MBUX – doświadczenie użytkownika MercedesBenz: rewolucja w kokpicie

Ola Källenius, Vorstandsmitglied der Daimler AG und verantwortlich für Konzernforschung und Mercedes-Benz Cars Entwicklung.Auf der CES 2018 stellt Mercedes- Benz sein neues Infotainment-System „MBUX“ (Mercedes-Benz User Experience) vor. Mit innovativer Technologie basierend auf künstlicher Intelligenz und einem intuitiven Bedienkonzept läutet MBUX damit eine neue Ära beim Infotainment ein.MBUX kommt in der gesamten neuen Kompaktwagen-Generation von Mercedes-Benz zum Einsatz und geht noch 2018 in der neuen A-Klasse in Serie. Ola Källenius, Member of the Board of Management of Daimler AG responsible for group research and Mercedes-Benz Cars Development.Mercedes- Benz is presenting its new infotainment system "MBUX" (Mercedes-Benz User Experience) at the CES 2018.MBUX is heralding a new era of infotainment with innovative technology based on artificial intelligence and an intuitive operating concept.MBUX is being used in the entire new generation of compact cars from Mercedes-Benz and will go into series production in the new A-Class in 2018.

Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz podczas trwających właśnie targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas (9-12 stycznia 2018 r.) jest światowa premiera intuicyjnego i inteligentnego systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience – doświadczenie użytkownika Mercedes-Benz). Jego seryjna odsłona pojawi się na rynku już w tym roku, w nowej Klasie A.

Nazwa nowego systemu informacyjno-rozrywkowego – MBUX – podkreśla, że doświadczenie użytkownika (UX) jest tu na pierwszym plan

Mercedes-Benz auf der Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas:Weltpremiere des intuitiven und lernfähigen Multimediasystems MBUX

ie. MBUX wyróżnia się szczególną cechą: dzięki sztucznej inteligencji ma zdolność uczenia się. Można go indywidualizować i dopasowywać do preferencji danego użytkownika. W ten sposób pomiędzy pojazdem a kierowcą oraz pasażerami rodzi się swego rodzaju emocjonalna więź. Jednocześnie system oferuje bezprzewodowe aktualizacje i otwiera nową epokę w dziedzinie łączności Mercedes me.

Do kolejnych zalet MBUX należy panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości z dotykową obsługą ekranu, wyświetlacz nawigacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowanej za pomocą komendy „Hej, Mercedes”.

MBUX trafi do całej gamy nowej generacji kompaktowych Mercedes-Benz, a jego seryjna produkcja rozpocznie się wiosną 2018 roku, wraz z debiutem nowej Klasy A. Wizytówką systemu jest kompleksowa koncepcja sterowania dotykowego, stanowiąca połączenie dotykowego ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz dotykowych przycisków Touch-Control na kierownicy. Pomijając wygodę, intuicyjny sposób obsługi ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy.

Poza tym na liczącym 613 m2 stoisku Mercedes-Benz prezentuje koncepcyjne pojazdy Mercedes-Benz Concept EQA oraz smart vision EQ fortwo, hipersportowego Mercedesa-AMG Project ONE, a także przedseryjny model GLC F-CELL, zasilany energią z ogniw paliwowych oraz z ładowanego z gniazdka akumulatora.

Mercedes-Benz auf der CES 2018. Mercedes-Benz auf der Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. smart vision EQ fortwo.s.

Concept EQA demonstruje, w jaki sposób Mercedes-Benz może zmaterializować strategię nowej marki EQ w klasie aut kompaktowych. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, generują łącznie moc systemową przekraczającą 200 kW. Dzięki stałemu napędowi 4×4 z płynną regulacją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami samochód oferuje zmienną charakterystykę prowadzenia. O tym, który z programów jazdy jest aktualnie wybrany, informuje unikalna, cyfrowa osłona chłodnicy Concept EQA.

Mercedes-AMG Project ONE to hipersportowy samochód wykorzystujący hybrydowy napęd z bolidu Formuły 1. Efekt: zapierające dech w piersiach doznania z jazdy. Koncepcyjny smart vision EQ fortwo stanowi z kolei inteligentne rozwiązanie przyszłościowego transportu miejskiego – jest elektryczny, autonomiczny i pozbawiony kierownicy oraz pedałów.

Co więcej, w Las Vegas swój ostatni przystanek ma trasa Intelligent World Drive, w ramach której Mercedes-Benz testował zautomatyzowane funkcje jazdy na pięciu kontynentach. Na ostatnich etapach w Kalifornii i Nevadzie pojazd testowy zgromadził cenne dane typowe dla ruchu w USA. Posłużą one do dalszego rozwoju systemów wspomagających kierowcę. W trakcie zautomatyzowanych jazd testowych na rozległym obszarze Los Angeles, a następnie w Las Vegas, skoncentrowano się na ocenie zachowania w gęstym ruchu miejskim i na drogach szybkiego ruchu. Główny nacisk położono na rozpoznawanie autobusów szkolnych oraz charakterystycznych dla lokalnej infrastruktury oznaczeń jezdni, pasów i znaków ograniczeń prędkości. Dodatkowo, przeprowadzono testy innowacyjnego systemu DIGITAL LIGHT.

MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *