Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 7

Jeep Grand Cherokee – rok 1993

Grand Cherokee debiutował w sposób niezwykle efektowny – dosłownie przedzierając się w dniu 7 stycznia 1992 roku przez szklaną ścianę centrum wystawowego podczas inauguracji salonu samochodowego North American International Auto Show w Detroit.

Jako pierwszy SUV wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną kierowcy, Grand Cherokee wyznaczył nowy standard w odniesieniu do charakterystyki jezdnej na drodze oraz komfortu jazdy i jakości prowadzenia tej kategorii pojazdów. Stworzony z myślą o bardziej wymagającym i zamożnym odbiorcy – Jeep Grand Cherokee zapoczątkował zupełnie nowy segment rynku motoryzacyjnego, na którym marka Jeep odgrywa rolę wiodącą od czasów NAIAS 1992.

Wysoki komfort jazdy był efektem zamiany resorów piórowych na sprężyny śrubowe, zawieszenia kół w systemie zwanym „Quadra-Coil” obejmującym m.in. sztywne mosty z prowadzeniem wielodrążkowym w celu utrzymania maksymalnej sprawności i wytrzymałości pojazdu. Opcjonalne zawieszenie „Up Country” pozwalało zwiększyć prześwit pojazdu o 25 mm przy zastosowaniu opon P235, wzmocnionych sprężyn śrubowych i odbojów oraz wysokociśnieniowych amortyzatorów gazowych.

Dzięki atrakcyjnej stylizacji i doskonałym własnościom terenowym sprzedaż Grand Cherokee osiągnęła milion sztuk w ciągu zaledwie czterech pierwszych lat produkcji.

Rozstaw osi: 2690 mm

Długość: 4540 mm

Masa: 1621 kg

Silnik: ześciocylindrowy, rzędowy OHV

Moc maksymalna: 142 kW (193 KM DIN)

Pojemność skokowa: 4,0 litra

Średnica cylindrów x skok tłoka: 87 x 87 mm

Stopień sprężania: 8,8:1

Skrzynia biegów: automatyczna, 4-stopniowa   

Bogusław Korzeniowski / BLOG.MOTOMI.PL

Kamienie milowe „Jeep” – ciąg dalszy ↓↓↓

Historia Jeep’a – wojskowy model, który zawojował cywilny świat

W lipcu 1940 roku armia amerykańska ogłosiła zamiar wymiany motocykli zwiadowczych i zmodyfikowanej wersji samochodów dyspozycyjnych Ford Model-T na „lekki pojazd rozpoznawczy”. Do przetargu zaproszono 135 producentów, którym przedstawiono szczegółową specyfikację techniczną pojazdu, zawierającą m.in. następujące wymagania: ładowność 272 kg rozstaw osi poniżej 1905 mm wysokość do 914 mm silnik umożliwiający długotrwałą jazdę w zakresie

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 1

Willys-Overland „Jeep” MB – rok 1944 Zaprojektowany na potrzeby wojenne Willys MB – ostatecznie znany światu jako Jeep® – reprezentował zupełnie nową formę transportu wojskowego. Willys-Overland był jedną z trzech amerykańskich firm motoryzacyjnych, które zgłaszając się do przetargu na skonstruowanie pojazdu zdolnego zastąpić motocykl w zadaniach zwiadowczych i łącznikowych podjęły wyzwanie stworzenia produktu spełniającego wyśrubowane

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 2 

Willys-Overland Jeep CJ-2A – rok 1945 Willys-Overland przygotowywał się do wprowadzenia Jeep’a na rynek cywilny na długo przed zakończeniem wojny. Rosnącą renomę pojazdu  mogącego „dojechać wszędzie i robić to, co dusza zapragnie” budowaną  na świecie przez żołnierzy armii USA Willys zamierzał skapitalizować w zbliżającym się czasie przestawiania się gospodarki z produkcji wojennej na produkcję pokojową.

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 3

Willys-Overland Jeep Station Wagon – rok 1946           Jeep Station Wagon (kombi) z roku 1946 zrywał z wizerunkiem kolejnego  „wołu roboczego”. Był to prekursor rynku (lub segmentu) rodzinnych pojazdów pięcioosobowych z napędem na cztery koła – dzisiejszych SUV. Jeep Station Wagon był pierwszym pojazdem tego typu z nadwoziem  całkowicie stalowym – w odróżnieniu od poprzednich konstrukcji

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 4

Jeep Wagoneer – rok 1963 Jeep Wagoneer zapoczątkował modę na współczesne pojazdy SUV klasy Premium i jako pierwszy pojazd z napędem 4×4 całkowicie nowej konstrukcji, wyposażony był w automatyczną skrzynię biegów. Dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przednich i sześciocylindrowemu silnikowi OHC – Wagoneer dysponował mocą napędu i właściwościami terenowymi na miarę oczekiwań klientów.  Lecz jego atrakcyjność

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 5

Jeep Cherokee – rok 1984 Jeep Cherokee serii XJ był od czasu Wagoneera pierwszym i wartym oczekiwania, całkowicie nowym projektem American Motor Corporation. Firma AMC wyłożyła w tym celu poważną ówcześnie kwotę 250 mln $ lecz stworzyła w ten sposób segment kompaktowych pojazdów typu SUV, a inwestycja ta procentowała liczącymi się zyskami przez kolejne 17

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 6

Jeep Wrangler – rok 1987 Choć w roku 1983 na rosnącym rynku pojazdów kompaktowych z napędem 4×4 wciąż ceniono walory użytkowe Jeep’a serii CJ – to na znaczeniu zyskiwać zaczęły także walory komfortowe, tak charakterystyczne dla samochodów osobowych. Reakcją na nowe trendy było wprowadzenie w roku 1987 modelu Jeep Wrangler (YJ) i zakończenie produkcji pojazdów

0 komentarzy

Kamienie milowe na drodze rozwoju firmy JEEP cz. 7

Jeep Grand Cherokee – rok 1993 Grand Cherokee debiutował w sposób niezwykle efektowny – dosłownie przedzierając się w dniu 7 stycznia 1992 roku przez szklaną ścianę centrum wystawowego podczas inauguracji salonu samochodowego North American International Auto Show w Detroit. Jako pierwszy SUV wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną kierowcy, Grand Cherokee wyznaczył nowy standard w odniesieniu

0 komentarzy

0 I like it
0 I don't like it