsterów Mercedes SL, została zaprezentowana w roku 1971. Był to prawdziwy przełom w typoszeregu, gdyż komfortem i wyposażeniem zbliżył się on do modeli klasy S (wiele rozwiązań konstrukcyjnych pochodzi od modelu klasy S W 116).

Nowy samochód był też większy, bardziej komfortowy, bezpieczniejszy oraz, co najważniejsze, bardziej dynamiczny od poprzednika. Miał on być kompromisem między dużymi kabrioletami Mercedesa (wraz z produkcją R107 wygaszano produkcję Kabrio w rodzinie Mercedesa), a małym roadsterem jakim była oferowana wcześniej Pagoda.

„Stosiódemka” urosła względem poprzednika – była o 10 cm dłuższa i o 3 cm szersza. Poskutkowało to większą ilością miejsca w kabinie, do wykończenia której użyto miękkich, bezpiecznych materiałów. Ze względu na bezpieczeństwo w razie dachowania, wzmocniono konstrukcję przednich słupków. Wyniki testów zderzeniowych jakim poddano model wykazały, że te poprawki dały o 50% większą sztywność w stosunku do poprzednika (Pagoda). Niestety model z wszystkimi wzmocnieniami ważył sporo więcej od poprzednika (przeszło 200kg), co z kolei wymusiło zastosowanie mocniejszych jednostek napędowych.

Mercedes-Benz Typ 450 SL (R 107, 1971 bis 1989),

Przez cały okres produkcji (a było to 18 lat) model R107 wyposażany był w układy napędowe identyczne jak w samochodach klasy S. Mieliśmy wiec silniki o pojemnościach od 2,8 do 5,0 litra i mocach od 185 KM do 240 KM.

W trakcie produkcji SL (R107) przeszedł wiele zmian kosmetycznych oraz mechanicznych. Pierwszą było zastosowanie katalizatora spalin do wszystkich silników w 1975, co poskutkowało nieznacznym pogorszeniem osiągów (mniejsza moc).

Nowością na rynkach w USA I Japonii  był też silnik z wersji SL450 (pomność 4510 ccm) rozwiercony aż do 5547 ccm. Mimo zwiększonej pojemności, nie był on jednak najmocniejszą jednostką montowaną w R107, bowiem jego potencjał ograniczały restrykcyjne normy emisji spalin.

Mercedes-Benz 500 SL Rallye (R 107)

W roku 1985, wraz z odświeżeniem palety silników towarzyszyło odświeżenie nadwozia. Zmienione zostały m.in. przedni zderzak, progi, wzory felg aluminiowych. W takiej formie R107 produkowany był do 1989.

Żywot R107 trwał aż 18 lat, jest to więc najdłużej, po klasie G, produkowany Mercedes w historii firmy

 

MOTOMI.PL

Mercedes-Benz W113 – PAGODA druga generacja prestiżowej serii roadsterów SL.

  Model został zaprezentowany w marcu 1963, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Po premierze, pojazd szybko uzyskał przydomek „Pagoda”, co wynikało z wklęsłego kształtu dachu w wersji hardtop, który przypominał zadaszenia na chińskich świątyniach. Projektantem Pagody, podobnie jak wielu ówczesnych Mercedesów klasy wyższej, był Francuz Paul Bracq, a nadwozie uchodziło wówczas (a i dzisiaj przez wielu jest

0 komentarzy

Mercedes-Benz 190 SL (W 121) – pierwsza generacja SL

  Stylizacja 190 SL nawiązywała do 300 SL. O ile jednak Gullwing bazował na skomplikowanej ramie przestrzennej, o tyle jego mniejszy brat korzystał ze skróconej płyty podłogowej limuzyny 180 (W 120) z samonośnym nadwoziem. Produkcja dwuosobowego roadstera ruszyła w maju 1955 roku. Do napędu auta posłużył nowo opracowany silnik z wałkiem rozrządu w głowicy., który

0 komentarzy

Mercedes-Benz R230 – piąta generacja SL, czyli era okularnika

Piąta generacja prestiżowej serii roadsterów SL została wdrożona do produkcji w roku 2001. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z Mercedesem klasy S (W220) i coupe klasy CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano tę samą płytę podłogową z możliwością wyposażenia w zawieszenie hydrauliczne Activ Body Control. W modelach stosowane są także te same

0 komentarzy

Mercedes SL – obiekt westchnień i pożądania

  Na świecie jest około 900 milionów aut, setki marek, tysiące modeli. Ale niewiele z nich urosło do rangi motoryzacyjnych ikon, takich jak SL. Stylowy, luksusowy, pełen charyzmy i naładowany dynamiką – trudno znaleźć auto, której lepiej niż SL uosabia perfekcjonizm Gottlieba Daimlera.. Warto zatem prześledzić motoryzacyjny życiorys modelu.   Historia typoszeregu Mercedesa SL zaczęła

0 komentarzy

Mercedes R 231 – aktualny SL, czyli powrót do koncepcji Sport Leicht

Nowa odsłona legendarnego roadstera w roku 2011 wyjątkowo poważnie traktuje hasło „sportowy i lekki”, ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A – wysokowytrzymałe profile stalowe.

0 komentarzy

Mercedes-Benz R 107 trzecia generacja typoszeregu SL

  Mercedes-Benz SL (R107) − trzecia generacja prestiżowej roadsterów Mercedes SL, została zaprezentowana w roku 1971. Był to prawdziwy przełom w typoszeregu, gdyż komfortem i wyposażeniem zbliżył się on do modeli klasy S (wiele rozwiązań konstrukcyjnych pochodzi od modelu klasy S W 116). Nowy samochód był też większy, bardziej komfortowy, bezpieczniejszy oraz, co najważniejsze, bardziej dynamiczny od

0 komentarzy

Mercedes-Benz R129 – czwarta generacja SL, czyli ostatni model prostych linii karoserii

Czwarta generacja popularnej serii luksusowych roadsterów SL została zaprezentowana w marcu 1989 podczas salonu samochodowego w Genewie. Technicznie R129 nie był konstrukcją całkiem nową, przejął bowiem część rozwiązań w podwoziu od modelu W 201 (Mercedes 190) oraz niektóre silniki od W124 (popularny wśród taksówkarzy następca „beczki” W123). W czasie swojej premiery auto uchodził jednak za innowacyjne, gdyż zastosowano w

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *