Hybrydy to nie tylko Toyota. To także VOLKSWAGEN

golf_gte__20140830025

Golf GTE jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych, kompaktowych modeli na rynku. Jest sportowy jak legendarny Golf GTI i Golf GTD, a jednocześnie po wciśnięciu przycisku porusza się wyłącznie z napędem elektrycznym, nie emitując szkodliwych substancji. Stylistyka, elementy wyposażenia i charakter do Golfa GTE zostały bezpośrednie przeniesione z Golfów GTI i GTD.

Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (1.4 TSI) o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki, we współpracy z przygotowaną specjalnie dla modeli hybrydowych, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG, tworzą ekologiczną i równocześnie dynamiczną jednostkę napędową, której moc systemowa wynosi 150 kW/204 KM. Silniki w nowym GTE są gotowe by zgodnie z życzeniem zmienić go w dynamiczne GTI lub bezgłośne, zero-emisyjne auto w stylu e-Golfa.

Wzorcowo oszczędny. Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) i zużycie energii 11,4 kWh/100 km (wg NEFZ dla samochodów hybrydowych). Zasięg z napędem wyłącznie elektrycznym wynosi 50 kilometrów, zasięg łączny to około 940 kilometrów.

Tryb E – Golf zero-emisyjny. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą korzystać tylko z elektrycznego napędu (po włączeniu trybu E odpowiednim przyciskiem) i nie emitować szkodliwych substancji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy godziny i 45 minut (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest ze stacji Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie godziny i 15 minut.

Podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Tak więc Golf GTE jest nie tylko dynamicznym, lecz także ekstremalnie oszczędnym, wszechstronnym autem na długie trasy.

Tryb GTE – samochód sportowy. Cechy zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju połączone są w Golfie GTE z osiągami godnymi oznaczenia GT (Gran Tourismo). Po włączeniu trybu GTE wykorzystywana jest pełna moc silnika TSI: Golf GTE przyspiesza do 60 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 222 km/h. Prędkość maksymalna jest drugorzędną wartością. Bardziej interesujący jest sposób, w jaki silnik benzynowy wraz z elektrycznym, dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 350 Nm, napędzają Golfa GTE. Golf GTE zasilany wyłącznie silnikiem elektrycznym rozpędza się maksymalnie do 130 km/h.

Wyposażenie GTE. Nowy Golf posiada bogate, nadające mu sportowy charakter wyposażenie. Seryjnie montowane są między innymi diodowe reflektory i diodowe światła do jazdy w dzień (o grafice w kształcie litery C, umieszczone w zmodyfikowanym zderzaku), ciemnoczerwone, diodowe światła tylne i 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (opcjonalnie 18-calowe). Typowy dla Golfa GTI czerwony pasek na osłonie chłodnicy i reflektorach w Golfie GTE ma kolor niebieski. Seryjne elementy we wnętrzu to na przykład sportowe fotele w stylu GTI (w GTE: w niebieską kratę), wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą, czarna podsufitka i poszycie w drzwiach, system Infotainment klasy Highend Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem, niebieskie elementy oświetlenia wnętrza, mobilne usługi online, tryb GTE z e-Boost i Soundaktor, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej i niebieskie, kontrastowe szwy na siedzeniach, kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów.

Wyjątkowe spektrum napędów. Volkswagen jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który – w ramach jednej serii – może zaoferować wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu. Po debiucie Golfa GTE klienci Golfa mają po raz pierwszy możliwość wyboru między napędem benzynowym, wysokoprężnym, na gaz ziemny, elektrycznym i hybrydowym plug-in.

MOTOMI Magazyn

Hybrydy to nie tylko Toyota. To także VOLKSWAGEN

Golf GTE jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych, kompaktowych modeli na rynku. Jest sportowy jak legendarny Golf GTI i Golf GTD, a jednocześnie po wciśnięciu przycisku porusza się wyłącznie z napędem elektrycznym, nie emitując szkodliwych substancji. Stylistyka, elementy wyposażenia i charakter do Golfa GTE zostały bezpośrednie przeniesione z Golfów GTI i GTD. Golf GTE jest

0 komentarzy

Sportowe geny GTI w hybrydzie Volkswagena – GOLF GTE

Pod względem technicznych rozwiązań napędu Golf GTE stoi w jednej linii z Golfem GTI i Golfem GTD. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem dla wszystkich sportowych Golfów. Dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. W 1982 roku idea GT została rozszerzona o GTD – po raz pierwszy pojawił się sportowy Golf z silnikiem

0 komentarzy
MOTOMI Magazyn
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *