Mercedes AMG - historia i powody sukcesu - FILM

MERCEDES_AMG_2

AMG – te trzy litery na całym świecie symbolizują najwyższe samochodowe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z bardzo dynamicznej jazdy. W 2017 roku założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera firma obchodzi swoje 50. urodziny. W ciągu minionego półwiecza odnotowała liczne sukcesy w sporcie motorowym, a dzięki projektowaniu unikalnych aut seryjnych systematycznie pieczętuje swoją pozycję uznanej marki samochodów o wysokich osiągach. Dzisiaj, jako spółka należąca w całości do Daimler AG, Mercedes-AMG reprezentuje sportowe ramię koncernu. W jubileuszowym roku, z myślą o przyszłości, będzie kontynuować historię sukcesu, który swój początek miał w dwuosobowym warsztacie. Każdy z około 1500 zatrudnionych obecnie pracowników skoncentruje się na wypełnieniu obietnicy, jaką składa marka AMG – „Driving Performance”. To hasło łączące jej najmocniejsze strony: najnowocześniejszą technologię i pasję do dynamicznych, emocjonujących produktów. Na całym świecie inżynierowie z Affalterbach uchodzą za wybitnych ekspertów od silników – słyną nie tylko z ich projektowania, ale i z filozofii „jeden człowiek, jeden silnik”, która oznacza, że każda jednostka jest, niejako, ręcznie montowana przez jednego technika. AMG rozpoczyna ten jubileuszowy rok z kolejnym rekordem sprzedaży – w 2016 r. firma dostarczyła blisko 100 000 samochodów, co oznacza ponad 40-proc. wzrost sprzedaży. Ponad 1 100 egzemplarzy trafiło do Polski.

„Dzięki strategicznej ekspansji naszego portfolio jesteśmy na drodze do światowego sukcesu, a za sobą mamy sensacyjny rok. Modele serii 63 wciąż stanowią trzon naszej oferty i niezmiennie zachwycają entuzjastów motoryzacji z całego świata. Ponadto poszerzyliśmy niedawno ofertę opracowanej w całości samodzielnie serii AMG GT. W imponującym stylu demonstruje ona nasze doświadczenie w zakresie budowy sportowych aut. Jednocześnie rozbudowane portfolio stawia nas w dogodnym miejscu pod kątem dalszego zrównoważonego rozwoju. Teraz naszym zdaniem jest nie tylko świętowanie sukcesu AMG, ale też – biorąc pod uwagę, że jesteśmy w jednym z najbardziej emocjonujących okresów w historii motoryzacji – dalsze kształtowanie przyszłości osiągów” – mówi Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Pozyskiwanie nowych grup klientów dzięki poszerzeniu portfolio

Rok 2016 przyniósł największą strategiczną inicjatywę modelową w historii Mercedes-AMG: po premierze ponad 10 nowości klienci mają teraz do wyboru ponad 50 modeli samochodów o wysokich osiągach. W każdym segmencie Mercedes-AMG ma kompleksową, a zarazem i imponującą ofertę: od najmocniejszego produkowanego seryjnie 4-cylindrowego auta kompaktowego do sportowo-eleganckiego S 65 ze wspaniałą jednostką o 12 cylindrach, od limuzyn i kombi w różnych klasach mocy przez szeroką gamę SUV-ów i coupé aż po kabriolety oraz roadstery. Dostępna w każdej z klas technologia należy do najlepszych na rynku: obejmuje zoptymalizowany napęd na koła tylne i najnowocześniejszy napęd na obie osie oraz sportowe przekładnie, od skrzyni dwusprzęgłowej do 9-biegowego „automatu”.

Jednocześnie, dzięki wprowadzonym niedawno modelom z serii 43, sportowa marka pozyskała całkowicie nowe grupy klientów. Pierwsze z nich zadebiutowały 2 lata temu, podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit. Samochody serii 43 korzystają z mocnego, efektywnego silnika o 6 cylindrach. Wyróżnia je także przekładnia ze skróconymi przełożeniami, zestrojone przez AMG zawieszenie, wydajne hamulce oraz liczne charakterystyczne elementy stylizacji nadwozia i wnętrza, podkreślające autentyczną przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach.

Hipersamochód z technologią z Formuły 1

W 2017 r., obok kontynuacji strategicznej inicjatywy produktowej, Mercedes-AMG zaprezentuje fascynujący zwiastun dopuszczonego do ruchu hipersamochodu przyszłości. Dysponując technologią żywcem przeniesioną z bolidu Formuły 1, model ten jest pierwszym na rynku pojazdem z hybrydowym zespołem napędowym z F1 i homologacją drogową. Z mocą przekraczającą 1000 KM i napędem na cztery koła (w tym całkowicie elektrycznym napędem przedniej osi) reprezentuje on szczyt aktualnych osiągnięć technicznych, a w zakresie wydajności wyznacza drogę w kierunku „AMG Future Performance” – osiągów przyszłości AMG. Już teraz maszyny z Affalterbach plasują się wśród najefektywniejszych w swoich segmentach. Najnowszym przykładem jest tu Mercedes-AMG E 63 z jednostką V8 z systemem odłączania cylindrów. W uzyskaniu wzorowo niskich wyników zużycia paliwa emisji spalin pomagają mu również inteligentny napęd na obie osie oraz zoptymalizowana przekładnia z funkcją żeglowania.

2016 – znakomity sezon prywatnych zespołów klientów

Międzynarodowe zespoły prywatne i sportowe mogą świętować wspaniały sezon 2016 za kierownicą nowego Mercedesa-AMG GT3 – łącznie wywalczyły 18 zwycięstw i 32 inne miejsca na podium. Wyścigowy samochód klasy GT3 zaliczył idealne rozpoczęcie sezonu. Po triumfie w kwalifikacjach do 24-godzinnego maratonu ADAC zwyciężył też w samym wyścigu, rozgrywanym pod koniec maja na Nürburgringu – a tym samym odniósł największy sukces w dotychczasowej historii programu prywatnych zespołów klientów AMG. Poza wygraną w klasyfikacji generalnej, zajęciem pole position i „wykręceniem” najszybszego okrążenia Mercedesy-AMG dojechały do mety na drugim, trzecim, czwartym i szóstym miejscu, na stałe zapisując się w annałach motorsportu. Dominacja marki na podium w największym wyścigu samochodów na świecie to zasługa zespołów BLACK FALCON (miejsce 1.), HTP Motorsport (miejsce 2.) oraz HARIBO Racing Team (miejsce 3.).

Również w nowy sezon program prywatnych zespołów klientów Mercedes-AMG wjeżdża z nogą na gazie – obfitująca w sukcesy obecność AMG GT3 na sportowych arenach wzbogaci się o starty w wyścigach na terenie USA. Uznane zespoły wezmą udział zarówno w popularnych mistrzostwach IMSA, jak i w PWC (Pirelli World Challenge). Także za oceanem ekipy będą korzystać z optymalnego wsparcia działu Mercedes-AMG Customer Sports.

Centrum kompetencji dla rozwoju silników V8

W Affalterbach pracują zespoły odpowiedzialne zarządzanie, administrację, sprzedaż, rozwój oraz projektowanie. Działa tam również zakład ręcznej produkcji widlastych „ósemek” AMG. Jednostki 4-cylindrowe wytwarzane są w Kölledzie, a V12 – w Mannheim. Każdy z tych silników jest ręcznie montowany przez jednego wyznaczonego technika zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”, o czym świadczy tabliczka z jego podpisem.

Mercedes-AMG V8-Motorenmanufaktur.

Dzisiaj Mercedes-AMG odpowiada nie tylko za opracowanie V-ósemek AMG, ale także za budowę rodziny nowych 8-cylindrowych jednostek Mercedes-Benz. Pierwszym seryjnym modelem z silnikiem V8 zaprojektowanym w Affalterbach był G 500, wprowadzony na rynek we wrześniu 2015 r.

Także motor V8 w nowej Klasie S, której premiera zbliża się wielkimi krokami, powstał w Affalterbach – co tylko podkreśla wiedzę i doświadczenie inżynierów AMG.

Centra AMG Performance – pierwszorzędna obsługa klienta

W ramach strategicznego poszerzenia oferty do ponad 50 modeli znacząco wzrosła liczba Centrów AMG Performance. Obecnie klienci i fani mogą przenieść się do świata Mercedes-AMG w ponad 400 takich placówkach w 40 krajach świata. Na własnej skórze można tam poczuć DNA sportowej marki i poznać jej historię. Integralnym elementem filozofii AMG kryjącej się pod hasłem „Driving Performance” jest pierwszorzędna obsługa klienta. Pomieszczenia sprzedażowe w Centrach AMG Performance mają osobny, charakterystyczny dla marki AMG wystrój – wykończone są wysokiej jakości materiałami i typowymi dla AMG kolorami, a w środku panuje ekskluzywna atmosfera, przywodząca na myśl świat motorsportu. Odpowiednią wiedzę i wsparcie potencjalnym nabywcom na całym świecie zapewniają wykwalifikowani eksperci ds. sprzedaży oraz serwisowania samochodów AMG.

W ramach kolejnego etapu rozwoju Centrów AMG Performance powstaną następne punkty sprzedaży i serwisu AMG o wyrazistej architekturze w Japonii oraz Australii. 12 stycznia 2017 roku światową strukturę sprzedaży uzupełniło osobne centrum w Setagaya – dzielnicy Tokio, które przewodzi lokalnej sieci dealerskiej, a jednocześnie stanowi następne stadium strategicznej inicjatywy w zakresie obsługi. Na powierzchni blisko 1000 m kw. klienci mogą zgłębić informacje na temat najnowszej oferty modeli AMG Performance i ich parametrów technicznych, a także na temat AMG Driving Academy, AMG Collection oraz zaangażowaniu AMG w sport motorowy.

Ekskluzywny AMG Private Lounge

Kolejnym zasadniczym elementem wsparcia klienta jest internetowy AMG Private Lounge. Uruchomiony w roku 2006 dla klientów z USA, a trzy lata później wzbogacony o wersję dla nabywców niemieckojęzycznych, nadał on oficjalnej społeczności marki AMG międzynarodowy wymiar. Internetowa platforma zachęca właścicieli maszyn z Affalterbach do dzielenia się swoją motoryzacyjną pasją z innym entuzjastami czterech kółek. Wiadomości ze świata AMG, bezpośredni kontakt z centralą, ekskluzywne wydarzenia oraz możliwość komunikacji i wymiany pomysłów nadają marce bardziej przystępną twarz. Obecnie AMG Private Lounge Community ma ponad 48 000 akredytowanych członków z całego świata. Żaden inny producent samochodów nie oferuje podobnego rozwiązania.

Pit radio dla klientów AMG

Aby zapewnić wysoką jakość obsługi, nabywcy samochodów AMG mają dostęp do ekskluzywnej gorącej linii „pit radio” uruchomionej w październiku 2016. Jej celem jest wszechstronna pomoc klientom – na przykład w razie wypadku. Pracownicy linii udzielają również odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii technicznych i umawiają terminy przeglądów. Początkowo numer gorącej linii dostępny jest dla klientów z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii i Szwajcarii. W planach jest rozszerzenie oferty na kolejne rynki.

Kamienie milowe w sportowej marki

Założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera firma od 50 lat spełnia marzenia entuzjastów wysokich osiągów. Duet otworzył swój pierwszy warsztat w 1967 roku w starym młynie pod nazwą „biuro konstrukcyjne oraz centrum projektowania i testów dla rozwoju silników wyścigowych”. Cztery lata później AMG 300 SEL 6.8 od „Aufrecht and Melcher, Großaspach” – w skrócie AMG – odniósł niespodziewane zwycięstwo w swojej klasie i zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Circuit de Spa-Francorchamps. Kolejnym wielkim osiągnięciem w historii firmy była opracowana przez Melchera zupełnie nowa głowica silników z przełomową technologią układu zaworów.

Współpraca z Mercedes-Benz rozpoczęła się w 1990 roku. Pierwszym owocem umowy podpisanej z ówczesnym koncernem Daimler-Benz był wprowadzony 3 lata później model C 36 AMG. W 2005 roku firma Mercedes-AMG w całości przeszła w ręce Daimler AG, a w 2009 zaprezentowała pierwszy samochód zbudowany zupełnie samodzielnie – SLS AMG. Dwa lata później marka zadebiutowała w wyścigach wraz z wyścigowym SLS-em AMG GT3. Rok 2014 przyniósł premierę Mercedesa-AMG GT, a 2015 – adresowane do szerszej grupy klientów modeli z serii 43.

MOTOMI.PL

Pokaz mocy i prezentacja nowości – rozpoczęcie nowego sezonu AMG Driving Academy

   Mercedes-AMG GT R oraz nowa Klasa E 63 AMG uzupełnią stajnię rozpoczynającej nowy sezon AMG Driving Academy. Jeszcze przed Poznań Motor Show na wielkopolskim torze wyścigowym rusza kolejna seria szkoleń sportowej jazdy samochodami z Affalterbach. Nowa seria szkoleń, a także powstanie pierwszego oficjalnego klubu AMG w Polsce włączają się do obchodów jubileuszu 50-cio lecia

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R – zawieszenie AMG stworzone do pokonania praw fizyki

  Do wymagań jazdy torowej dostosowano także zawieszenie supersportowego coupe AMG. Aby zmniejszyć masy nieresorowane, wahacze, zwrotnice i piasty obu osi zostały w całości wykonane z kutego aluminium. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami zapewnia pewne prowadzenie kół, a duży „negatyw” i wysoka zbieżność pozwalają rozwijać imponujące prędkości w zakrętach. Jednocześnie kierowca może cieszyć się optymalnym wyczuciem

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R – aerodynamika, czyli pokonać opór wiatru

Inżynierowie od aerodynamiki i projektanci pracowali nad rozwojem nowego AMG GT R ramię w ramię, intensywniej niż kiedykolwiek. Idiom projektowania AMG, kryjący się za hasłem „Dynamicznej prezencji”, stwarza podstawy dla ekspresyjnej, wyrazistej stylizacji. Forma podąża tu za funkcją, a funkcja wspiera formę: za wszystkimi elementami stoją korzyści techniczne, a każdy z nich przyczynia się do

0 komentarzy

Mercedes AMG S 65 – Limuzyna wysokich prędkości zaktualizowana

Nowy silnik, nowa przekładnia, nowy napęd na obie osie, nowy design zewnętrzny i wystrój kabiny: zmodernizowany model Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) został dodatkowo udoskonalony w zakresie designu i dynamiki jazdy. Z myślą o jeszcze lepszych osiągach przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu zużycia paliwa miejsce montowanej

0 komentarzy

Pół wieku AMG – chronologia zdarzeń

Kamienie milowe w dziejach sportowej marki AMG Firma AMG powstała w 1967 roku w Burgstall. Założyli ją Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher pod nazwą „biuro konstrukcyjne oraz centrum projektowania i testów dla rozwoju silników wyścigowych”. Litery „AMG” pochodzą od słów Aufrecht i Melcher oraz Großaspach, gdzie urodził się Aufrecht. W 1971 roku firma AMG nagle

0 komentarzy

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC – fascynująca technika

  W 1999 roku Mercedes-AMG zaprezentował model ML 55 – przełomowy nie tylko z punktu widzenia 50-letniej historii sportowej marki. Połączenie wysokowydajnego silnika z nadwoziem SUV-a dało początek zupełnie nowej klasie pojazdów. Teraz, wraz z debiutem modeli GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupé, firma z Affalterbach ponownie zaskakuje. Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63

0 komentarzy

AMG imponujący start, czyli „czerwona cegła gromi konkurentów”

A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach. AMG – nazwiska kryjące się za pierwszymi dwiema literami dały początek imponującemu rozwojowi przedsiębiorstwa od firmy dwuosobowej po światową wyczynową markę Mercedes-AMG. Ta historia ma swój początek w latach 60-tych XX wieku: dwóch inżynierów, Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, pracuje w dziale rozwoju firmy

0 komentarzy

Mercedes AMG – historia i powody sukcesu – FILM

AMG – te trzy litery na całym świecie symbolizują najwyższe samochodowe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z bardzo dynamicznej jazdy. W 2017 roku założona przez Hansa-Wernera Aufrechta i Erharda Melchera firma obchodzi swoje 50. urodziny. W ciągu minionego półwiecza odnotowała liczne sukcesy w sporcie motorowym, a dzięki projektowaniu unikalnych aut seryjnych systematycznie pieczętuje swoją pozycję

0 komentarzy

Mercedes AMG GT-R zrodzony w „Zielonym Piekle”

Z najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie prosto na drogi – tak narodził się Mercedes-AMG GT R. Nigdy wcześniej inżynierowie z Affalterbach nie zmieścili tylu rozwiązań ze świata motorsportu w jednym seryjnym samochodzie. Układ napędowy transaxle, silnik V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM), kompleksowo zmodyfikowane zawieszenie, nowa aerodynamika i inteligentna lekka konstrukcja zapewniają

0 komentarzy

Autonostalgia 2017 pod znakiem 50 lat AMG

Kultowa marka Mercedes-AMG obchodzi w tym roku 50-lecie swojego istnienia. Z tej okazji Mercedes-Benz przygotował specjalną ekspozycję na tegorocznych targach klasycznej motoryzacji Auto Nostalgia w Warszawie (13-14 maja) – goście będą mieli okazję zobaczyć sześć unikalnych sportowych Mercedesów z dawnych lat, w tym wyjątkowo rzadkie modele sygnowane przez AMG, m.in. SEC 5.4 AMG. Czasy współczesne

0 komentarzy

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC – fascynujący styl

W 1999 roku Mercedes-AMG zaprezentował model ML 55 – przełomowy nie tylko z punktu widzenia 50-letniej historii sportowej marki. Połączenie wysokowydajnego silnika z nadwoziem SUV-a dało początek zupełnie nowej klasie pojazdów. Teraz, wraz z debiutem modeli GLC 63 4MATIC+ oraz GLC 63 4MATIC+ Coupé, firma z Affalterbach ponownie zaskakuje. Nowe modele Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *