Ile kosztuje luksus w klasie crossoverów

luksuslove_5

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni.

 

 

Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wzrost rejestracji nowych samochodów od początku tego roku wyniósł 17,2 procent. Za ten wynik w dużej mierze odpowiadają nabywcy instytucjonalni (wzrost o 21,8 procent) – wzrost w grupie nabywców indywidualnych wyniósł 8,8 procent. Według danych pochodzących z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, rejestracje na firmy stanowią ponad 60 procent ogółu.

Również w Polsce segment SUV/crossover odnotowuje największy wzrost. Według raportu „Branża motoryzacyjna Q1/2017” przygotowanego przez PZPM i KPMG, wynosi on 25 procent. To o prawie 10 punktów procentowych więcej niż średnia europejska – ta według firmy analitycznej JATO wyniosła w lutym 16,1 procent.

Klienci instytucjonalni wybierają przede wszystkim lepiej wyposażone egzemplarze, a na liście wyposażenia bardzo często występują dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Według badania przeprowadzonego przez renomowany instytut J.D. Power, wśród podstawowych powodów tłumaczących decyzję o wyborze danego modelu wymienić można niezawodność, bezpieczeństwo, osiągi, oszczędność, technologię, wizerunek i jakość wykończenia.

Sprawdzamy, ile kosztuje luksus w segmencie popularnych crossoverów.

 

Toyota C-HR

Ceny nowego japońskiego crossovera zaczynają się od 81,9 tys. zł. Już w wersji podstawowej auto wyposażone jest w pakiet systemów zwiększających bezpieczeństwo Toyota Safety Sense, w skład którego wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, automatyczne światła drogowe i aktywny tempomat. Układ rozpoznawania znaków drogowych jest dostępny od wersji Premium. Najtańszy C-HR napędzany jest silnikiem benzynowym 1.2 Turbo o mocy 116 KM.

Na liście podstawowego wyposażenia znalazły się również światła do jazdy dziennej LED, sportowe fotele, elektryczne szyby przednie i tylne, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja oraz kierownica wielofunkcyjna i system audio z USB i Bluetooth.

Najczęściej wybieraną wersją jest odmiana Dynamic z napędem hybrydowym w cenie 113,9 tys. zł, doposażona w Pakiet Tech i Pakiet LED. W tym przypadku pod maską auta znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, który wraz z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 122 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą bezstopniowej przekładni CVT.

Na liście wyposażenia Dynamic japońskiej hybrydy znalazł się czujnik zmierzchu i deszczu, podgrzewana kierownica i przednie fotele, system „inteligentny kluczyk” z uruchamianiem samochodu przyciskiem, a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i kamera cofania. Dopłaty nie wymaga również system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth z funkcją wyświetlania SMS-ów. Nawigacja została wyceniona na 2,5 tys. zł.

Pakiet Tech kosztuje 6,9 tys. zł, natomiast Pakiet LED 5,9 tys. zł. Składają się na nie m.in. oświetlenie LED (lampy przednie, tylne i przeciwmgielne) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu i system monitorowania martwego pola w lusterkach. Samochód został także wyposażony w system automatycznego parkowania SIPA i czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

 

Nissan Qashqai

Najtańsza odmiana tego modelu została wyceniona na 78,2 tys. zł. Samochód w wersji podstawowej jest wyposażony w silnik 1,2 l o mocy 115 KM. Pakiet bezpieczeństwa – m. in. rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, przednie i tylne czujniki parkowania – wymagają dopłaty na poziomie 3,6 tys. zł. System Bluetooth dostępny jest dopiero w wyższych opcjach wyposażenia – w podstawie radio wyposażone jest w możliwość czytania CD/MP3 oraz ma wejście USB.

http://www.autogaleria.hu

Porównywalna z hybrydową Toyotą C-HR odmiana N-Connecta wyposażona w silnik 1,6 dCi o mocy 130 KM i bezstopniową przekładnię CVT jest wyceniona na 119,5 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazł się w tym przypadku wspomniany wyżej pakiet bezpieczeństwa – w stosunku do crossovera Toyoty zabrakło w nim układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i aktywnego tempomatu.

Dopłaty na poziomie 1,5 tys. zł wymagają podgrzewane przednie siedzenia i szyba przednia. Natomiast porównywalny z dostępnym w modelu C-HR Pakietem Tech zestaw systemów Safety Shield (inteligentny asystent parkowania, ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o poruszających się obiektach) dostępny jest tylko w wyższych wersjach wyposażeniowych modelu Qashqai.

 

Mitsubishi ASX

Ceny tego modelu zaczynają się od 69,9 tys. zł. Pod maską najtańszej wersji znalazł się silnik benzynowy 1,6 o mocy 117 KM. Na liście wyposażenia standardowego oprócz systemu ostrzegania o nagłym hamowaniu nie znalazł się pakiet dodatkowych pakietów bezpieczeństwa porównywalny np. z Toyota Safety Sense. Auto wyposażone jest między innymi w standardowy system audio CD/MP3 bez portu USB i Bluetooth. Dopłaty wymagają przednie i tylne czujniki parkowania (990 zł za przednie i tyle samo za tylne).

Porównywalna z wyżej wymienionymi modelami wersja jest wyposażona w silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 114 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów (przekładnia automatyczna dostępna jest wyłącznie w odmianie z silnikiem 2.2 DID). Ceny tego auta zaczynają się od 96 990 zł.

Co znajduje się w standardowym wyposażeniu? Automatyczna klimatyzacja, tempomat, światła do jazdy dziennej i gniazdo USB.

Dopłaty wymaga natomiast system multimedialny z ekranem dotykowym. Kosztująca 4 499 zł stacja jest wyposażona między innymi w nawigację, system Bluetooth, kamerę cofania i wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala. System z większym wyświetlaczem (9 cali) kosztuje już 7 999 zł.

Na liście zabrakło również przednich czujników parkowania (990 zł) oraz podgrzewanych przednich siedzeń. Światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED kosztują natomiast 1 290 zł.

 

Renault Kadjar

Samochód ten w podstawowej odmianie Life kosztuje 77 500 zł i jest napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. W przypadku najtańszej wersji wyposażeniowej nie można zamówić dodatkowego pakietu bezpieczeństwa oraz lepszego zestawu audio. Auto wyposażone jest między innymi w światła do jazdy dziennej LED, manualną klimatyzację oraz w radioodtwarzacz z Bluetooth z wejściem USB/jack i wyświetlaczem monochromatycznym.

Porównywalna z wyżej wymienionymi wersja to odmiana Intens z silnikiem Diesla 1,6 l o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów. Jego cena zaczyna się od 106 400 zł. Czego brakuje na liście wyposażenia? Dopłaty wymagają przednie światła LED (3500 zł) oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania i system wspomagania parkowania przód/tył/bok (2000 zł). Za podgrzewane fotele trzeba zapłacić 1700 zł.

Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system kontroli pasa ruchu, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania oraz automatyczna dwustrefowa klimatyzacja.

 

Honda HR-V

Ceny tego modelu zaczynają się od 81 590 zł – tyle trzeba zapłacić za wersję Comfort z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 130 KM. W tej specyfikacji samochód wyposażony jest między innymi w system start/stop, automatyczną klimatyzację oraz automatyczne światła z czujnikiem zmroku i podgrzewane tylne siedzenia. Na system audio składa się radio CD/MP3 posiadające złącze USB i Bluetooth. Na liście zabrakło natomiast dodatkowych systemów bezpieczeństwa, które dostępne są w Toyocie C-HR.

Wersja Executive porównywalna z wyżej opisanymi modelami w popularnych konfiguracjach posiada silnik Diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Na liście jej wyposażenia można znaleźć między innymi systemy bezpieczeństwa, takie jak układ ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz automatyczne światła drogowe.

Dodatkowo w cenniku znajduje się automatyczna klimatyzacja, system multimedialny z nawigacją i światła do jazdy dziennej LED oraz czujniki parkowania z kamerą cofania.

 

Inf ComplexPR/zdj PRODUCENCI

Benzynowe kombi segmentu C – firmowy samochód z pojemnym bagażnikiem

Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie klienci flotowi, wśród których największą popularnością cieszą się auta z nadwoziem kombi, przede wszystkim ze względu większą możliwość ich praktycznego wykorzystania.   Jeszcze do

0 komentarzy

Top 10: Flotowe hity w natarciu – zestawienie kombi segmentu C dla firm!

Menadżerowie flot samochodowych podczas zakupów nowych pojazdów kierują się kilkoma zasadami. Przede wszystkim liczy się rozsądna cena. Poza tym auto, którym poruszają się firmowi pracownicy, musi być oszczędne, bezpieczne oraz reprezentacyjne. Czy jest segment, który idealnie łączy te wszystkie cechy? Jak najbardziej! Mowa o kompaktach. Dziś przejrzymy rynkową ofertę samochodów segmentu C w wersji kombi.

0 komentarzy

Ile kosztuje w Polsce „sportowa zabawka”

Większość z producentów posiada w swojej ofercie samochody aspirujące do miana sportowych, których moc oscyluje w okolicach 300 KM. Prawdziwie sportowe modele z segmentu premium, których moc znacznie przekracza 400 KM stanowią w ofercie rynkowej wyraźną mniejszość. Co więcej, posiadanie takiego auta to nie tylko przyjemność, ale i obowiązek wynikający z dbania o bezpieczeństwo. Według

0 komentarzy

Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami – przegląd polskiego rynku

  Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta napędzane silnikami benzynowymi. Sprawdzamy, ile kosztują dostępne na polskim rynku modele segmentu B zasilane 100-konnymi silnikami benzynowymi.    

0 komentarzy

Najlepsze na rynku: Nowy hit dla firm – pick-upy coraz bardziej funkcjonalne!

Samochody typu pick-up w ciągu ostatnich lat przeszły mocną transformację. Przestały być na wskroś spartańskimi wołami roboczymi i nabrały nieco wyrafinowania. Teraz oferują komfortową kabinę pasażerską na miarę samochodów osobowych, ale zachowały swoje największe zalety. Nadal poza utwardzonymi szlakami radzą sobie jak rasowe terenówki, a jednocześnie zaraz za kabiną pasażerską mają wszechstronną i pojemną przestrzeń

0 komentarzy

Najbardziej innowacyjne eco-samochody dla managera

Samochody z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in stają się coraz bardziej popularne również w Polsce. Kierowcy doceniają w nich nie tylko dbałość o środowisko, ale również innowacyjne systemy poprawiające wydajność układu napędowego. Oto najbardziej innowacyjne modele ładowane z gniazdka, które idealnie sprawdzą się jako wizytówka nowoczesnej firmy.     Toyota Prius Plug-in Hybrid Druga generacja

0 komentarzy

Na którym benzynowym SUV-ie stracisz najmniej? Przegląd polskiego rynku

  Nowe dane przedstawione przez KPMG pokazują, że rynek SUV-ów cieszy się niezmiennym zaufaniem, rosnąc rok do roku o ponad 30 proc. Sprawdzamy, które z popularnych na polskim rynku SUV-ów z silnikami benzynowymi mają najlepszą wartość rezydualną, a więc na którym modelu kupujący straci najmniej.       Modele z silnikami benzynowymi stają się coraz

0 komentarzy

5 ciekawych samochodów sportowych z napędem hybrydowym

Samochody sportowe to auta stworzone do tego, żeby się wyróżniać na drodze. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe i kabriolety w umiejętny sposób łączą eko-technologię z osiągami. Równocześnie coraz częściej stają się nie tylko elementem personal brandingu ich właścicieli, ale również wpływają na wizerunek prowadzonych przez nich firm. Oto pięć ciekawych samochodów sportowych wyposażonych w silniki

0 komentarzy

Luksusowe SUV-y z napędem hybrydowym – przegląd rynku

 Każdy chcący liczyć się na rynku producent ma już w swojej ofercie SUV-a. Nic dziwnego, segment ten bezustannie odnotowuje wzrosty. Modele z takim nadwoziem upodobali sobie przede wszystkim klienci instytucjonalni, którzy w Polsce – wg Samar – odpowiadają ponad 60 proc. wszystkich rejestracji aut nowych. Przedstawiamy pięć luksusowych SUV-ów z napędem hybrydowym, które można kupić

0 komentarzy

Najmocniejsze limuzyny V8 dla prezesa

  Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym  przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek.   – Sprzedaż samochodów premium w najmocniejszych wersjach silnikowych na przestrzeni ostatnich lat wzrasta w Polsce o 100 proc. rok do roku – potwierdza Michał Sztorc, ekspert PremiumMoto.pl – W przypadku

0 komentarzy

Ile kosztuje luksus w klasie crossoverów

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni.     Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wzrost rejestracji nowych samochodów od początku tego roku wyniósł 17,2 procent. Za ten

0 komentarzy

Luksusowe limuzyny dla menadżera za około 1,5 tys. zł miesięcznie

Służbowy samochód dla menadżera to często stosowana forma wynagrodzenia dla kadry wyższego szczebla. Dane płynące z rynku pokazują, że pracownicy zajmujący najwyższe stanowiska w firmie mogą liczyć w niektórych przypadkach na auto o wartości około 135–160 tys. zł brutto. Sprawdzamy ofertę limuzyn klasy premium – oto pięć modeli, które zgodnie z cennikiem mieszczą się w

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *