Ile kosztuje w Polsce "sportowa zabawka"

luksuslove_7

Większość z producentów posiada w swojej ofercie samochody aspirujące do miana sportowych, których moc oscyluje w okolicach 300 KM. Prawdziwie sportowe modele z segmentu premium, których moc znacznie przekracza 400 KM stanowią w ofercie rynkowej wyraźną mniejszość. Co więcej, posiadanie takiego auta to nie tylko przyjemność, ale i obowiązek wynikający z dbania o bezpieczeństwo.

Według zestawień przygotowanych na podstawie danych producentów, ANDC i JATO Dynamics można zauważyć, że w minionym roku sprzedaż samochodów egzotycznych wzrosła w Europie o 12 procent. Na pierwszym miejscu znalazł się Bentley Continental GT (1705 sztuk) oraz Ferrari 488 GTB (1286 sztuk) i Lamborghini Huracan (529). Natomiast liderami wzrostów w 2016 roku były Ferrari 488 GTB (+421 proc.), Lamborghini Aventador (+48 proc.) oraz Ferrari F12 (+31 proc.).

W przeciwieństwie do trendów, które można zaobserwować na rynku europejskim sprzedaż samochodów sportowych i egzotycznych na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki spadła w  ostatnim dziesięcioleciu o prawie jedną trzecią, a w samym 2016 roku o 10 proc. Przewiduje się, że rynek amerykański czekają w 2017 kolejne tąpnięcia.

 

Mocne silniki i systemy bezpieczeństwa to nie wszystko

Specjaliści ds. bezpiecznej jazdy podkreślają, że posiadanie samochodu sportowego nie czyni z właściciela dobrego kierowcy. Pomimo tego, że najnowsze modele wyposażone są w szereg systemów bezpieczeństwa – np. Lexus RC-F został wyposażony w system VDIM zapobiegający ewentualnemu poślizgowi tylnych kół oraz system ochrony przedzderzeniowej ze wspomaganiem awaryjnego hamowania – warto, przy zakupie ponad 400- konnego auta doszkolić się na specjalnie w tym celu organizowanych kursach, dedykowanych głównie do właścicieli takich modeli.

 

– Posiadanie samochodu sportowego oznacza również większą odpowiedzialność dla jego właściciela. Nie ma co ukrywać, że spotka on na swojej drodze wielu kierowców, którzy prowokując go będą chcieli sprawdzić swoje umiejętności i osiągi własnego auta w „miejskim pojedynku”  – komentuje Klaudia Podkalicka, kierowca rajdowy i wyścigowy – Ulica to nie tor. Nie służy do sprawdzania swoich umiejętności w szybkiej jeździe. Jeżeli czujemy potrzebę rywalizacji z innymi kierowcami zapraszam na tor. W Polsce przez cały rok organizowane są imprezy typu track day oraz zawody dla fanów amatorskiego ściągania się.

 

Takie szkolenia organizowane są miedzy innymi przez AMG Driving Academy oraz Porsche Driving Experience. Uczestnik takiego kursu podczas zajęć praktycznych ma szansę poznać podstawy panowania nad mocnym pojazdem, a ćwiczenia obejmują między innymi tor jazdy w zakręcie, hamowanie awaryjne i oczywiście jazdę po torze.

Na polskim rynku bez większych problemów można znaleźć ofertę mocnych, sportowych samochodów. Przedstawiamy najciekawsze z nich.

 

Lexus LC 500

Nowość w gamie Lexusa. Sercem samochodu jest wolnossący silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 467 KM. Napęd przekazywany jest na koła tylne za pomocą 10- stopniowego automatu, a przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje nie więcej niż 4,7 sekundy. Cena? Japoński supersamochód kosztuje 527 tys. zł, a pierwsze zamówione egzemplarze trafią do polskich odbiorców w lipcu tego roku.

 

Mercedes AMG GT
Pojawił się w 2014 roku. Pod jego maską znajduje się doładowany czterolitrowy silnik V8 o mocy 462 KM, który za pośrednictwem 7- biegowej automatycznej skrzyni przekazuje napęd na koła tylne. Dzięki temu przyspieszenia do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy. Jego ceny zaczynają się od 555 tys. zł

 

Maserati GranTurismo

Silnik V8 o pojemności 4,2 l generuje 405 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy, a napęd przekazywany jest na koła tylne poprzez 6- biegową automatyczną skrzynię biegów. Ceny tego modelu na polskim rynku zaczynają się od 141 tys. euro.

 

BMW M6 Coupe

Ośmiocylindrowy, turbodoładowany silnik generuje 560 KM. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 4,2 sekundy, a napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą 7- stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni. Ceny samochodu zaczynają się od 620 tys. zł.

 

Jaguar F-Type

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy, a pod maską pracuje pięciolitrowa jednostka V8 o mocy 550 KM. Napęd może być przekazywany za pomocą sześciobiegowej przekładni manualnej lub 8- biegowego automatu. Jego cena to około 640 tys. zł.

 

infComplexPR/zdj Producenci

Ile kosztuje luksus w klasie crossoverów

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni.     Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wzrost rejestracji nowych samochodów od początku tego roku wyniósł 17,2 procent. Za ten

0 komentarzy

Najlepsze na rynku: Nowy hit dla firm – pick-upy coraz bardziej funkcjonalne!

Samochody typu pick-up w ciągu ostatnich lat przeszły mocną transformację. Przestały być na wskroś spartańskimi wołami roboczymi i nabrały nieco wyrafinowania. Teraz oferują komfortową kabinę pasażerską na miarę samochodów osobowych, ale zachowały swoje największe zalety. Nadal poza utwardzonymi szlakami radzą sobie jak rasowe terenówki, a jednocześnie zaraz za kabiną pasażerską mają wszechstronną i pojemną przestrzeń

0 komentarzy

Top 10: Flotowe hity w natarciu – zestawienie kombi segmentu C dla firm!

Menadżerowie flot samochodowych podczas zakupów nowych pojazdów kierują się kilkoma zasadami. Przede wszystkim liczy się rozsądna cena. Poza tym auto, którym poruszają się firmowi pracownicy, musi być oszczędne, bezpieczne oraz reprezentacyjne. Czy jest segment, który idealnie łączy te wszystkie cechy? Jak najbardziej! Mowa o kompaktach. Dziś przejrzymy rynkową ofertę samochodów segmentu C w wersji kombi.

0 komentarzy

Samochody segmentu B – co i za ile, czyli najpopularniejsze pod lupą

Modele segmentu B stanowią przy zakupach flotowych idealny kompromis pomiędzy niewielkimi autami miejskimi a droższymi kompaktami. Dzisiaj nawet te najtańsze wersje posiadają szereg udogodnień oraz cenione przez firmy dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Sprawdzamy, co oferują bazowe odmiany popularnych modeli subkompaktowych, a za co trzeba dopłacić.   Toyota Yaris Zmodernizowana Toyota Yaris trzeciej generacji to nowość w

0 komentarzy

Luksusowe limuzyny dla menadżera za około 1,5 tys. zł miesięcznie

Służbowy samochód dla menadżera to często stosowana forma wynagrodzenia dla kadry wyższego szczebla. Dane płynące z rynku pokazują, że pracownicy zajmujący najwyższe stanowiska w firmie mogą liczyć w niektórych przypadkach na auto o wartości około 135–160 tys. zł brutto. Sprawdzamy ofertę limuzyn klasy premium – oto pięć modeli, które zgodnie z cennikiem mieszczą się w

0 komentarzy

Najmocniejsze limuzyny V8 dla prezesa

  Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym  przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek.   – Sprzedaż samochodów premium w najmocniejszych wersjach silnikowych na przestrzeni ostatnich lat wzrasta w Polsce o 100 proc. rok do roku – potwierdza Michał Sztorc, ekspert PremiumMoto.pl – W przypadku

0 komentarzy

Top 10: Tymi samochodami kierowcy osiągają największe przebiegi

Consumer Reports, wiodąca organizacja konsumencka w Stanach Zjednoczonych, sprawdziła, które samochody na amerykańskim rynku najczęściej osiągają na liczniku co najmniej 200 tys. mil (320 tys. km). Badanie zostało oparte na ankietach przeprowadzonych przez Consumer Reports. Niemal każdy samochód może osiągnąć zasięg 200 000 mil, jeśli włoży się w niego odpowiednią ilość gotówki. W przypadku jednych

0 komentarzy

TOP5: GT – komfort i sportowe osiągi

 Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. Każdy z oferowanych na rynku modeli ma swój styl, natomiast łączy je jedno – potężne silniki skryte pod długą maską. Oto najciekawsze modele, które można kupić również

0 komentarzy

Ile kosztuje w Polsce „sportowa zabawka”

Większość z producentów posiada w swojej ofercie samochody aspirujące do miana sportowych, których moc oscyluje w okolicach 300 KM. Prawdziwie sportowe modele z segmentu premium, których moc znacznie przekracza 400 KM stanowią w ofercie rynkowej wyraźną mniejszość. Co więcej, posiadanie takiego auta to nie tylko przyjemność, ale i obowiązek wynikający z dbania o bezpieczeństwo. Według

0 komentarzy

SUV-y z 200-konnymi silnikami

Popularność SUV-ów rośnie na całym świecie. Również dane płynące z polskiego rynku pokazują, że ten rodzaj nadwozia cieszy się niesłabnącym powodzeniem – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Według PZPM segment ten zyskał w pierwszym kwartale 2017 około 30 procent rok do roku. Oto najciekawsze SUV-y na polskim rynku wyposażone w 200-konne silniki.  

0 komentarzy

Benzynowe kombi segmentu C – firmowy samochód z pojemnym bagażnikiem

Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie klienci flotowi, wśród których największą popularnością cieszą się auta z nadwoziem kombi, przede wszystkim ze względu większą możliwość ich praktycznego wykorzystania.   Jeszcze do

0 komentarzy

Stylowo w miejskiej aglomeracji – przegląd rynku

Małe samochody miejskie nie muszą być stonowane i szablonowe. Na rynku można znaleźć wiele modeli, które podkreślą osobowość swojego posiadacza, ale również mogą stać się charakterystyczną motoryzacyjną wizytówką firmy. Co więcej, producenci coraz częściej oferują szeroką możliwość personalizacji takich modeli – można więc już na etapie zakupu dostosować wizualny styl auta do swoich potrzeb.  

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *