Jedna Premiera. Dwie ikony. Dwa Lexusy. Oto LS i LC w Krakowie

SONY DSC

W czasie trwającej już ponad ćwierć wieku mojej przygody z dziennikarstwem i motoryzacją, jeszcze nigdy nie stanąłem przed jednoczesną premierą dwóch modeli wywołujących tak ogromne emocje. 11-go sierpnia w salonie Lexus Kraków premierę miała bowiem super limuzyna Lexus LS, a sportowe Coupé – Lexus LC- po raz pierwszy dotarło do Polski i było dostępne w salonie.

Samochody te są piękne, zachwycające, ale dla większości ludzi pozostające tylko marzeniem. Zapytałem więc dyrektora firmy Lexus Kraków Michała Akszaka Okińczyca do kogo adresowana jest ta oferta? Odpowiedział, że do wszystkich szukających prestiżowej limuzyny i luksusowego coupé, ale na początek -on osobiście- odbiorców widzi w wysublimowanym gronie ludzi, którzy kupili już Lexusa, znają technikę Lexusa i nie trzeba ich przekonywać o technologii i jakości obsługi posprzedażnej. Jeżeli zaś chodzi o piękno sylwetki, urok i komfort wnętrza to.. samochód chyba najlepiej przemawia do klientów.

Faktycznie w piątkowy wieczór 11-go sierpnia, przed dniem otwartym zaplanowanym nas sobotę 12-go, w salonie Lexus Kraków zgromadzili się zaproszeni goście, wśród których byli ludzie znani, kochający tę markę, jak mistrzyni nart Justyna Kowalczyk, aktor Jerzy Stuhr, czy gen. Mieczysław Bieniek, ale przede wszystkim ludzie jeżdżący samochodami Premium, m.in. posiadający limuzyny Lexusa.

Po powitaniu gości przez pp Klaudię i Michała Okińczyców, prezentację Lexusa LS zaczął Marcin Prokop, który zakomunikował, że imprezę rozpocznie… ściągnięcie sukienki przez –stojącą przed samochodem- Anitę Sikorską (modelka, uznana za najpiękniejszą z pań pozujących w magazynie Playboy w 2014).

Dodał jednak, że będzie to ściągnięcie zwiewnej sukienki zasłaniającej samochód LS. Gdy tylko to nastąpiło i samochód można było oglądać, okazało się że osoby, które wsiadały do Lexusa LS, patrzyły na samochód jakby go dobrze znały.

Nie było w tym jednak nic dziwnego, gdyż stojące przed salonem samochody Bentley, Lexus, Porsche Panamera itp. świadczyły, iż są to osoby szukające luksusu i mający doskonałą świadomość na co zwracać uwagę. Ponieważ zaś wszyscy wysiadali z samochodu z uśmiechem, można mieć pewność, że Lexus LS nie zawiódł ich oczekiwań, a wręcz przeciwnie.

Chyba fatycznie pierwsi klienci, będą z tego „wysublimowanego grona właścicieli Lexusa”, gdyż w Krakowie na Lexusa LS zdecydowało się w ciągu tej prezentacji siedemnastu klientów (!!!) i wszyscy oni mieli już kontakt z marką. Jak powiedział dyrektor Lexus Kraków: „Nawet jeżeli odeszli do innej marki Premium, to wracają …”

Aha. Cena modelu waha się od 490 000 zł do 610 000 zł (cena w czasie premiery była promocyjna !!!).

 

Ponieważ jednak niewielu czytelników należy do tej grupy ludzi, warto przedstawić prezentowane modele.

Wiadomo, że ogromne limuzyny segmentu premium to szczyt możliwości technologicznych, komfortu i wykończenia. Tutaj bowiem realizują się dwa aspekty:

  1. To wersja dla klienta wymagającego, zamożnego, świadomego postępu technologicznego
  2. Wysoki koszt wszelkich nowinek technicznych można -bez podwajania finalnej ceny produktu- zastosować w pojeździe.

Lexus LS to kwintesencja realizacji tych założeń. Przy opracowywaniu modelu korzystano z zupełnie nowej płyty podłogowej przeznaczonej dla nowej generacji modeli Lexusa z tylnym napędem, stanowiącej element całkowicie nowej globalnej architektury budowy modeli luksusowych GA-L (Global Architecture – Luxury).

To model który zmienia wyobrażenie na temat luksusowego sedana, łącząc zalety czterodrzwiowego sedana o długim rozstawie osi z niską sylwetką coupé. Projekt wnętrza nowej flagowej limuzyny Lexusa był inspirowany duchem tradycji japońskiej gościnności omotenashi, a także rękodzieła japońskich rzemieślników takumi. Dziedzictwo to można zauważyć na wielu elementach wystroju, a najciekawszym jego przykładem jest wykończenie drzwi.

Techniczną perełką jest zaś hybrydowy układ napędowy Multi Stage Hybrid System, dysponujący 3,5-litrowym silnikiem V6 i potężnym silnikiem elektrycznym. Układ ten łączy w sobie szereg zalet, takich jak szybsza reakcja na otwarcie przepustnicy, uzyskiwanie większych prędkości samochodu przy niższych prędkościach obrotowych silnika oraz możliwość rozwijania większej prędkości jazdy z niepracującym silnikiem spalinowym – do 140km/h. Słowem idealne połączenie cech silnika spalinowego i elektrycznego.

W efekcie ta ogromna limuzyna (długość to 5235 mm, rozstaw osi – 3125 mm) łączy marzenia o komforcie, znakomitą dynamikę oraz oszczędność paliwa i niską emisją dwutlenku węgla.

 

Spotkanie z drugim samochodem było jednak jeszcze większym przeżyciem. To bowiem Lexus LC, czyli Lexus (Luksus?!?) coupé. Wprawdzie prezentacja odbyła się rok temu, ale dopiero teraz samochody są fizycznie w Polsce, w Europie, na świecie…

Atletyczny profil luksusowego coupé cechuje zamaszysta linia dachu, która od centralnie położonej kabiny łagodnie obniża się w kierunku tyłu, tworząc charakterystyczną sylwetkę. Dodatkowo podkreślające elegancję chromowane listwy wzdłuż przeszklonego dachu swymi tylnymi końcami nawiązują do ostrza tradycyjnego japońskiego miecza, a zaczernione obszary w okolicach tylnych słupków oraz tylnej krawędzi dachu kreują efekt swobodnego zawieszenia w przestrzeni i optycznie odcinają linię dachu od tylnego spojlera.

Sportowy wygląd wzmacniają opcjonalne pakiety Sport i Sport+, w których tradycyjny dach zastępowany jest wykonanym z kompozytu wzmacnianego włóknem węglowym, a Pakiet Sport+ obejmuje także specjalnego typu aktywny spojler tylny.

Także ten pojazd zbudowano na platformie GA-L, ale jest nieco krótszy (długość – 4760 mm) i ma mniejszy rozstaw osi (2870 mm).

Model jest oferowany z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM lub wspomnianym układzie hybrydowym Multi Stage Hybrid System, dysponujący 3,5-litrowym silnikiem V6 i potężnym silnikiem elektrycznym. Ta kompilacja pracy silnika elektrycznego o momencie obrotowym 300 Nm w chwili ruszania i silnika benzynowego (moment maksymalny 348 Nm), oraz układu Multi Stage sprawiły, że, LC500h z 3,5-litrowym silnikiem V6 dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w pełnym zakresie prędkości (już od chwili ruszenia), rozpędzając się do 100 km/h tylko w pięć sekund.

Zapewne wiele osób powie, że coupé Mercedes S63 AMG rozpędza się w 4,2 sek, ale:

  • po pierwsze, benzynowy Lexus LC – LC 500 V8- potrzebuje do setki tylko 4,7sek
  • po drugie S63 AMG kosztuje od 816 000 zł (LC 500h od 527 000 zł),
  • po trzecie S63 AMG – wg Normy Emisji EU6 – zużywa średnio 10,1 l/100 km i emituje 237 g/km CO2. W przypadku Lexusa LC500 h są to odpowiednio (wg tej samej normy!): śr. spalanie – 6,4 L/100 KM, a emisja CO2 – 145 g/km.

Wprawdzie zużycie paliwa chyba nie będzie koronnym atutem dla nabywców takiego modelu, ale warto pamiętać o emisji spalin. Będzie ona wkrótce „przepustką wjazdu” do wielu Miast i posiadacz nawet najszybszego modelu, pozostanie poza centrum gdy jego samochód nie spełni norm…

Bogusław Korzeniowski, MOTOMI.pl

Lexus Kraków… oni są najlepsi

Wydawać by się mogło, że Warszawa, Gdańsk, czy Poznań to miasta w których samochody klasy Prestiż są najbardziej pożądane i jest tam największa sprzedaż tych modeli. Tak jest w istocie, ale… nie w przypadku Lexusa. Od dziesięciu lat największą sprzedaż ma firma Lexus Kraków. Jakie modele upodobali sobie klienci z tego regionu, a także ile

0 komentarzy

Lexus LFA do kupienia w Australii za ponad 3 mln złotych

  Otrzymałem właśnie informację od ComplexPR, że w Australii jest do kupienia Lexus LFA za ponad 3 mln zł. Od razu przypomniał mi się wiersz „Cudze chwalicie, Swego nie znacie”. Przecież w salonie Lexus Kraków też jest do sprzedania taki model. Co więcej. Jest o 20%  tańszy. Więc gdzie ten super news???? Na całym świecie

0 komentarzy

Jedna Premiera. Dwie ikony. Dwa Lexusy. Oto LS i LC w Krakowie

W czasie trwającej już ponad ćwierć wieku mojej przygody z dziennikarstwem i motoryzacją, jeszcze nigdy nie stanąłem przed jednoczesną premierą dwóch modeli wywołujących tak ogromne emocje. 11-go sierpnia w salonie Lexus Kraków premierę miała bowiem super limuzyna Lexus LS, a sportowe Coupé – Lexus LC- po raz pierwszy dotarło do Polski i było dostępne w

0 komentarzy

LEXUS KRAKÓW – JEDEN Z 10 NAJLEPSZYCH DEALERÓW MARKI LEXUS W EUROPIE

LEXUS KRAKÓW – uhonorowany nagrodą KIWAMI AWARD dla jednego z 10 najlepszych dealerów marki Lexus w Europie. „Nagroda Lexus Kiwami została stworzona, aby uhonorować zaangażowanie w procesie pięciogwiazdkowych standardów stacji Lexusa naszych najlepszych delerów. Dealerów zapewniających wyjątkowe doświadczenia gościnności Omotenashi, a także osiągających wyznaczone przez Lexus Europe wskaźniki biznesowe. Zwycięzcy wykazali się doskonale w wizjonerskim

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *